A brit M-Sport csapat kb. 25 éve építi a mindig aktuális Ford típusokból a rally világbajnokságon szereplő csúcskategóriás World Rally Car-okat és az összes többi alsóbb kategóriájú rallyautót is. A csapatvezető Richard Millener az éppen most zajló görög Akropolisz rallyn - szombat reggel jelentette be -, hogy három éves együttműködési megállapodást kötött a Ford gyári versenyrészlegével a Ford Performance-szal.
Igen jelentős támogatásról van szó, amely 2022-től három szezonon keresztül segíti majd az M-Sportot, hogy a 2022-ben debütáló Ford Puma Rally1 hibrid versenyautó fejlesztése a lehető legjobb körülmények között, a legjobb irányba haladjon és egy ütőképes, bajnokesélyes versenyautó válhasson belőle.
Amint az már ismert 2022-ben megszűnnek az 1997-ben létrejött WRC autók és helyüket az új kategóriák szerinti Rally1-es autók veszik át amik hibrid meghajtásúak lesznek.
Jelenleg a csapat jövő évi versenyzői csak részben ismertek. Egyelőre a francia Adrien Fourmaux van a legjobb helyzetben, hogy jövőre is a csapat versenyzője legyen, de hivatalos bejelentést nem tettek még ez ügyben. Úgy néz ki 2022-ban az M-Sport is három állandó versenyautót akar indítani minden futamon. A pletykák szerint hozzájuk tart Craig Breen, de Andreas Mikkelsen is vissza akar térni a sportág csúcsára emiatt az ő neve is többször felmerült már az M-Sport-tal kapcsolatban. De a kilencszeres rally világbajnok Sebastien Loeb is tett egy nyilatkozatot miszerint ha nem is teljes szezonban hanem csak pár futamon, de visszatérne a rally VB-re pld. egy Ford-dal.
Szöveg: Tommy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.