Hogyan tovább Ott Tänak?
WRC

A 2023. évi rally világbajnokság nyári szünete nagyon kellett már az M-Sport Ford csapat pilótájának az észt Ott Tänak-nak.

Az egy hónapos nyári szünetet megelőző, a bajnokság talán két leggyorsabb fordulója az Észt és a Finn rally előtt a 2019-es rally világbajnok mindössze egy ponttal volt lemaradva a bajnoki verseny második helyezettjétől Elfyn Evans-tól. Tanak nagy (győzelmi) reményekkel érkezett Tartuba és Jyväskylä-ba, ha minden jól ment volna neki a két fullos versenygyőzelemért 60 bajnoki pontot zsebelhetett volna be. Ehelyett Észtországban motort kellett cserélni a Ford Pumában, amiért tetemes időbüntetéssel folytathatta csak a versenyt így onnan mindössze hat ponttal távozott. A Finn rallyn pedig egy javíthatatlan motorhiba miatt már az első napon feladni kényszerült a versenyt. Ezzel a bajnokság negyedik helyére csúszott vissza, 66 ponttal lemaradva Kalle Rovanperä mögött.

Mire lehet képes egy lelkileg, fizikailag is kipihent Ott Tänak? Mondjuk négy futam győzelemre? Miért is ne. Matematikailag Tanak lehet még az idén rally világbajnok, de ahhoz a hátralévő négy futamon nyernie kell és az előtte álló Rovanperának, Evans-nak és Neuville-nek hibáznia kéne, de legalábbis jócskán Tanak mögött kéne végezniük…

tanak_16.jpg

Ugyan az M-Sport csapata is tartott némi pihenőidőt, de azért a brit alakulat keményen dolgozott a Ford Puma Rally1 Hybrid tempóján és tartósságán. Hogy ez mire lesz elég a szezon második felében, azt hamarosan megtudjuk.

Sajnálatos módon a „második félidő” kifejezés meglehetősen hamis illúziókat ébreszthet, tekintve, hogy már csak négy verseny van hátra a kilenc futamos bajnokságból.

Egy biztos: mindkét fél sokat tanult egymásról, amióta az észt versenyző visszatért az M-Sporthoz miután 2017 végén eligazolt tőlük a Toyotához.

Józanul mérlegelve esélytelennek tűnik Tanak számára a világbajnoki cím. Ott Tanak és navigátora Martin Järveoja annyit tehet az ügy érdekében, hogy 2023 hátralévő részében bebizonyítja, hogy semmit sem veszítettek a 2019-es világbajnoki sebességükből, küzdeni akarásukból, és ehhez természetesen kell nekik egy jó Ford Puma Rally1 hybrid is.

A hátralévő futamok akár fekhetnek is Tanak számára. A soron következő Akropolisz rallyn 2022-ben a második helyen végeztek, de az ahhoz hasonló körülmények között zajlott Török rallyt 2018-ban megnyerték. A Közép-Európa Rally? Az ahhoz hasonló Német rallyn 2018-ban és 2019-ben győzni tudott. A Chile rallyt 2019-ben szintén meg tudták nyerni. A szezonzáró Japán rallyn pedig 2022-ben a második helyen végeztek.

tanak2_1.jpg

A statisztikák alapján a hátralévő négy futam bizakodásra adhat okot Tanaknak és az M-Sportnak, de sok ismeretlenes egyenlet ez és ne feledjük, hogy Észtországba és Finnországba is győzelmi reményekkel vágtak neki.

Szöveg: www.wr.com, Tommy

Fotók: M-Sport

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr1818205373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása