Most hétvégén rendezték a Hungaroringen a Super Racing Fesztivált melyen részt vett a WTCR (túraautó világkupa), a ETRC (kamion Európa bajnokság) és az ETCR (elektromos túraautó világkupa) sorozat is. Illetve volt még egy ERA Championship-nek nevezett valami, ami 4! db elektromos meghajtású formula autót jelentett, amik nem sokat szerepeltek köszönhetően az elektromos rendszerre visszavezethető rengeteg műszaki hibának. Véleményem szerint - és nem is akarok ezzel többet foglalkozni – ehhez hasonló nagy kreténség, de műszakilag eggyel kiforrottabb „bajnoki” sorozat a PR szempontok és a zöldek vezérelte ETCR is. Itt 6! db egyébként látványos autó (2 db Cupra, 2 db Hyundai, 2 db Alfa Romeo) versenyzett egymással, 3-5 kört bírnak az akkumulátorok és az egész elektromos rendszer utána rommá kell hűteni az egészet, kb. 1800 kg az autó súlya szemben a WTCR autó kb. 1300 kg súlyával, egy élvezhetetlen, értelmezhetetlen agyrém az egész amihez (nyilván jó pénzért) pld. olyan csapatok és versenyzők adják a nevüket, mint a Mattias Ekström vezette EKS.
Ezek után kezdjük a hétvége legsikeresebb versenyzőjével és szakágával. Ő Kiss Norbert a háromszoros Kamion Európa bajnok. Ebben a sorozatban egy versenyhétvége során szombaton és vasárnap is van 2-2 versenyfutam, a napi elsőn az időmérőn elért eredmény alapján osztják a rajtpozíciót míg a napi másodikon fordított rajtsorrendben indulnak. Szombaton Kiss Norbertünk a Révész Racing MAN kamionjával megnyerte az időmérőt így az első helyről vághatott neki az első futamnak, amit kis túlzással a kis újából kirázva nyert meg. A napi második futamban nem volt ilyen szerencséje mert már a rajt utáni első kanyarban eke módon közlekedett szinte a mezőny nagy része és Norbi kamionjában már itt komoly kárt okoztak ami a harmadik kanyarban ismét megismétlődött. Itt csaknem oldalára borult az MAN és ha nem is vált mozgásképtelenné, de olyan mértékű károkat szenvedett, hogy fel kellett adnia a futamot. Köszönhetően a hazai helyszínnek és a sok mozgosítható szerelő szakembernek akik gyakorlatilag egész éjjel bőrözték a Balu névre keresztelt MAN versenykamiont az időre elkészült, átment a műszaki szemlén és Kiss Norbert vasárnap ismét csatába szállhatott. Az eredményeivel meg is hálálta a szerelők egész éjszaka végzett munkáját ugyanis ismét megnyerte az időmérőt így a napi első futamon ismét az élről indulhatott. Ezt a versenyt az elvárásoknak megfelelően be is húzta, ennek köszönhetően meg lett a hétvége második magyar győzelme. A napi másodikon a nyolcadik helyről várta a rajtot. Szépen taktikusan, de azért keményen és szabálykövető módon átverekedte magát a mezőnyön és végül a nem első bálozó Jochen Hahn-t is megelőzve megnyerte ezt a futamot is! A Hungaroringen mutatott formája után Kiss Norbert jelenleg 18 ponttal vezeti a bajnokságot ami tök jó, de nem elég a lazításra, sok van még hátra, bármi lehet bárkivel, de szorítsunk neki, hogy megmaradjon az eddigi jó formája.
A másik nagy sorozat a túraautó világkupa a WTCR volt. Itt három magyar versenyzőnek és egy magyar csapatnak szurkolhattunk, de kevés babér termett számukra.
Hazai szempontból a második verseny alakult jobban. Itt Michelisz Norbert a Hyundai-jal a negyedik helyen végzett míg Rob Huff a Zengő csapat Cuprájával a második lett. Tassi Attila a Hondával csupán a 14. helyen ért célba míg Nagy Dánielnek a másik Zengős Cuprával nem sikerült a célba érés. A versenyfutamot egyébként Santiago Urritia nyerte meg a fantasztikus nevezetű és kinézetű kínai Lynk & Co autóval.
Magyar szempontból nézve az első futam még siralmasabban végződött. Michelisz Norbert a Hyundai színeiben csupán a 12. helyen végzett, Tassi Attila a Hondával a 14. lett, míg Nagy Dániel a Cuprával az utolsó, 17. helyen ért célba. A legsikeresebb magyar érdekeltségű versenyző a Zengő csapat angol pilótája Rob Huff volt, aki a 6. fejezte be a bajvívást. Ezt a futamot a Hyundai-os Mikel Azcona nyerte meg Spanyolországból.
Egyébként nézői szemmel jó kis rendezvény volt ez a Super Racing Fesztivál. Szombaton is sok néző volt már a lelátókon, de vasárnapra gyakorlatilag megtelt az összes ülőhely amit kinyitottak a nézőknek akik hangos dudálással és kiabálással buzdították a versenyzőket. Köztük és főleg a négy magyar pilótát, Michelisz Norbertet, Tassi Attilát, Nagy Dánielt és Kiss Norbertet. Ők illetve a Zengő Motorsport képviselték kishazánkat, volt tehát kinek szurkolni. Ráadásul a lelátókra tök ingyenes volt a belépés mindenkinek (regisztráció és jegyvásárlás sem volt szükséges), egyedül a paddock belépéshez kellett jegyet venni, de az meg nem volt kötelező. Jó idő volt, nem esett az eső két napon át szinte mindig zúgott vagy zümmögött valami a Hungaroring aszfaltcsíkján, legyen az dízel kamion, benzines vagy elektromos túraautó. Ha így nézzük mindenki megtalálhatta a szívéhez és világlátásához leginkább szimpatikus autóverseny sorozatot és talán rendjén is van ez így csak ne akarja senki ráerőltetni a másikra azt amit ő jobbnak gondol, úgysem fog sikerülni.
Szöveg: Tommy
Fotók: https://www.fiawtcr.com/, https://www.goodyearfiaetrc.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.