Két napja derült ki, hogy 2025-ben és 2026-ban nem lesz hybrid rendszer a Rally1-es autókban, amik így 1260 kg-ról 1180 kg-ra "fogynak" viszont a súly-lóerő arány miatt a turbószűkítőjük is kisebb lesz, 36 mm helyett 35 mm.
A 2022-ben bemutatott hybrid autók igazából soha nem győzték meg teljesen a WRC rajongókat és a csapatok sem rajongtak érte. A rendszer számos alkalommal hibásodott meg és számos kérdés tárgyát képezte ebben a szezonban. 2025-ben már nem az egyen hybrid rendszer szállítója a Compact Dynamics szerelte volna, állította volna alaphelyzetbe, hanem közvetlenül a csapatoknak kellett volna javítania azokat, ami roppant nagy költséggel járt volna. Ez is egy fontos tény volt, ami miatt az FIA a következő két évre felhagyott a hybrid rendszer használatával.
Hogy mit hoz a jövő még nem tudni, 2027-ben jönnek a következő generációs csúcsgépek, addig maradnak a jelenlegi autók immár csupán belsőégésű meghajtással.
Szöveg: Tommy
Fotó: www.fia.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.