Olasz győzelem az olasz rally EB futamon
ERC, Rally EB

A múlt hétvégén Olaszországban, Róma környékén tartották a rally Európa bajnokság, az ERC aktuális fordulóját a Rally di Roma Capitale-t mely kizárólag aszfaltos utakon zajlott. Ez volt a nyolcfordulós bajnoki szezon hatodik versenye.

Helyi idő szerint péntek 10.30-kor kezdődött az ERC Rally2-es autóknak a kétkörös szabadedzés és az egy körös kvalifikáció, míg az alsóbb kategóriáknak a bemelegítő shakedown szakasz, mely egy 4.0 km-es úton lett kijelölve. Itt a magyar László Martinék estek egy embereset a Skoda Fabia Rally2 Evó-val, de estére meg tudták javítani az autójukat. Így ők is rajthoz tudtak állni az este 20:05-kor kezdődő, mindössze 1.3 km-es városi szuperspeciálon ami az első gyorsasági szakasz is volt. Nem szokott mérvadó lenni, hogy egy ilyen nyúlfarknyi szakaszon milyen sorrendben végeznek a versenyzők, de az ezt megnyerő Andrea Crugnola végigdominálta a rallyt. Az élmezőny egyébként Andrea Crugnola (Citroen C3 Rally2), Alexey Lukyanuk (Skoda Fabia RS Rally2), Francesco Aragno (Skoda Fabia Rally2 Evo), Giandomenico Basso (Skoda Fabia RS Rally2), Andrea Mabellini (Skoda Fabia Rally2 Evo) sorrendben végzett.

290723_at-andrea-crugnola-roma-2023_03_cd7dd_f_1400x788.jpeg

Szombaton már hat „rendes” gyorsasági várt a mezőnyre, ez három gyorsasági szakasz kétszeri teljesítéséből állt. A kijelölt gyorsaságik hossza, 11.72 km, 32.3 km és 7.32 km-t tett ki. A nap folyamán három alkalommal volt lehetőség szervizelni, reggel, napközben és este. A napi gyorsasági össztáv 103.98 km-t tett ki.

A napi hat gyorsasági szakasz mindegyikét az Andrea Crugnola-Pietro Elia Omettó duó nyerte meg, ezzel magabiztos 20 másodperc előnnyel várhatták a másnapot. Mögöttük loholt Giandomenico Basso és Yoann Bonato, picivel már távolabb Filip Mares, Simone Campedelli, Hayden Paddon és Andrea Mabellini majd a többiek. A visszatérő Csomós Miklósék az első kör után még a 10. helyen álltak, de a délutáni első gyorson benyaltak egy defektet így nap végére visszacsúsztak a 16. helyig. Mixi az első körben sokat küzdött a Skoda alulkormányozottságával. Az idén két murvás ERC futamot is megnyerő Martins Sesks szenvedett az aszfaltos utakon és a napi harmadik gyorsaságin egy eltúlzott kanyarbemeneti tempó után fejtetőre rakta a Skoda Fabia RS Rally2-t, de úgy, hogy azt nem lehetett a helyszínen megjavítani, úgyhogy ők mehettek is haza egy pont nélkül.  

Vasárnap újabb hat gyorsasági várt a talpon maradt mezőnyre melyek a szombathoz hasonlóan három gyorsaságit jelentettek kétszeri megfutásból. Ezek 6.72 km, 6.96 km és 29.08 km hosszúak voltak, csak reggel kaptak szervizlehetőséget ezen felül a napközbeni egy gumicsere és a tankolózóna állt a párosok rendelkezésére. Szokás szerint a verseny utolsó gyorsaságija volt a külön pontokat is érő power stage. A napi gyorsaságik majd 85.52 km-t tettek ki. A két nap alatt a 13 db gyorsasági szakasz össztávja közel 189.50 km körül alakult.

basso_1.jpg

Vasárnap Andrea Crugnola lazított kicsit a gyeplőn és a napi hat gyorsaságiból csupán egyet nyert meg. Viszont a mögötte versengők keresztbeverései és néhány gumidefekt (pld. Mares, Bonato, Mabellini) miatt a verseny végére még növelni is tudta az előnyét így több mint 23 másodperccel megnyerte a versenyt az őt követő Giandomenico Basso és a harmadik helyezett Hayden Paddon előtt. A magyarok közül Csomós Miklóséknak jól kiadta a vasárnap. Összehoztak egy harmadik és egy második gyorsasági eredményt is és részben a többiek szerencsétlensége miatt is a verseny végén ugyanannyi idővel értek célba mint Yoann Bonato, de mivel Bonatonak jobbak voltak a gyorsasági eredményei így ő lett a hetedik míg Csomósék a nyolcadikok. László Martinék kardántengely probléma miatt kiálltak a versenyből és Hangódi Bendegúzék sem fejezték be a rallyt. Juhász Csabáék az RC4 géposztály 20. helyén értek célba.

Érdekes volt látni bár nem túl meglepő, hogy itt az aszfaltos utakon a skandináv és balti államok pilótái mennyire „izzadtak”, nem annyira adta nekik mint az elmúlt murvás futamokon ahol pedig inkább ők uralták a versenyeket. A jelentős WRC tapasztalattal rendelkező és a bajnokságot (most már) jelentős előnnyel vezető Hyundai-os új-zélandi Hayden Paddon volt az, aki jól ment a murvás rallykon és itt sem vallott szégyent.

paddon_6.jpg

A futamra egyébként 92 páros adta le a nevezését, ebből 51-en neveztek az ERC értékelésbe.

Következő rally EB / ERC futam a szintén aszfaltos, de mégis más karakterisztikájú, csehországi Barum rally lesz augusztus 19-20. között.

Szöveg: Tommy

Fotó: Hayden Paddon facebook, https://www.fiaerc.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6318182891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása