FIA CEZ 2018 bajnokság 1. versenyhétvégéje
+ Autós Gyorsasági Országos Bajnokság

nagytura_77.jpg

A WTCR túraautó-világkupa magyarországi futamának betétversenyeiként rendezték meg a  Hungaroringen az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Magyar Autós Gyorsasági Országos Bajnokság idei első küzdelmeit.

Touring Cars -2000ccm + Lotus Cup Eastern Europe + Business VIP Kup

Krejcí nyerte az idénynyitót

A szombati napot a kistúrások kezdték meg igencsak népes mezőnnyel a Hungaroringen. A gördülőrajtot követően az élről induló cseh Petr Mandelík megőrizte vezető helyét, mögötte helycserés támadással Lekeny Györgyöt maga mögé utasította a szintén Csehországból érkező Petr Krejcí.

A következő körre a két cseh versenyző tartotta pozícióját, azonban az őket üldöző magyar delegációban történtek változások. A Peugeot 407 Sportot irányító Gerencsér Dávid felzárkózott az éllovasok mögé, őt Lekeny, majd Balogh György követte. Nem sokkal később Krejcí az élre tört, nyomában Gerencsérrel.

A harmadik körben egy ütközést követően Fae és Kouril kénytelen volt feladni a versenyt, közben a Safety Car mögött autózott a mezőny. Egészen a hetedik körig vonatoztak a versenyzők, mindaddig, míg a törmelékeket eltakarították a pályáról. Az újraindított futamon továbbra is Krejcí haladt az élen Balogh, Lekeny és Szilágyi előtt, majd Balogh a verseny feladására kényszerült. Az első öt végső sorrendje tehát: Petr Krejcí, Gerencsér Dávid, Lekeny György, Havellant István és Michal Makes.

Eredmények:

  1. Petr KREJCÍ             Lotus Exige                            26:46.637 perc
  2. GERENCSÉR Dávid Peugeot 407 Sport S2           +18.369 mp
  3. Michal MAKES          Renault Clio Cup IV.              +27.434 mp
  4. Matthias LODI          Renault Clio Cup IV.               + 27.874 mp
  5. Jáchim GALÁS         Renault Clio Cup IV.               + 29,250 mp

 

kistura_88.jpg

Swift Cup Europe

Csalódás az utolsó körben

A Suzuki Swift Cup mezőnye 11 kört tett meg az előírt huszonöt perc alatt a Hungaroringen az idénynyitó futamon. Az időmérők reménykedésre adtak okot, mert az első három helyről magyar versenyző, Csík János, Molnár Bendegúz és Forrai Gábor rajtolhatott.

A rajt után Molnár Bendegúz az élre állt, őt Csík János és az osztrák Max Wimmer követte. Ez a felállás a hetedik körig meg is maradt, ekkor Wimmer megelőzte Csíkot.  A kilencedik körben Csík a negyedik helyre szorult, helyét a lengyel Jan Antoszewski vette át.

Molnár győzelmében szinte már biztosak lehettünk, amikor Wimmer az utolsó körben támadást indított, amely sikeresnek bizonyult, úgyhogy átvette a vezető helyet.

Eredmények:

  1. WIMMER Max                    Team Wimmerwerk MS                   25:12.247 perc
  2. Molnár Bendegúz               GFS Motorsport Egyesület                 + 0.472 mp
  3. ANTOSZEWSKI Jan          GFS Motorsport Egyesület                 + 1.886 mp
  4. CSÍK János                        GFS Motorsport Egyesület                 + 2.947 mp
  5. LENGYEL Ádám                GFS Motorsport Egyesület                 + 5.213 mp

 

Touring Cars +2000 ccm

Cseh győzelem nagytúrában

A nagy túraautók tizennégy körösre sikeredett versenyén a cseh Richard Chlad jr. rajt-cél győzelmet aratott Audi R8-asával. Chlad magabiztosan utasította maga mögé a mezőnyt, honfitársát, Josef Zárubát, aki végig a második helyen autózott, valamint Marcin Jedlinskit, Mato Konopkát és Jakub Knollt, aki a futam vége felé veszítette el a harmadik helyet.

A legjobb magyar versenyző a tizenhatodik helyről rajtoló és a tizenkettedik helyen befutó Lekeny Márk lett. Bódis Kálmán a tizennegyedik, Hatvani Bálint a tizenötödik helyet szerezte meg, amivel a népes mezőny F -3500-as géposztályának győzelméért járó kupát is elhódította.

Eredmények:

  1. CHLAD Richard Jr. K+K Racing Team      Audi R8 LMS GT3              25:08.801 perc
  2. ZÁRUBA Jozef Micánek Motorsport         Lamborghini Huracan S          + 2.050 mp
  3. JEDLINSKI Marcin Olimp Racing             Audi R8 LMS GT3                 + 18.740 mp
  4. KONOPKA Mato ARC Bratislava             Lamborghini Huracan            + 35.522 mp
  5. WASZEK Denisz Rock Robots                 Lamborghini Super                + 38.571 mp

 

Tourenwagen Cup

Három kör után olajra léptek

Meglehetősen rövidre sikerült a Tourenwagen Cup második futama, ugyanis a pályára került olaj miatt a harmadik kör után leintették a versenyt.

A mai második futamon a tegnapi első verseny végeredménye alapján fordított sorrendben rajtolt a mezőny. A BMW E30-asok táborából így Laczkó Levente indulhatott a pole pozícióból, az ebből adódó előnyét azonban nem sokáig tudta megtartani, mert a tegnapi futamgyőztes Laczkó Lehel gyorsan megelőzte felidézve a tegnapi sorrendet.

A Hankook Racer Cup másik márkájának, a Swiftnek az eredménye is hasonlóan alakult, Kismarty-Lechner Gábor újabb győzelmet aratott a hungaroringi hétvégén, Takács Balázs, Kovács Zoltán és Király Richárd előtt.

Eredmények:

  1. LACZKÓ Lehel                       GFS Motorsport Egyesület     BMW M3 E30            6:45.037 perc
  2. MAKAI György                       GFS Motorsport Egyesület     BMW M3 E30             + 6.918 mp
  3. LACZKÓ Levente                   GFS Motorsport Egyesület     BMW M3 E30             + 8.697 mp
  4. BÖLCSKEI Zsolt Dr.               GFS Motorsport Egyesület     BMW M3 E30             + 23.596 mp
  5. KISMARTY-LECHNER Gábor Zengő Motorsport                  Suzuki Swift                + 36.960 mp

 

Formula cars/ Formulaautók

Másodszorra sikerült

A Formulaautók első futama első nekifutásra meglehetősen rövidre sikeredett, mert a második körben baleset miatt leállították a versenyt. Az ismétlésre a napi program végén szakítottak időt. Az első rajtkockából induló olasz versenyző, Andrea Cola az utolsó körig tartani tudta vezető helyét, de a kétszer is 1:39 perces időt futó szintén olasz Alessandro Bracalente az utolsó, tizenegyedik körben elvette tőle a dicsőséget. A harmadik helyet a szerb Paolo Brajnik őrizte a kezdetektől fogva. A magyar versenyzők közül Rónai Tamás a negyedik körben kisodródott, autója átpördült és nem folytatta tovább a versenyt. A legjobban Magyar János szerepelt, végig jól tartotta magát a mezőny közepén, végül tizediként végzett. Hefler Róbert a huszadik, Volentér Balázs a 21., Turák László a 22. lett.

Eredmények:

  1. Alessandro Bracalete (ITA)    Pave Motorsport      Dallara                       21:24,494 perc
  2. Cola Andrea (ITA)                  Monolite Racing       Dallara                       +2.736 mp
  3. Paolo Brajnik (SRB)              PB 212                      Dallara                       + 8.293 mp
  4. Andrea Benalli (ITA)              Puresport                  Dallara                       + 11.523 mp
  5. Ricardo Perego (ITA)            Twista Italia               Dallara                       + 13.711 mp

 

Vasárnap az alábbiak szerint alakultak a versenyek.

Swift Cup Europe

Magabiztos osztrák győzelem a Swift Kupában

A harmadik helyről elrajtoló osztrák Christoph Zellhofer a második körben átvette a vezetést és magabiztosan meg is őrizte az utolsó, tizenegyedik körig. A második helyet a negyedik körtől Lengyel Ádám tartotta, de őt is elérte a végzet, az utolsó körben a lengyel Jan Antoszewski elvette tőle az ezüstöt. A negyedik helyre az osztrák Günther Wiesmeier, az ötödikre pedig Molnár Bendegúz futott be.

Eredmények:

  1. Christoph ZELLHOFER        Suzuki Team Austria                         27:08.697 perc
  2. Jan ANTOSZEWSKI            GFS Motorsport Egyesület                   + 2.343 mp
  3. LENGYEL Ádám                  GFS Motorsport Egyesület                   + 2.764 mp
  4. Günther WIESMEIER          Team Wimmerwerk MS                         +3.132 mp
  5. Molnár Bendegúz                 GFS Motorsport Egyesület                   + 4.803 mp

 

nagytura_123.jpg

Touring Cars +2000 ccm

Szerencsével az élre

A nagy túraautók második futamában a cseh Richard Chlad jr. ismét verhetetlen volt, a hatodik körben átvette a vezetést honfitársától, Josef Zárubától, és elsőként haladt át a tizenhárom körös verseny végén a célvonalon. Záruba a tizenkettedik körben kénytelen volt előre engedni a lengyel Marcin Jedlinsnkit, és megelégedni a harmadik hellyel. Lekeny Márk a tizenharmadik lett, Bódis Kálmán pedig az tizenötödik helyre érkezett be. Az F-3,5 kategóriát ezen a futamon Jedlóczky L. Márk nyerte.           

Így nézett ki az eredmény a futam leintésekor, de mivel Chlad öt másodperces büntetést kapott, a végeredmény módosult, és Marcin Jedlinski lett a futam győztese.

Eredmények:

  1. Marcin JEDLINSKI     Olimp Racing           Audi R8 LMS GT3             26:08.214 perc
  2. Jozef ZÁRUBA          Micánek Motorsport  Lamborghini Huracan S         +1.619mp
  3. Richard CHLAD Jr.   K+K Racing Team      Audi R8 LMS GT3                 +2.800 mp
  4. Jakub KNOLL           Senkyr Motorsport     BMW M6 GT3                        +5.419 mp
  5. Miro KONOPKA        ARC Bratislava         Lamborghini Huracan             + 5.742 mp

Nyilatkozatok:

Jedlóczky L. Márk: „Nem volt mindig felhőtlen ez a hétvége, mert kedden reggel érkezett meg a kocsi, és pénteken reggel lett kész. Sajnos a kollektív tesztre nem tudtam menni, ezt nagyon sajnáltam. Az első futamon sajnos szétment a kocsink, az aksi lemerült, és tönkretette a generátort. Ezen kívül nagyon tetszett nekem a hétvége, tesztnek jöttünk ide – a magyar bajnoki megvan. A mai nap szuper volt, megvolt a tempónk is hozzá, így készülünk az Európa-bajnokságra.”

Formula cars/ Formulaautók

A Formulaautók második versenyén a pole pozícióból induló Alessandro Bracalente megtartotta vezető helyét, sőt, a leggyorsabb köridővel be is biztosította azt. A tegnapi eseménydús nap után a mai igencsak kiszámíthatóan alakult, hiszen a kialakult sorrend körről-körre sem változott. Az egyeduralkodó olaszok – Bracalente, Cola, Benalli, Perego és Rasero – után egy szerb versenyző, majd a magyar bajnok, Magyar János érkezett a célba a hatodik és hetedik helyen.

Eredmények:

  1. BRACALENTE Alessandro        Pave Motorsport        Dallara 312 VW             25:19.079
  2. COLA Andrea                            Monolite Racing         Dallara 312 Mercedes       + 8.204
  3. BENALLI Andrea                       Puresport                   Dallara Formula 3             +21.790
  4. PEREGO Ricardo                     Twista Italia                Dallara F308                     + 22.959
  5. RASERO Dino Lorenzo             Puresport                   Dallara 310 VW                 +31.232          

formula_start.jpg

Touring Cars -2000ccm + Lotus Cup Eastern Europe + Business VIP Kup

Krejcí duplázott

A „kistúrások” ismét gördülő rajttal indították a futamot. Az elsőként induló Petr Mandelíknek most sem volt könnyű dolga, hiszen legnagyobb riválisa, Petr Krejcí gyorsan az élre tört nem hagyva sok lehetőséget riválisainak, sőt, előnyét körről-körre egyre csak növelte. A dobogó többi pozíciója is biztos „bérlőre” talált Lekeny György és Balogh György személyében. Az utóbbi versenyzőnek azonban a verseny elején meg kellett küzdenie Gerencsér Dáviddal.

Eredmények:

  1. KREJCÍ Petr              KT Motorsport                        Lotus Exige                 26:15.968
  2. LEKENY György       OpcióK ft. / BOVI Motorsport  Lotus                           + 53.349
  3. BALOGH György      GFS Motorsport Egyesület     Lotus                           + 53.898
  4. GERENCSÉR Dávid MGAMS Kft.                           Peugeot 407 Sport S2 + 1.07.163
  5. HAVELLANT István   GFS Motorsport Egyesület     Lotus                           + 1.17.734

 

suzuki_546.jpg

Szöveg, fotók: Hungaroring sajtó

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3413880614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása