A mai napon végre bemutatták az FIA rallycross világbajnokság 2024-es naptárát, amelyben az izgalmas vegyes talajú pályákon zajló versenyeken újra láthatjuk a benzines supercarokat az idén bevezetésre kerülő „Technológiák Csatája” versengés részeként.
Mivel a rallycross világbajnokságon két éve bemutatott, élvonalbelinek nevezett elektromos RX1e autók elijesztették a nézőket a pályák mellől a szervezők visszahozzák a fenntartható üzemanyaggal működő belsőégésű RX1-es supercarokat, hogy a régi világ megküzdjön az újjal. Igaz, hogy az elektromos RX1e autókkal is test, test elleni küzdelmek voltak, de a hangélmény értelemszerűen elmaradt a benzines autóktól, így a szurkolók nagy tömege inkább otthon maradt, vagy maximum a saját hazájukban utaztak el versenyt nézni, külföldre már nemigen. Ez a lehetőség várhatóan lenyűgöző, izgalmas és fordulatos versenyeket ad majd a motorsport világának.
Az FIA Motorsport Világtanácsának mai ülésén jóváhagyott 2024-es menetrend szerint öt országban rendezhetnek rallycross világbajnoki hétvégét. Ebből a négy európai helyszín egyúttal része lesz az Európa bajnokságnak is, köztük a nyirádi Vörös Katlan is! Tehát lesz öt világbajnoki és öt Európa bajnoki hétvége, ezekből négy helyszínen mindkét mezőny részt vesz.
Az idei FIA rallycross Európa bajnokság tehát június 8-9-én veszi kezdetét az észak-franciaországi Essay-ban ahol legutóbb több mint egy évtizede volt Euro RX verseny.
Ezt követően négy olyan európai ország következik, akik mindkét rangos bajnokságot vendégül láthatják.
Elsőként Svédország, a legendás „Varázslatos Hétvégével” Höljesben, július 6-7. között. Ezt az eseményt 2023-ban az év legjobb rallycross VB futamának választották az év végi díjkiosztón.
Két héttel később következik az, amiről mi Magyarok talán nem is álmodhattunk, július 27-28. között mindkét mezőny Nyirádra látogat a Vörös Katlanba! Az elmúlt két évben sikerült ide visszahozni az Európa bajnokságot és most e mellé jöhet a világbajnoki mezőny is! A legnagyobb nyári forróságban, a legnagyobb nyári turista szezon közepén, várhatóan óriási tömeg lesz a pálya mellett! Nagyon nagy dolog, hogy ez így össze tud jönni!
Nyirád után két ismert és népszerű rallycross VB és EB helyszín következik, a belgiumi Mettet (augusztus 17-18. között) és a portugál Montalegre (a szeptember 7-8.-i hétvégén), mielőtt a világbajnoki sorozat a tengerentúlra utazna.
Folyamatban vannak az egyeztetések, hogy ősszel még egy ázsiai esemény be kerülhessen a verseny naptárba, a november 30. - december 1. közötti ausztráliai évadzáró elé.
A sorozatok promóterének képviselője elmondta: „Izgatottan vártuk, hogy hivatalosan is bemutathassuk a 2024-es FIA rallycross világ és Európabajnoki naptárat. Hatalmas és kemény munka zajlott az ütemterv összeállítása érdekében, és köszönetet kell mondanunk minden érintettünknek a komoly erőfeszítéséért és támogatásáért. Az olyan hagyományos rallycross kedvencek keverékével, mint Höljes, Montalegre és Mettet, majd Nyirád nagyon megérdemelt feljutása a világbajnokságra két kiváló Európa bajnoki esemény után és egy első ausztráliai látogatás, valamint egy rég nem látott franciaországi helyszín visszatérésével valóban globális és lenyűgöző versenynaptárral rendelkezünk. Ez minden bizonnyal felkelti az étvágyát a versenyzőknek és a rajongóknak egyaránt – főleg egy olyan mérföldkőnek számító szezonban ahol elindul a „Technológiák csatája”.”
„Alig várjuk, hogy tavaly nyár óta először lássuk újra működés közben az RX1e autókat, és kíváncsian várjuk, hogyan lehet őket összehasonlítani a rajtrácson lévő, a fenntartható üzemanyaggal működő belsőégésű RX1-es supercarokkal.
„Még előbbre tekintve, már a jövő évi tervek véglegesítésének előrehaladott szakaszában tartunk, a főbb új piacok iránt még nagyobb érdeklődés kíséretében, ezért már várjuk a 2025-ös rallycross világbajnokság dátumainak megerősítését, és bemutatását.”
Szöveg: https://www.fiaworldrallycross.com/ és Tommy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.