Holnaptól Chilében folytatódik a rally világbajnokság
WRC, WRC2, WRC3

Holnaptól kezdődik és vasárnapig tart a rally világbajnokság aktuális fordulója, a dél amerikai Chile rally, ami egy friss verseny a rally világbajnokságon ugyanis 2019-ben rendezték meg először, utána három évig, többek között a Covidnak is köszönhetően nem volt náluk WRC futam, de most visszatér a mezőny Chilébe. Chile egyébként a 32. ország a világon aki vendégül látja a rally világbajnoki sorozatot. A 2019-es futamot az Ott Tanak/Martin Jarveoja kettős nyerte, akkor még Toyota Yaris WRC-vel.  A Chile rallyval a mezőny az idén harmadszorra (Mexikó és Kenya után) hagyja el az európai kontinenst, ezen kívül még a Japán rally lesz Európán kívüli futam.

A Bio Bio régióban zajló versenyen a sokszor erdős területen, dimbes-dombos, kanyargós, de tempós utak odafigyelő, technikás vezetést igényelnek. De lesznek olyan gyorsasági szakaszok is melyek a Csendes óceán partjához közel fognak száguldani. A szakaszok ritmusa, útminősége és az időjárási körülmények néha a Portugál, a Finn és a Wales rally útjaira is hasonlíthatnak, az izgalom és a nehézség garantált ezeken az utakon. Bonyolíthatja a dolgot az időjárás, ugyanis a déli féltekén most van tavasz, így jó esély van az esőre és a relatíve hűvös időjárásra.

wrc_1.jpg

A program helyi idő szerint csütörtök reggel 8:01-kor kezdődik a shakedown szakasszal, ez 5.75 km hosszú lesz, majd este 19.00-kor Los Angeles városában az ünnepélyes rajtceremóniával zárul a nap.

Pénteken hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, ezek három gyorsasági kétszeri teljesítéséből állnak. A gyorsaságik hossza 2x 19.77 km (Pulperia), 2x 13.34 km (Rere) és 2x 23.32 km (Rio Claro). A versenyzőknek napközben és este lesz szervizlehetőségük, valamint a napközbeni tankoló zónák várnak rájuk. A pénteki napi össztáv 516 km lesz, ebből majd 113 km a gyorsaságik hossza.

Szombaton ismét hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, ezek a péntekhez hasonlóan három darab kétszeri teljesítéséből állnak. A napi gyorsok hossza 2x 27.33 km (Chivilingo), 2x 21.09 km (Rio Lia) és 2x 28.72 km (Maria de las Cruces). A péntekihez hasonlóan itt is napközben és este lesz lehetősége a versenyzőknek szervizelniük valamint a napközbeni tankoló zónák várják őket. A szombati össztáv 520 km körül alakul, ebből 154 km a gyorsaságik hossza, ezzel ez a verseny leghosszabb napja.

Az utolsó vasárnapi napra négy gyorsasági szakasz vár a talpon maradt párosokra, ezek két gyorsasági szakasz kétszeri teljesítését jelentik. Szokás szerint a verseny utolsó gyorsaságija lesz a külön pontokért is zajló Power Stage szakasz. A vasárnapi gyorsasági szakaszok hossza 2x 13.20 km (Las Pataguas) és 2x 13.86 km (El Ponen) lesz. Itt csupán napközben lesz egy szervizlehetőségük és lesz két tankoló zóna is. A napi össztáv majd 197 km, ebből mindössze 54 km a gyorsaságik hossza.

A Chile rally három napja alatt mindösszesen 16 db gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, kb. 321 km hosszban. A rally össztávja kb. 1233 km-t tesz ki.

A verseny rajtszámos nevezési listáján 55 db autó szerepel, ebből 10 db a csúcs kategóriás Rally1-es autó. Ez három Toyotát (Rovanpera, Evans és Katsuta), három Hyundai-t (Neuville, Lappi és Suninen) valamint négy Fordot (Tanak, Loubet, Heller és Munster) jelent.

i20_4.jpg

A gumibeszállító Pirelli a várhatóan alacsony hőmérséklet (5 – 20 ’C) és az esőzések miatt elsősorban a puha keverékű Scorpion abroncsait ajánlja a versenyzőknek, de elérhetőek lesznek a kemény keverék is. Minden Rally1-es autóval versenyző páros maximum 28 db gumit használhat el a verseny során, beleértve a shakedownt is.

A Rally1-es hybrid csúcs gépek a Pirelli Scorpion KX WRC abroncsot kapják HA – kemény és SA – lágy kivitelben. A várható időjárás miatt a Pirelli elsősorban a lágyabb SA jelölésűt ajánlja, de ha valakinek a keményebb HA keverék kell az is rendelkezésre fog állni. A Rally1-es pilóták a hétvége során felhasználható 28 db gumit, 24 db lágy és 8 db kemény keverékből válogathatják össze.

Az alsóbb kategóriás Rally2-es (R5) és a Rally3-as autók a Pirelli Scorpion K gumikat kapják szintén kemény (K4B jelöléssel a Rally2-es autóknak és K4A jelöléssel a Rally3-as autóknak) és lágy (K6B a Rally2-es autóknak és K6A a Rally3-as autóknak) keverékben. Ők 22 db lágy és 8 db kemény keverékből használhatnak el 24 db-ot.

previewchile02_1.jpg

A versenyközpont és a szervízpark Chile második legnagyobb városában Concepción-ban található majd, a vidám hangzású Bio Bio régióban.

A https://www.rally.tv/live_tv lesz élő közvetítés, aki tudja nézze, jó verseny lesz ez is.

Szöveg: Tommy

Fotó: Hyundai Motorsport, Pirelli, www.wrc.com  

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr4318222973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása