A Toyota brit versenyzőpárosa, Elfyn Evans és Scott Martin nyerték az elmúlt hétvégén rendezett Török rally VB futamot. Ezzel a futamgyőzelemmel ebben a csonka szezonban a Svéd győzelem után már a második versenyt húzták be.
Csapattáraik közül a Kalle Rovanpera - Jonne Halttunen kettős a negyedik helyen végzett míg a Sebastien Ogier - Julien Ingrassia páros autójában vasárnap az utolsó előtti gyorson megállt a motor így ők kiestek versenyből.
A Hyundai csapatnál kettős dobogót értek el versenyzőik. Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul a második helyen ért célba míg a sok idő után csatába küldött már már veteránkorú Sebastien Loeb - Daniel Elena kettős a harmadik helyre vitte be a Hyundai i20 Coupe WRC-t. A csapat harmadik versenyzője a regnáló világbajnok Ott Tanak és Martin Jarveoja mindössze a 17. helyig jutottak. Nekik mondjuk volt bajuk gazdagon a hétvége során. Egy kicsúszás miatt már a pénteki napot sem tudták befejezni így csak szuperrallyval tudták folytatni a bajvívást ami meg jó sok időbüntetéssel jár együtt. Ezenkívül még kaptak egy időbüntetést mert késtek egy időellenőrző állomásról. A negyedik Hyundai i20 Coupe WRC-vel induló Pierre-Louis Loubet a vasárnapi első gyorsaságin műszaki hiba miatt kiesett a versengésből, nem ért célba.
A M-Sportnál három Ford Fiesta WRC-t küldtek csatasorba. Közülük a Gus Greensmith - Elliott Edmondson kettős volt a legsikeresebb akik az ötödik helyen értek célba. Utánuk Esapekka Lappi és Janne Ferm lett a hatodik míg harmadik autóval a Teemu Suninen - Jarmo Lehtinen kettős autójáról a vasárnap első gyorson leszakadt egy kerék így ők nem értek célba.
Az RC2-ben a Kajetan Kajetanowicz - Maciej Szcepainak kettős nyert egy Skoda Fabia R5-tel. Szétszedve az RC2-t Kajetanowicz nyerte a WRC3-at míg Pontus Tidemand a WRC2-t húzta be szintén Skoda Fabia R5-tel.
A verseny egyébként kőkemény volt. Rendkívül poros köves, viszonylag lassú gyorsaságikkal. A három nap alatt 12 db gyorsasági volt bő 221 km hosszban. Szombaton volt egy 31 míg vasárnap egy 38 km-es szakasz is. A hétvége során sok versenyző panaszkodott a rendkívüli porra és az utak csúszósságára, de hát ilyen a rally ez benne a szép, hogy néha simább az útpálya néha buckásabb.
A versenyre egyébként mindössze 24 páros adta le a nevezését ebből összesen 18-an értek célba. Ezek mondjuk elég gázos (gyászos) számok, nem a rally fénykorát juttatják az ember eszébe...
A Török rally végeredménye az alábbiak szerint alakult,
- Evans - S. Martin, Toyota Yaris WRC / 2:43:02.7
- Neuville - N. Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC / +35.2
- Loeb - D. Elena, Hyundai i20 Coupe WRC / +59.4
- Rovanperä - J. Halttunen, Toyota Yaris WRC / +2:35.9
- Greensmith - E. Edmondson, Ford Fiesta WRC / +4:08.3
- Lappi - J. Ferm, Ford Fiesta WRC / +5:36.2
- Kajetanowicz - M. Szczepaniak, Škoda Fabia R5 / +12:35.5
- Tidemand - P. Barth, Škoda Fabia R5 / +12:59.7
- Fourmaux - R. Jamoul, Ford Fiesta R5 / +14:42.6
- Bulacia - M. Der Ohannesian, Citroën C3 R5 / +14:46.4
A rally világbajnokságon a versenyzők bajnokságának állása így néz ki,
- E. Evans 97 pont
- S. Ogier 79 pont
- O. Tänak 70 pont
- K. Rovanperä 70 pont
- T. Neuville 65 pont
- E. Lappi 38 pont
- T. Suninen 34 pont
- C. Breen 25 pont
- S. Loeb 24 pont
- G. Greensmith 16 pont
A csapatbajnokság pedig eképpen alakul,
- Toyota Gazoo Racing World Rally Team 174 pont
- Hyundai Shell Mobis World Rally Team 165 pont
- M-Sport Ford World Rally Team 101 pont
Következő futam a szintén murvás, de ennél sokkal jobb minőségű Szardínia rally lesz október 10-11. között. Ahogyan elvileg a Török rallyt is nézők elől elzárva tartották (sok néző tényleg nem volt a pályák mentén) úgy a Szardínia rally is az lesz, elvileg.....
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai motorsport. Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Skoda Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.