Didier Auriol visszatér a rally VB-re!
WRC

Épp az idén van 30 éve, hogy a francia Didier Auriol, első franciaként megnyerte a rallyvilágbajnokságot egy „A” csoportos Toyota Celica Turbo 4WD ST185 volánja mögött. Ezt követően Auriol egészen 2005-ig versenyzett a rallyvilágbajnokságon, a Toyota után a  Mitsubishi, a Subaru, aztán megint a Toyota, a Seat, a Peugeot és a Skoda színeiben is.

Didier Auriol 1984-ben kezdett versenyezni a rally világbajnokságon, és amikor 1989-ben a Lanciához szerződött akkor kezdett igazán versenyképes lenni (1x összesített 2. hely és 3x összesített 3. hely), ami 1994-ben csúcsosodott ki, amikor megszerezte a rallyvilágbajnoki címét. Azt követően már nem ment neki annyira, bár 1999-ben a Toyota Corolla WRC-vel még felért az év végén a 3. helyre.

da_toyota_2jpg.jpg

Most 30 évvel a rallyvilágbajnoki címének megszerzése és a legutolsó 2005-ös rallyvilágbajnoki futama után újra elindul a rallyvilágbajnokság idei záró futamán a november végi aszfaltos utakon tartandó Japán rallyn. Az autója pedig mi más lehetne, mint egy Toyota, mégpedig egy nemzeti JN1 homologizációs Toyota GR Yaris.

A Fit Easy azt javasolta nekem, hogy csak azért vegyek részt ezen az eseményen, hogy élvezzem, semmi stressz” – mondta Auriol a DirtFish-nek. „Japánban a rally rajongók nagyszerű emlékeket őriznek abból az időből, amikor még a Toyota Celicával versenyeztem, így az volt a gondolat, hogy a rajongók kedvéért jó lenne náluk versenyezni egyet. Felhívtam a régi, öreg navigátoromat Denis Giraudet-t és megkérdeztem tőle, hogy érdekli-e ez a dolog, hogy szórakozzunk együtt egy jót, talán ez lesz az utolsó alkalom egy rally VB futamon. Szép dolog számomra és Denisnek valamint a rajongóknak is, hogy 30 évvel a bajnoki címem után újra Toyotában ülhetek. De nem fogunk pokolian nyomulni – ezt a lehetőséget másképp fogjuk élvezni.”

da_yaris.JPG

Auriol elismerte, hogy nem azért indul, hogy beleszakadjon a versenyzésbe a mezőny jelenlegi generációja ellen. Ahogy a Fit Easy elnökének, Hisashi Kunie-nak is felhívta a figyelmet az ötlet kezdetén: „Rendben vállalom, de tudod, hogy én már nem versenyzek! Az már a múlté."

Persze azért piszkálta Auriol csőrét a lehetőség, mégis csak egy egykori rallyvilágbajnokról van szó és miután megegyeztek abban, hogy részt vesz a Japán rallyn csak rákérdezett, hogy nem kaphatna-e egy Rally2-es autót és nem nevezhetne-e be rögtön a WRC2-be?

„Amikor megkerestek, hogy induljak a Japán rallyn a JN1-es autóval, megpróbáltam rávenni őket, hogy legyen egy Rally2-es autó” – mondta Auriol. „Még ha csak azért, hogy élvezzem egy ilyen rendes rallyautó vezetését, ahelyett, hogy nagyon versenyeznék vele. De a csapatnak nincs ilyen autója így ez sajnos lehetetlen volt. De azért csak jobb lenne egy gyorsabb autóban ülni…”

Az autó, amelyet vezetni fog egy széria közeli Toyota GR Yaris, néhány olyan módosítással, hogy megfeleljen a japán bajnokság JN1 előírásainak. Bár Auriol részt vesz a rallyn, de a világbajnoki értékelésbe nem szerezhet pontokat, mert az általa vezetett autót csak a japán szövetség homologizálta, az FIA nem. Ennek ellenére az új autó vezetése pár dolog miatt kihívás lesz az 1994-es világbajnok számára.

„Ez egy jobbkormányos autó”– mutatott rá Auriol. „Utoljára 1986-ban az MG Metro 6R4-ral versenyeztem ami jobbkormányos volt. „Hat fokozatú a váltója, szóval sokat kell majd váltogatnom, ami egy ilyen idős embernek kemény meló! Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy nincs az autóban hidraulikus kézifék, ezt megkérdeztem. Ez főleg a szűk kanyarokban lehet probléma!”

da_mg_2jpg.jpg

Didier Auriol ismét bebizonyította, hogy miközben ezt a versenyt alapvetően szórakozásból csinálja végig továbbra is komolyan veszi a rallysportot. Ragaszkodott egy verseny előtti teszthez, hogy megszokja az autót, mielőtt nekivágna az Aichi és Gifu prefektúrák körüli gyorsasági szakaszoknak.

Lehet, hogy ez lesz az utolsó fellépése egy rally világbajnoki futamon? – de az is lehet, hogy nem. Ki tudja, talán még a hetvenes éveiben is átgurul majd egy rajtdobogón?

„Ha egy napon lehetőségem lenne rá, hogy egy ütőképes autóval vegyek részt egy rally VB futamon akkor azt nagyon jól kellene csinálnom” – mondta Auriol. „Úgy értem alapos teszteket végezni, a vezetési stílusomnak megfelelően beállítani az autót és minden mást. De már nem álmodom erről.

da_lancia.jpg

Egy biztos, a világ rally rajongóinak nagy örömére Didier Auriol november 21-24. között a Japán rallyn egy alkalomra újra visszatér a rally világbajnokságra! Ha nem is a legütősebb autóval, de mégiscsak ott lesz és biztos boldog lesz ő is és hát a rajongók is nosztalgiázhatnak egy kicsit.

Szöveg: Dirtfish és Tommy

Fotók: Dirtfish, EWRCZ, internet

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr9618719788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása