E hétvégén, július 5-6. között a svédországi Höljesben, a rallycross szakág egyik legikonikusabb, leghagyományosabb pályáján folytatódik a 2025. évi FIA rallycross világ és Európa bajnokság, azaz a WorldRX és a EuroRX. Ez a pálya az egyik legrégebbi és legikonikusabb a sportág történetében, talán még a norvégiai Hell-t lehet hozzá hasonlítani és talán bátran kijelenthetjük, hogy a nyirádi pálya is hasonló adottságokkal, hangulattal bír mint ez a két skandináv helyszín. Mindháromra jellemző, hogy régi klasszikus rallycross létesítmény, messze minden nagyvárostól, annak minden előnyével és hátrányával.
Höljesben 1976 óta rendeznek rallycross versenyeket és 1991-ben látta vendégül első alkalommal az Európa bajnokságot. Höljest évek óta hívják a Magic Weekend-nek, azaz a Varázslatos Hétvégének, ez az egyik "beceneve" és aki valaha is járt már Höljesben rallycross versenyen, és talán főleg egy EB vagy VB futamon az ezt mindenképp meg tudja erősíteni. Jómagam sajnos még nem jártam arra.
Legyünk őszinték a rallycross VB-t kinyírták pár éve amikor kitiltották a benzines supercarokat (2.0 literes, 4 kerékmeghajtású, turbós, kb. 500-600 lóerős autók) és helyettük csak elektromosokat engedtek rajthoz állni. Ez nem jött be, mert ahol nem versenyzett az Európa bajnoki mezőny - ahol még voltak benzines supercarok - ott nagyjából nem volt néző a pályák mentén. A promóter felismerte a sportág vergődését és 2024-ben újra rajthoz engedte a "benzines" supercarokat így azok a technológiák csatája címén megmérkőzhettek az elektromos meghajtásúakkal. Lett nagy blama, nyertek a "benzinesek" az elektromosok ellen... A benzineseket azért tettem idézőjelbe mert igazából nem benzinnel mennek hanem valami szintetikusan előállított üzemanyaggal amivel nem tudom mi volt a cél, azaz, hogy dehogynem, a környezetvédelem, a fenntarthatóság..., az autósportban, na mindegy hagyjuk is.
De ami az idei hétvégét jellemzi az körülbelül ez. A WorldRX mezőnyben mindössze 9 db autó áll rajthoz, benzinesek és elektromosok vegyesen, ők azok.
A EuroRX1-ben ahol kizárólag benzines supercarok indulnak 15 db autó lesz, köztük Pál Krisztián és Kiss László révén két magyar indulóval, íme a nevezési listájuk.
Az EuroRX3-ban - ahol pedig 1.6 literes, szívó motoros, elsőkerékmeghajtású autók küzdenek, a korábbi S1600-asok - ott szintén 15 db autó lesz. És itt is lesz magyar induló, Kovács Sámuel, Kacor Levente és Körmöczi Balázs révén. Alább a nevezési listájuk.
A hétvége részletes időterve itt található,
https://a.storyblok.com/f/335062/x/ea4d047370/swe-schedule-240619-v2-public-schedule.pdf
Az ezt követő, harmadik idei helyszín Nyirádon lesz július 19-20. között, úgyhogy a magyar szurkolóknak idén sem kell messzire utazniuk egy jó kis FIA rallycross EB és VB bajnoki futamért!
Szöveg: Tommy
Fotók: https://www.fiaworldrallycross.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.