A korábbi magyar rallykrossz bajnok, Wieszt „Jankó” János rajthoz áll a július 27-28. között Nyirádon rendezendő FIA rallykrossz világbajnoki fordulón egy olyan autóval, amivel 2021 óta nem versenyeztek a sportág élvonalában.
Az 1995-ös magyar rally bajnok, Wieszt János fia, az ifjabbik Wieszt édesapjától örökölte a motorsport mániáját és kilenc évesen, mint sok mindenki más a gokartozással kezdett ahol a hazai és nemzetközi porondon egyaránt jól szerepelt.
A pilisvörösvári versenyző két év kihagyás után a rallykrossz autók felé fordult – ez egy tökéletes lehetőség volt a feltörekvő tehetség számára, aki a gokartjával is mindig szívesen csúszkált a nedves pályákon. A magyar bajnokság supercar kategóriájában az ifj. Wieszt egy 15 éves Mitsubishi Lancer EVO III-at vezetett, amivel 2014-ben, a bemutatkozó évében a harmadik helyen végzett a bajnokságban.
A következő szezonban maradt a supercaroknál, de már egy SEAT Leonnal és egy Škoda Fabiával versenyezve a negyedik helyen fejezete be a magyar bajnoki szezont, ezalatt több győzelmet is szerzett. ifj. Wieszt 2016-ban még mindig a supercarnál maradva a második helyen végzett, majd egy évvel később, 2017-ben megszerezte a magyar bajnoki címet, a Super1600-as géposztályban.
Ezt követően pár év kihagyás következett majd 2022-ben az akkor 29 éves versenyző édesapja megvásárolt két darab Renault Mégane RS RX Supercart, amelyet a Prodrive fejlesztett ki a Guerlain Chicherit vezette GCK számára, amikkel a 2018-as rallykrossz világbajnoki szezonban versenyeztek. A két Wieszt, apa és fia 2022-ben beneveztek a brit rallykrossz bajnokság 5 Nemzet Trophy utolsó két fordulójába a híres Lydden Hill-i pályán.
Akkor, Lydden Hillben a kétszeres brit bajnok, Patrick O'Donovan, a korábbi rallykrossz világbajnoki verseny győztes Sebastian Eriksson és az európai éllovas Mikko Ikonen mellett, ifj. Wieszt a második napon fel tudott lépni a dobogóra. Kihasználva a világbajnokságon idén bevezetendő Technológiák csatája lehetőséget – miszerint újra lehet benzines supercarokkal indulni az elektromos meghajtásúak ellen - most arra készül, hogy a számára hazai pályán rajthoz áll a rallykrossz világbajnoki mezőnyben.
„Nagyon várom, hogy debütálhassak a világbajnokságon” – lelkendezett. „Még 2020-ban neveztem a nürburgringi versenyre, de akkor azt a Covid miatt törölték. Most újra van egy rallykrossz világbajnoksággal kompatibilis versenyautóm, készen állok, és alig várom, hogy a legjobb rallykrossz pilóták ellen versenyezzek.”
„A két Renault Mégane beszerzésének története egészen szokatlanul alakult. Elmentünk a GCK-hoz, hogy megbeszéljük az egyik autó megvásárlását, de kaptam tőlük egy vicces kérdést, és – röviden – végül két autóval tértünk haza!”
„Nagyon izgalmas, hogy a hazai pályámon versenyezhetek Magyarország első ralikrossz világbajnoki hétvégéjén. Nehéz célokat kitűzni, mert még csak körülbelül 90 km-t vezettem a Mégane-t és 2017 óta nem vezettem többet, mint összesen 150 km rallykrossz autókban! Természetesen ez nagy kihívás lesz, hiszen a szakág legjobb versenyzőivel fogok megküzdeni, de jól akarok szórakozni – ez a fő célom.”
Szöveg: https://www.fiaworldrallycross.com/ és Tommy
Fotók: https://www.fiaworldrallycross.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.