A Hyundai Motorsport 2022-es színvilága
Rally1, WRC

Nem egészen két héttel a Monte-Carló Rally rajtja előtt a mai napon a Hyundai Motorsport nyilvánosságra hozta a 2022-es Rally1-es csapatának színvilágát. 

i20_hy_4.jpg

A csapat egyértelmű célja mind az egyéni és mind a gyártói világbajnoki cím begyűjtése. A versenyzők neve korábban már ismertetésre került. Az Ott Tanak/Martin Järveoja és a Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe párosok mennek mind a 13 futamon, míg a Dani Sordo/Cándido Carrera és az Oliver Solberg/Elliott Edmondson kettősök felváltva használják majd a harmadik autót. 

i20_hy_3.jpg

Az új hybrid versenyautó amit az új irányzat szerint már nem World Rally Car-nak hanem simán Rally1-nek hívnak a Hyundai i20 utcai verzióján alapszik, de ahogy az mindenki számára nyilvánvaló a sziluetten kívül nem sok köze van egymáshoz a két autónak. Az új Rally1-es autóban egy 134 lóerős/180Nm-es elektro motor van ami 20 km-ig önállóan képes mozgatni az autót. Erre szükség is lesz mert idéntől ki lesznek jelölve olyan zónák ahol kötelezően csak elektromos üzemben haladhatnak az autók. Ilyen lesz például a szervízparkok területe. A gyorsasági szakaszok rajtjában tíz másodpercig, 1.000 kj energiáig a hybrid rendszer rásegíthet majd a benzin motor teljesítményére. A gyorsasági szakszokon belül pedig előre meghatározott ideig és helyen szintén segíthet az elektromos energia a stopper elleni küzdelemben. A fékezési energiát pedig visszatermelik az elektromos rendszer akkumulátorába. A benzinmotor maradt négyhengeres, 1,6 literes turbófeltöltéses. Az autó négykerék meghajtású és ötsebességes váltóval szerelik, a kuplung két tárcsás kivitelű. Aszfalton 18"-os kereket és 370 mm-es féket, míg murván és havon 15"-os kereket és 300 mm-es féket használnak majd a versenyzők. A gumiabroncsokat idén is a Pirelli adja. Az üzemanyag tank 60 literes, az autó minimum súlya 1.260 kg, versenyzőkkel együtt 1.430kg. A karosszéria egy alaposan átgondolt és újratervezett bukócsőrendszerrel megerősített acélváz melyre karbon karosszéria elemeket csavaroznak fel. A műszaki adatokkal szemben a dekorációban nincs nagy különbség a tavalyi és az idei autók között és laikus szemmel az autó is ugyanannak tűnhet, de a tavalyi a kupéból volt fejlesztve az idei viszont már a sima öt ajtósból. Kicsit jobban megnézve az új autón sokkal egyszerűbb az aerodinamikai szett és az oldalsó hátsó ajtók környékén létszik extra hűtőlevegő nyílás a hybrid rendszer részére.

i20_hy_1.jpg

Január 20-án elrajtol a Monte-Carlo rally, majd kiderül mire lesznek képesek az új Hyundai rallyautók.  

Szöveg: Tommy

Fotó: Hyundai Motorsport

i20_hy_2.jpg

 

  

     

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr916808866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása