Finomították a rally VB megszerezhető bajnoki pontjait
WRC

Az FIA rallyvilágbajnokságon 2024-ben bevezetett bajnoki pontrendszer sok kritikát kapott az év során mind a versenyzők, mind a csapatok, mind a szurkolók részéről. Ebben a formában a versenyzők bajnoki pontokat kaptak a pénteki/szombati eredményeik után és a vasárnapi teljesítményük után is. Valamint ott volt még a power stage-n begyűjthető pontok lehetősége is. Nem mennék most bele ennél jobban ennek elemzésébe, aki nyomon követte a 2024-es rally világbajnokságot az tudja, miről írok. Az egyik legnagyobb hátránya az volt ennek a rendszernek, hogy a szezon során több alkalommal is előfordult, hogy a futamot végül megnyerő versenyzőpáros kevesebb bajnoki ponttal tért haza, mint a második helyezett kettős. Ez így nyilván dőreség volt.

wrc_2025.jpg

Az FIA rallyvilágbajnokság (a WRC) ezért 2025-ben egy kifinomult, módosított pontrendszerrel indul útjára, amelynek célja a verseny fokozása, miközben biztosítja, hogy egy rally verseny győztese szerezze meg a legtöbb bajnoki pontot.

A mai napon (november 11-én, szerdán) a FIA Motorsport Világtanácsa Kigaliban (Ruandában) ülésezett és megerősítette, hogy a 2025-ös rendszer az idei formátum tovább fejlesztése, amely egyébként a közelmúlt történetének egyik legszorosabb bajnoki cím harcát eredményeztem bár lehet, hogy ez a régi pontrendszerrel is így lett volna. A 2024-es versenyzők és gyártók bajnokait is az évad utolsó versenyén koronázták meg, az utóbbit mindössze három pont döntötte el, ami 1983 óta a legszorosabb eredmény.

A 2025. januári Monte-Carlo rally-tól kezdve az egyes rally futamok végén kiosztott bajnoki pontok egy leegyszerűsített skálát követnek, e szerint 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1 pontot kap a legjobb 10 versenyző. 2024-től eltérően a versenyzők a szombati eredményeik után nem kapnak bajnoki pontokat.

Viszont azok, akik valamiért kiesnek a pénteki és vagy a szombati versenynapon, de a szuperrally szabállyal vissza tudnak állni és vasárnap jól mennek, továbbra is esélyesek lesznek a (szupervasárnapon) elért eredményük után, - az öt leggyorsabb páros - 5-4-3-2-1 bajnoki pontot begyűjteni. (Nyilván erre azok is jogosultak lesznek, akik nem esnek ki, és nem szuperrallyznak hanem tisztességgel végig csinálnak egy rallyt).

Továbbra is megmarad az ikonikus Wolf Power Stage, mely mindig az adott rally utolsó gyorsaságija, és amelyen változatlanul az öt leggyorsabb versenyző páros kaphat, 5-4-3-2-1 plussz bajnoki pontot.

Ezek a frissítések azt jelentik, hogy minden rallyn maximum 35 pontot lehet begyűjteni – ami az előző rendszerben 30 volt –, és nagyobb hangsúlyt fektetnek a győzelem értékére, miközben megtartják a valamiért kiesettek visszatérésének lehetőségét és megmarad a stratégiázás opciója is.

„Ez a frissített rendszer a 2024-es formátum általános sikerére épít, amely felejthetetlen pillanatokat és kiélezett bajnoki cím harcot hozott” – magyarázta Peter Thul, a WRC Promoter sportigazgatója. „Finom, de értelmes módosításokat hajtottunk végre a rally futamgyőzelmek további elismerése, jutalmazása érdekében és biztosítjuk, hogy a verseny minél izgalmasabb maradjon. A rajongók még szorosabb csatákra és drámai finálékra számíthatnak 2025-ben.”

A 2025-ös FIA rally világbajnokság júliusban bemutatott naptárja látványos, 14 fordulós menetrendet tartalmaz és izgalmas új állomásokat tartalmaz Spanyolországban, Paraguayban és Szaúd-Arábiában.

Szöveg: Tommy és www.wrc.com

Fotó: www.wrc.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr718749970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása