A rally világbajnokságon (is) a verseny utolsó gyorsasásgi szakasza a külön pontokért is zajló power stage-nek nevezett szakasz. Az ezt a gyorsasági szakaszt abszolút első ötként teljesítő versenyző plussz bajnoki pontokat kap. Az első 5 pontot, a második 4 pontot, a harmadik 3 pontot, a negyedik 2 pontot míg az ötödik 1 pontot kap.
2021 óta a rally világbajnokság második legkeményebb kategóriáját a WRC2-t is értékelik a power stage szabályok szerint, de náluk csak az első három helyezett kap plussz bajnoki pontot, 3., 2. és 1. bajnoki pont jár az első, a második és a harmadik helyezettnek. Azaz, hogy eddig járt, ugyanis 2024-ben a WRC2-nek nem lesz külön power stage értékelés, azt 2023. év végével eltörlik. Ennek oka, hogy több pilóta bírálta ezt a bónusz rendszert. Példának okáért a legutóbbi Közép Európa rallyn az első nap nagyot hibázó, de végül célbaérő Andreas Mikkelsen megnyerte a WRC2-es power stage-et így az azért járó plussz 3 bajnoki ponttal ugyanannyi pontja lett az összetettben mint legfőbb riválisának Gus Greensmith-nek és mivel Mikkelsen-nek eggyel több futamgyőzelme volt a szezonban ő lett 2023 WRC2-es rally világbajnoka! A másik ok ami miatt eltörölték a WRC2-esek külön power stage értékelését az pedig az élő TV közvetítés miatt van. Ugyanis egy rally világbajnoki futam utolsó gyorsasági szakaszát, ami ugyebár a power stage is egyben, mindig élőben közvetíti a rally TV. Attól függően, hogy egy adott futamon hány darab Rally1-es csúcsgép jut el idáig, mindig betesznek eléjük pár WRC2-es autót, általában azokat akik dominálnak az adott futamon vagy akiknek van fedélzeti kamerája. A többi WRC2-es autó azonban csak a Rally1-es autók után rajtolhat el és addigra a gyorsasági szakasz útminősége is sokat romolhat vagy akár az időjárás is rosszabbra fordulhat, így ez megint jogtalan előnyhöz juttatta az elsőnek rajtoló párosokat. Bár arra is volt példa, hogy épp a később rajtoló WRC2-es autók jöttek ki jobban az adott rajtsorrendből.
Ha azonban 2024-től kezdve egy WRC2-es autó valami csoda folytán egy rallyn, a power stage-en odafér a Rally1-es autók közé az első ötbe akkor azért megkapja majd a helyezésért járó plussz bajnoki pontját.
Még egy dolog fog változni 2024-től, az pedig az, hogy a WRC2-es versenyzők alapból nagyobb szerviz területet kapnak majd egy rally világbajnoki futamon. Ez külön kérése volt több versenyzőnek, csapatnak is.
Szöveg: Tommy, www.dirtfish.com
Fotó: M-Sport Ford
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.