A rallysportban a Fordokat fejlesztő, építő és versenyeztető angol M-Sport cég csapafőnöke Richard Millener elmondta, hogy szívesen építenének Rally2-es autót is a Ford Pumából. Mindezt abban az esetben, ha az FIA megváltoztatja a Rally2-es autók építésére vonatkozó szabályrendszerét, mégpedig olyan irányban, hogy ezeket az autókat is a Rally1-esek mintájára térhálós/csővázas kivitelben lehessen megcsinálni. Elmondása szerint csak ebben az esetben csinálnának a Pumából rallyautót máskülönben nem. Ennek oka, hogy a jelenlegi szabályozás szerint a Rally2-es autókat az utcai „B” szegmens autóiból kell kialakítani, ami a Ford esetében a Fiesta. Ezeknek a Rally2-es autóknak sincs már sok közük egy utcai verzióhoz, de a karosszériájuk például nagyvonalakban megegyezik az utcai autóval. És it van a probléma Pumával, hogy az ebben a formában túl magas, túl nehéz, túl SUV-os a rallysporthoz.
Viszont ha a Rally2-es autókat is lehetne térhálós/csővázas kivitelben építeni, arra rárögzített műanyag elemekkel borítva létrehozni akkor tudnának kicsit „csalni” az utcai Puma arányain, mint ahogy tették ezt a Rally1-es autó esetében is.
Richard Millener szerint a Rally1-es autó biztonsági cellájának „tükrözése/másolása” lenne a legésszerűbb előrelépés.
„Ez a legbiztonságosabb megoldás” – mondta. „És ennek során a térhálós/csővázas (al)váz építése és a méretezett külső borító panelek hozzácsavarozása nagyszerű módja annak, hogy a Rally2-es kategória is megfelelően biztonságos legyen a jövőben. Ha mondjuk az FIA 10 évre garantálja ezeket a szabályokat, az a nagyobb léptékű gyártás és a méretgazdaságosság révén csökkentheti az alváz árát ebben az időszakban. Amióta elkezdtük építeni ezeket a Rally1-es autókat, úgy gondolom, hogy minden csapat rettenetesen sokat tanult a folyamat egyszerűsítéséről, fejlesztéséről és javításáról. Az összes Rally1 alváz kézi gyártású, de ki mondta, hogy nem tudnánk gépesíteni a Rally2-es autók gyártási folyamatát? Ésszerűbb lenne, mivel ezeknek az autóknak a piaca és a kereslete sokkal nagyobb, mint a Rally1-é.”
Az M-Sport által épített Fiesta az egyik legrégebben piacon lévő R5-ös/Rally2-es autó. Gyökerei egészen az előző szériásig nyúlnak vissza, melyek még 2009-ben mutatkoztak be, még a Super 2000-es szabályrendszer szerint.
Azért is lenne fontos az M-Sportnak a Puma bevetése az olcsóbb, ügyfélkategóriás autókhoz is, mert a Ford gyár kivezette az utcai autók gyártásából a Fiestát. Márpedig ha valaki egy nemzeti vagy regionális bajnokságban tud például importőri vagy márkakereskedői támogatást szerezni, akkor annak marketing szempontból mindenképpen jobb egy olyan autóval versenyeznie, aminek van aktuális, utcai, bárki által megvásárolható kivitele.
Szöveg: Tommy és Dirtfish
Fotó: Dirtfish
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.