Holnap kezdődik a WRC Közép-Európa rally!
WRC, WRC2, WRC3

Holnap kezdődik és vasárnapig tart a rally világbajnokság aktuális,- az idei szezon utolsó előtti fordulója, a versenynaptárba 2023-ban bekerült Közép-Európa rally melyet Németország, Csehország és Ausztria közösen rendez. A versenyközpont a Passautól 30 km-re lévő Karpfham Bad Griesbach-ban lesz kialakítva. A verseny aszfaltos utakon zajlik, ami a szezon harmadik ilyen jellegű összecsapása, ezen kívül a szezonzáró Japán rally lesz még aszfaltos verseny.

fb_img_1729061278517.jpg

Amiatt, hogy a versenyt három ország rendezi, viszonylag szerteágazó lesz a futam logisztikája és pár lényeges pontban el tér a lebonyolítása a már jól megszokott egyen rally világbajnoki futamoktól. A bemelegítő shakedown szakasz, mely Tocna névre hallgat csütörtök reggel 9:01-kor kezdődik Csehországban, Prágához közel, ez mindössze 2 km hosszú lesz.

Ezt követően Prágában, 14:00-kor megkezdődik az ünnepélyes rajtceremónia. Majd 15.00-kor a Prága déli részén lévő Chuchle Racecourse lóversenypályán lesz az első gyorsasági szakasz, egy a már az értékelésbe is beleszámító szuperspeciál, mely mindössze 2.55 km-t tesz ki. Utána dél Bohémia felé indul a mezőny és 18:26-kor Klatovy városa mellett lesz egy már 11.78 km hosszú rendes gyorsasági szakasz. Ezen a napon nem megy vissza a mezőny a szervizparkba hanem Klatovyban éjszakáznak az autók és ott kezdődik majd a pénteki versenynap. Csütörtökön 163.35 km-t fog autókázni a mezőny, ebből 14.33 km-t tesz ki a gyorsaságik aránya.

neuville_13.jpg

Péntek reggel tehát egy tankolást követően kezdődik a versenynap ahol három gyorsasági vár rájuk. A 11.78 km-es Klatovy, a 26.69 km hosszú Strasin és a 16.85 km-es Sumavske Hostice. Ezeket kétszer kell teljesíteniük. A napi első gyorsasági 8:02-kor rajtol majd. Napközben nem lesz szerviz csak átcsoportosító és gumicsere zóna illetve technikai zóna az egyszerűbb javítások elvégzésére, majd este 20:15 körül érkezik be az első autó a szervizparkba és ezzel zárul a péntek. Ezen a napon 567.77 km-t autóznak majd a srácok, ebből 110.64 km a gyorsaságik hossza.

Szombaton ismét három gyorsasági vár rájuk, de már Németország és Ausztria területén. Ezek lesznek a 20.05 km-es Granit und Wald, a 24.33 km-es Beyond Borders és a 17.35 km hosszú Schardinger Innviertel. Ezeket ismét kétszer kell majd teljesíteniük. Reggel, napközben és este is lesz szervizlehetőségük valamint a tankoló zónák várnak még rájuk. Szombaton majd 510 km lesz a napi penzum ebből 123.46 km a gyorsasági aránya ezzel ez lesz a leghosszabb versenynap.

toyota_8.jpg

Vasárnap szokás szerint csak két gyorsasági vár a talpon maradt párosokra. Ezek lesznek a 12.17 km-es Knaus Tabbert am Hochwald és a 14.87 km hosszú Passauer Land és ezeket szintén kétszer kell majd teljesíteniük. Mindkét gyorsasági szakasz Németország területén kanyarog majd. A második gyorsasági, a második körben lesz a futam utolsó megmérettetése és egyben a külön pontokért is zajló power stage. Reggel lesz csak szervizlehetőség utána napközben két átcsoportosító és két tankoló zóna vár a versenyzőkre. A célceremónia 15:30-tól kezdődik Passau városában. Az utolsó versenynapon 344.60 km-t autókázik a mezőny, ebből sovány 54 km lesz a gyorsaságik hossza.

A négy nap alatt közel 1586 km-t fog autózni a mezőny, ebből 302.5 km lesz a 18 db gyorsasági hossza.

Mivel három ország területén zajlik majd a verseny, három különböző útburkolat minőség vár a párosokra, de különböző lehet a kijelölt gyorsasági szakaszok dinamikája, stílusa is.  

ss.png

A Hyundai csapatnak mondhatni, hogy ez a hazai versenye, nekik ugyanis a németországi Alzenau-ban van a központjuk. Nekik jó emlékeik vannak az egykori Német rallyról, 2014-ben ott aratták az akkori Hyundai i20 WRC első VB futamgyőzelmét és hát tavaly Thierry Neuville révén ők nyerték a bemutatkozó Közép Európa rallyt is.

Sem a csapatbajnoki, sem a versenyzők világbajnoki címe nem dőlt még el, jelenleg a Hyundai és Thierry Neuville vezetik a ponttáblázatokat. A csapatbajnoki címre még lehet esélye a Toyotának is, de a pilóták bajnoki címébe inkább már csak Ott Tanaknak lehet beleszólása, a Toyotás Ogier-nak valószínűleg elment ez a szezonja.

A verseny rajtszámos nevezési listáján 44 db autó szerepel, ebből 10 db csúcs kategóriás Rally1-es autót láthatunk majd. Ez gyakorlatilag négy Toyotát (Elfyn Evans, Sebastien Ogier, Takamoto Katsuta és Sami Pajari), három Hyundai-t (Thierry Neuville, Ott Tanak és Andreas Mikkelsen) valamint három Fordot (Adrien Fourmaux, Gregoire Munster és a műkedvelő Jourdan Serderidis) jelent.

Lesz még 20 db Rally2-es autó, ezekből 15-en neveztek a WRC2-es bajnokságba ahol még szintén nem dőlt el a bajnoki cím sorsa, tehát itt (is) igen parázs csatákat láthatunk majd.

Következő géposztály a Rally3-as autóké, itt 13-an neveztek és a WRC3-as bajnokság 2., 3. helyéért még lehet csata, a bajnoki cím a Chile rallyn már eldőlt.

Végül, de nem utolsó sorban lesz még egy RGT kategóriás Alpine A110 Rally.

Ezen a versenyen nem lesz magyar induló.

A várhatóan hűvös és párás őszi időjárás, valamint a várhatóan 10 - 18 fok közötti hőmérséklet rossz tapadási körülményeket jelez előre. Ezért a rally világbajnoki sorozat hivatalos gumiabroncs beszállítója a Pirelli erre a futamra a lágy összetételű P Zero RA WRC SB abroncsokat ajánlja elsődleges választásnak melyek a legalkalmasabbak lehetnek az alacsonyabb hőmérsékletekre és a természetüknél fogva csúszós, vagy az eső és a pára miatt csúszós aszfaltra. Kulcsszerepet játszhatnak a vizes abroncsok is, amelyek az aszfaltos versenyeken mindig elérhetőek.

A Rally1-es hybrid csúcs gépek a Pirelli P Zero RA WRC abroncsot kapják száraz útburkolatra. Elsősorban az SB jelölésű lágy keveréket ajánlja a gyártó, de ha valaki úgy kívánja van ennek a guminak egy kemény keverékű verziója, azt HB jelöléssel látták el. A keményebb keverék a rosszabb minőségű, koptatósabb aszfaltra való inkább. Amennyiben esni fog az eső (az évszaknak megfelelően és az előrejelzések alapján van erre esély) és vizesek lesznek a gyorsasági szakaszok akkor a Pirelli Cinturato WRC RWB esőgumit választhatják a versenyzők. A Rally1-es pilóták 28 db gumit használhatnak el a hétvége során, ebbe beszámít a shakedown is. Mindenkinek 28 db P Zero RA WRC SB, 18 db P Zero RA WRC HB és a 12 db Cinturato RWB áll majd rendelkezésre, ebből kell ügyesen kiválasztani a felhasználni kívánt 28 db-ot.

Az alsóbb kategóriás Rally2-es (R5) és a Rally3-as autók a Pirelli P Zero RA gumikat kapják, egyrészt lágy keverékben, RA7+ jelöléssel.  A kemény keverékű gumi az RA5A név alatt fut. Ezek a gumiabroncsok karakterisztikában és minőségben megegyeznek a Rally1-es autókra szerelt gumiabroncsokkal. Esős, vizes körülményekre a Rally2-es autók a Cinturato RWC-t választhatják, míg a Rally3-as autók a Cinturato RW1C-t. A WRC2-ben és a WRC3-ban mindenki 26 db gumival gazdálkodhat a hétvége során, ezt a rendelkezésre álló 26 db lágy és 18 db kemény keverékből valamint a 12 db eső gumiból kell kiválogatniuk.

pirelli_10.jpg

A tavalyi évhez hasonlóan várhatóan elég komoly nézői tömeg lesz a versenyen ezért és a manapság divatos (és fontos) környezetvédelem jegyében a szervezők mindenkit arra kérnek, hogy minél többen üljenek egy autóban, hogy minél kevesebb autó torlódjon majd össze a megközelítési utakon. Illetve emiatt arra is kérik a nézőket, hogy a gyorsaságik rajtja előtt két, három órával érkezzenek meg a pályák mellé, hogy legyen idejük parkolni és elhelyezkedni a gyorsaságik mellett. A rajtok előtt fél órával pedig már senkit sem engednek, hogy kóvályogjanak a gyorsaságik útvonalán.

Az élő közvetítést itt lehet majd nézni, https://www.rally.tv/live_tv.

Szöveg: Tommy

Fotó: Pirelli, Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport, www.wrc.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr4818709510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása