A Hyundai Motorsport csapata a mai napon bejelentette a 2022-es rally világbajnokságon belül zajló WRC2 bajnokságon induló versenyzőit. A Hyundai i20 N Rally2 autókkal a sokak számára már jól ismert finn, ex-World Rally Car menő Teemu Suninen és a nála talán kevésbé ismert paraguay-i Fabrizio Zaldivar fog versenybe szállni a bajnoki címért. Mindkét versenyző hét rally világbajnoki futamon fog indulni és mindketten a májusi Portugál rallyn kezdik meg a szezont.
Az autókat immár harmadik éve az észt RedGrey Team biztosítja és készíti fel a versenyzők számára természetesen szorosan együttműködve a Hyundai Motorsport N csapattal. Első és legfontosabb céljuk nem más mint, hogy a két versenyzővel behúzzák a WRC2 bajnoki címét.
Ahogyan Teemu Suninen, úgy navigátora sem nyeretlen kétéves, ő nem más a honfitársa Mikko Markkula aki Juho Hanninen oldalán megnyerte az IRC, az ERC és az SWRC bajnokságot egy Skoda Fabia S2000-rel.
A fiatal paraguay-i Fabrizio Zaldivar-nak nem ismeretlen a Hyundai Motorpsort csapata hiszen 2020-ban és 2021-ben hazája rally bajnokságában már versenyzett egy Hyundai i20 R5-tel. Zaldivar navigátora szintén nem kezdő, ő a spanyol Carlos del Barrio aki 2021-ben már Zaldivar-nak diktálta az itinert. Előtte viszont sokáig együtt versenyzett Dani Sordo-val a rally VB-n WRC autóval és nyertek is pár futamot. De navigált Xavi Pons-nak és Jesus Puras-nak is.
2022-ben Teemu Suninen és Fabrizio Zaldivar az alábbi hét rally világbajnoki futamon indulnak,
- Rally de Portugal - május 19-22.
2. Rally Italia Sardegna - június 02-05.
3. Safari Rally Kenya - június 23-26.
4. Rally Estonia - július 14-17.
5. Rally Finland - augusztus 04-07.
6. Acropolis Rally Greece - szeptember 08-11.
7. Rally de España - október 20-23.
A Hyundai i20N Rally2 versenyautó a következő technikai adatokkal rendelkezik. Motorja négy hengeres, 1.6 literes, közvetlen benzin befecskendezéses és turbófeltöltéses. A turbó szűkítő jelenleg 32mm-es, de ez változhat a szezon során. A motor teljesítménye 290 lóerős, 5,000-es fordulaton, a maximális forgatónyomatéka 420Nm 4,000-es fordulaton. Az autó négykerék meghajtású, ötsebességes szekvenciális sebesség váltóval,- elől-hátul mechanikus differenciálművekkel és két tárcsás kuplunggal szerelve. Az autó biztonsági szerelvényeit mint az ülést, a biztonsági öveket és a HANS-ot az olasz OMP szállítja a Hyundai-nak. Lengéscsillapítói három utas, minden irányban állítható kivitelűek. A féktárcsák belső hűtésűek, murván 300 mm míg aszfalton 380 mm átmérőjűek, a féknyergek mindenhol négy dugattyúsak. A kézifék hidraulikus vezérlésű és használat közben oldja a hátsó hajtást. A felnik aszfalton 8x18 col, míg murván és havon 7x15 col méretűek. A karosszéria természetesen minden szempontból az FIA biztonsági előírásainak megfelelően megerősített és teljesen bukócsövezett kivitelű. Az autó hossza: 4040 mm, a tengelytávolsága: 2560 mm, a szélessége: 1820 mm, a nyomtávja: 1810 mm, az üzemanyagtankja 80 literes. Az autó üres önsúlya: 1,230 kg, a két versenyzővel: 1,390 kg.
Szöveg: Tommy
Fotok: Hyundai Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.