Hétvégén lesz a Svéd rali
WRC

Most hétvégén azaz február 24-27. között lesz az idei rali világbajnokság soron következő fordulója, a szezon egyetlen havas versenye a Svéd rali. Ami az idén tényleg havas lesz. Ugyanis az elmúlt években sok kritika érte a versenyt amiatt, hogy kevés hó volt a gyorsaságikon ami nagyon nem jó a spéci szöges gumiknak. A legutóbbi, 2020-as Svéd rali nagyrészt konkrétan úgy nézett ki, mint egy murvás futam. Nem mintha erről a szervezők tehettek volna, de nagy nyomás alá lettek helyezve, hogy vigyék el a ralit másfelé különben nem kapnak rendezési jogot. Hát a ralit alaposan elvitték, Karlstad-tól bő 700 km-re északra Umea régióban, Umea városában lesz a versenyközpont és akörül jelölték ki a gyorsasági szakaszokat.

puma_1.jpg

A program csütörtök reggel 9-kor kezdődik a shakedown szakasszal majd pénteken kétszer három, azaz hat rendes gyorsaságival és egy sprint szakasszal indul el az igazi versengés. A napi penzum tehát hét gyorsasági bő 125 km hosszban.

Szombaton szintén kétszer három, azaz hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, ez a nap több mint 123 gyorsasági km-t tesz majd ki. Hozzá kell tenni, hogy erre a napra kétszer négy gyorsasági volt tervezve, de a rénszarvasok vonulása miatt az egyiket ki kellett venni a programból és már nem tudtak helyette másikat berakni.

Az utolsó napon vasárnap kétszer kettő gyorsasági szakaszt kell majd teljesítenie a talpon maradt párosoknak. Ezek majd 57 km-t tesznek ki és az utolsó a külön pontokért is zajló power stage lesz.

A verseny program itt megtalálható, https://rallysweden.com/en/the-race/ .

A gyorsasági szakaszok térképe pedig itt található, https://rallysweden.com/wp-content/uploads/2022/02/rs22_map_web.jpg .

i20_2.jpg

A verseny nevezési listáján 49 párost találunk, ebből 10 db a Rally1-es csúcsgép, a többiek Rally2-es és Rally3-as autók lesznek, mind összkerék meghajtásúak. Nagy meglepetések nincsenek, a Montéval ellentétben Loeb és Ogier itt nem indulnak. Az olasz Lorenzo Bertelli nevezett egy Ford Puma Rally1-gyel, de pont most lesz Milanóban a divathét ahol neki, mint a Prada cég örökösének és cégvezetőjének jelen kell lennie, így ő visszalépett a ralitól. Ogier helyett pedig Esapekka Lappi bizonyíthat a Toyotával. A többi top pilóta ugyanaz lesz mint akik a Monte-Carlo ralin is indultak. Rally2-ben Jari Huttunen és Mattias Adielsson mint az M-Sport hivatalos versenyzői itt kezdik meg a szezont Ford Fiesta Rally2-vel. Szintén Ford Fiesta Rally2-vel rajthoz áll a régen látott egykori JWRC bajnok Per-Gunnar Andersson is.    

Aki nincs olyan szerencsés helyzetben, hogy a helyszínen kövesse nyomon az eseményeket az nézze a WRC+ élő közvetítéseit, biztos klassz jeleneteket láthatunk majd. 

Szöveg: Tommy

Fotók: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport Ford

yaris_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr4517701066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása