Holnap kezdődik a Horvát rally VB futam
Rally1, WRC

Holnap kezdődik és vasárnapig tart a rally világbajnokság aktuális fordulója a Horvát rally. A verseny aszfaltos utakon zajlik ami a szezon első ilyen jellegű versenye így az új Rally1-es autóknak is ez lesz az első tisztán aszfaltos rally VB bevetése. Ami rögtön egy furfangos aszfaltos futam ugyanis ez nem olyan minőségű mint pld. a Spanyol rally hanem amolyan kicsit balkáni, ex-kelet európai ütött-kopott, változó minőségű, gyors, de néhol igen keskeny aszfalton zajló bajvívás lesz. Ami nem baj, mert kell a kihívás a versenyzőknek és a nézők is jól járhatnak ha kicsit csúszósabb, látványosabb lesz a száguldás.

d4s_6194.jpg

A program csütörtök reggel 9:01-kor kezdődik a tavalyihoz képest új helyszínen lévő shakedown szakasszal majd este 18:30-kor folytatódik a Zágráb városában tartandó rajtceremóniával.

Pénteken négy gyorsasági szakasz vár a mezőnyre melyeket kétszer kell teljesíteniük. A két kör között és a második kör végén lesz lehetősége a versenyzőknek szervízelniük ezen kívül csak tankolni tudnak napközben. A napi össztáv majd 493 km ebből bő 120 km a gyorsaságik hossza.

Szombaton szintén négy gyorsasági szakasz vár a mezőnyre melyeket szintén kétszer kell teljesíteniük. Ezen a napon reggel és a két kör között valamint este a második kör végén lesz lehetősége a versenyzőknek szervízelniük valamint a napközbeni tankoló zónák várnak rájuk. A szombati össztáv 773 km körül alakul ebből sovány 117 km a gyorsaságik hossza, fura arány ez.

Az utolsó vasárnapi napra mindössze két gyorsasági vár a talpon maradt párosokra melyeket itt is kétszer kell teljesíteniük. A napi utolsó gyorsasági szokás szerint a külön pontokért zajló Power Stage gyorsasági lesz. A napi össztáv itt majd 382 km-t tesz majd ki melyből roppant sovány 54,5 km a gyorsaságik össztávja.

A Horvát rally három napja alatt mindösszesen 20 db gyorsasági szakasz vár a mezőnyre majd 292 km hosszban. A rally össztávja 1648 km-t tesz ki. A gyorsasági szakaszok nagy része megegyezik a tavalyival, de például a péntekieket megcserélték a szombatiakkal

A versenyre egyébként 66 páros nevezését fogadták el. Ebből 11 db Rally1-es, 31 db Rally2-es, 12 db Rally3-as és 12 db Rally4-es autó áll majd rajtvonalhoz. Két magyar párosnak szurkolhatunk majd, a László Zoltán - Kürti Tamás kettős egy Rally3-as Ford Fiestával támadnak míg a Bútor Róbert - Tagai Róbert páros egy Rally4-es Peugeot 208-cal próbálnak szerencsét. Az élmezőnyben nincs nagy újdonság. A korábban a Hyundai i20 WRC-t hajtó Pierre-Louis Loubet VB futamon itt áll rajthoz először a Ford Puma Rally1 hybriddel. A kicsit soványka Rally1-es létszámot leszámítva biztos jó móka lesz ez a verseny mert a WRC2-ben rengeteg jó nevű és ügyes kezű versenyző adta le nevezését és várhatóan nagy csata lesz a WRC3-ban és az RC4-ben is ahol Bútor Róberték remélhetőleg az élmezőnyben fognak autózni.

A rally világbajnoki sorozat gumiabroncs beszállítója a Pirelli erre a futamra is leszállít pár ezer darab versenygumit.

A Rally1-es hybrid csúcs gépek a Pirelli P Zero RA WRC abroncsot kapják száraz útburkolatra. Elsősorban a HA jelölésű kemény keveréket ami a tavalyi Spanyol rallyn debütált, de azóta fejlesztettek rajta az új Rally1-es autókra optimalizálva azt. Ha valaki úgy kívánja ennek a guminak van egy idén debütált lágy keverékű verziója, azt SA jelöléssel látták el. Amennyiben esni fog az eső (az előrejelzések alapján van rá esély) és vizesek lesznek a gyorsasági szakaszok akkor a Pirelli Cinturato RWB esőgumit választhatják a versenyzők. A Rally1-es pilóták 28 db gumit használhatnak el a hétvége során, ebbe beszámít a shakedown is. Mindenkinek 28 db P Zero RA WRC HA, 18 db P Zero RA WRC SA és a 8 db Cinturato RWB áll majd rendelkezésre, ebből kell ügyesen kiválasztani a felhasználni kívánt 28 db-ot.

500_previewsquarecroatia-01.jpg

Az alsóbb kategóriás Rally2-es (R5) és a Rally3-as autók a Pirelli P Zero RA gumikat kapják szintén kemény (RA5) és lágy (RA7+) keverékben. Ezek a gumiabroncsok karakterisztikában és minőségben megegyeznek a Rally1-es autókra szerelt gumiabroncsokkal. Esős, vizes körülményekre a Rally2-es autók a Rally1-esek által is használt Cinturato RWB-ket kapják, míg a Rally3-as autók az új Cinturato RW1-est használhatják. A Junior WRC értékelésbe nevezett Rally3-as autókat használó versenyzők összesen 22 db gumit használhatnak el a rendelkezésükre álló 18 db P Zero RA5-ből, a 10 db P Zero RA7+-ből és a 12 db Cinturato RW1-ből. A WRC2-ben Rally2-es autókkal versengő és a WRC3-ban Rally3-as autókkal küzdők 26 db gumit radírozhatnak le a hétvége során a 26 db P Zero RA5-ből, a 18 db P Zero RA7+-ből és a 8 db Cinturato RWB/RW1-ből.

500_previewsquarecroatia02.jpg

A várhatóan hatalmas nézői tömeg és a relatíve kevés parkolóhely miatt a szervezők mindenkit arra kérnek, hogy minél többen üljenek egy autóban, hogy minél kevesebb autó torlódjon majd össze a megközelítési utakon. Illetve emiatt kérik arra is a nézőket, hogy a gyorsaságik rajtja előtt három órával érkezzenek meg a pályák mellé, hogy legyen idejük parkolni és elhelyezkedni a gyorsaságik mellett. A rajtok előtt fél órával pedig már senkit sem engednek, hogy kóvályogjanak a gyorsaságik útvonalán.

Szöveg: Tommy

Fotó: Horvát rally sajtó

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr5217812047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása