Martins Sesks Rally1-es Forddal fog versenyezni!
WRC

Egy nappal a Horvát rally világbajnoki futam után robbant a bombahír, hogy a 24 éves lett Martins Sesks az idén nyáron két WRC futamon is az M-Sport csapat Ford Puma Rally1-es autójával fog versenyezni.

Első versenye a 80. Lengyel rally lesz június végén, az a verseny amit, amikor az ERC futam volt meg tudott nyerni Sesks. Itt egy olyan Rally1-es Ford Pumával fog indulni, amiben nem lesz benne a hybrid rendszer, ezt az idei szabályok teszik lehetővé annak érdekében, hogy relatíve kedvezőbb áron ülhessen be valaki egy Rally1-es autóba. Sesks szerepeltetése a világbajnokságon a WRC sorozat promóterének az első lépése abba az irányba, hogy megpróbálja csúcs rally autóba ültetni az erre alkalmas pilótákat.

sesks_ford_2jpeg.jpeg

Második versenye a július végi TET Rally lesz épp hazájában, Lettországban ahol korábban, amikor a verseny az ERC sorozat része volt nyerni is tudott. Itt már egy full specifikációjú, hybrid rendszerrel szerelt Ford Pumával tud majd versenyezni a világbajnoki sorozat élmenői ellen.

A 2020-as FIA Junior WRC bajnokság második helyezettje, Martins Sesks az FIA rally Európa bajnokság (ERC) egyik elitpilótájává fejlődött, aki főleg a murvás pályákon remekel. A lett pilóta megnyerte a Tet Rally Liepāja két korábbi versenyét, amelyek az idei WRC Tet Rallyhoz hasonló utakon zajlott. Tavaly nyáron pedig győzött a Lengyel Rallyn is, amikor az, az ERC sorozatban szerepelt.

Figyelemre méltó teljesítmény volt, amikor 2022-ben Sesks, a Tet Rally Liepāja összes gyorsasági szakaszát megnyerte, ehhez hasonló bravúrt korábban csak a WRC legenda, Sébastien Loeb tudott produkálni aki 2005-ben a Korzika rallyn csinálta meg ugyanezt.

sesks_ford_3jpeg.jpeg

„Rájöttünk, hogy a jövőben több erőt kell fordítanunk a potenciális rally világbajnokok következő generációjának támogatására és segítenünk kell őket abban, hogy megtehessék ezt a nagy kihívást jelentő lépést az alsóbb kategóriákból a sportágunk legmagasabb szintjére” – lelkendezett Peter Thul, a WRC Promoter sportigazgatója.

„Mārtiņš az ERC bajnokság elmúlt két szezonjában nyújtott teljesítménye alapján méltó címzettje volt ennek a támogatásnak. 2023-ban komoly teljesítményt és határozott győzelmeket aratott Lettországban és Lengyelországban, és hisszük, hogy idővel a WRC sorozat rendszeres arcává válik.”

„Nagyon örülök, hogy Martins-sal és a WRC Promoterrel együtt dolgozhatok ezen a projekten, kihasználva a 2024-es új szabályozást, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a Rally1-es autó hibrid egység nélkül is fusson” – mondta az M-Sport Ford csapatfőnöke, Richard Millener. „Arról nem is beszélve, hogy ez egy költséghatékonyabb megoldás az ügyfél pilóták számára, jó lehetőséget ad az olyan pilóták számára, mint Mārtiņš, hogy anyagilag kevésbé megterhelő módon léphessenek fel a Rally1-be annak érdekében, hogy bővítsék a Rally1-es mezőnyt.

„Mārtiņš lenyűgöző önéletrajzzal rendelkezik, és tökéletes jelölt ennek az új, nem hibrid stratégiának a bemutatására. Ez jó lehetőség arra, hogy Lengyelországban kipróbálhassa magát a Rally1-es autóban mielőtt a hazai versenyén beülne a full hybrid autóba. Fantasztikus lesz látni, hogy Mārtiņš a legjobb rallyautóval tud majd versenyezni a hazai szurkolói előtt.”

sesks_ford.jpeg

Sesks így nyilatkozott: „Őszintén hálás vagyok, hiszen egy álom vált valóra az M-Sport Ford World Rally Team-mel és a WRC Promoterrel való együttműködés során azzal, hogy a Rally2-es autóból átülhetünk a Rally1-be. Be kell vallanom, kétszer is ki kell mondanunk, hogy teljes mértékben elhiggyük, hamarosan a világ legelitebb pilótái mellett fogunk versenyezni egy Rally1-es géppel. „Az idáig vezető út sok ember hatalmas erőfeszítésébe került, különösen a családom részéről, akiknek a rally öröksége a nagyapám 1965-ös Liepāja rallyn való részvételéig nyúlik vissza. Most, 59 évvel később lehetőségem van részt venni ugyanazon a rallyn, csak ez most a világbajnokság része lesz.”

Szöveg: Tommy és www.wrc.com

Fotók: www.wrc.com

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7518387401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása