A WTCR túraautó-világkupa magyarországi futamának betétversenyeiként rendezték meg a Hungaroringen az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság és a Magyar Autós Gyorsasági Országos Bajnokság idei első küzdelmeit.
Touring Cars -2000ccm + Lotus Cup Eastern Europe + Business VIP Kup
Krejcí nyerte az idénynyitót
A szombati napot a kistúrások kezdték meg igencsak népes mezőnnyel a Hungaroringen. A gördülőrajtot követően az élről induló cseh Petr Mandelík megőrizte vezető helyét, mögötte helycserés támadással Lekeny Györgyöt maga mögé utasította a szintén Csehországból érkező Petr Krejcí.
A következő körre a két cseh versenyző tartotta pozícióját, azonban az őket üldöző magyar delegációban történtek változások. A Peugeot 407 Sportot irányító Gerencsér Dávid felzárkózott az éllovasok mögé, őt Lekeny, majd Balogh György követte. Nem sokkal később Krejcí az élre tört, nyomában Gerencsérrel.
A harmadik körben egy ütközést követően Fae és Kouril kénytelen volt feladni a versenyt, közben a Safety Car mögött autózott a mezőny. Egészen a hetedik körig vonatoztak a versenyzők, mindaddig, míg a törmelékeket eltakarították a pályáról. Az újraindított futamon továbbra is Krejcí haladt az élen Balogh, Lekeny és Szilágyi előtt, majd Balogh a verseny feladására kényszerült. Az első öt végső sorrendje tehát: Petr Krejcí, Gerencsér Dávid, Lekeny György, Havellant István és Michal Makes.
Eredmények:
- Petr KREJCÍ Lotus Exige 26:46.637 perc
- GERENCSÉR Dávid Peugeot 407 Sport S2 +18.369 mp
- Michal MAKES Renault Clio Cup IV. +27.434 mp
- Matthias LODI Renault Clio Cup IV. + 27.874 mp
- Jáchim GALÁS Renault Clio Cup IV. + 29,250 mp
Swift Cup Europe
Csalódás az utolsó körben
A Suzuki Swift Cup mezőnye 11 kört tett meg az előírt huszonöt perc alatt a Hungaroringen az idénynyitó futamon. Az időmérők reménykedésre adtak okot, mert az első három helyről magyar versenyző, Csík János, Molnár Bendegúz és Forrai Gábor rajtolhatott.
A rajt után Molnár Bendegúz az élre állt, őt Csík János és az osztrák Max Wimmer követte. Ez a felállás a hetedik körig meg is maradt, ekkor Wimmer megelőzte Csíkot. A kilencedik körben Csík a negyedik helyre szorult, helyét a lengyel Jan Antoszewski vette át.
Molnár győzelmében szinte már biztosak lehettünk, amikor Wimmer az utolsó körben támadást indított, amely sikeresnek bizonyult, úgyhogy átvette a vezető helyet.
Eredmények:
- WIMMER Max Team Wimmerwerk MS 25:12.247 perc
- Molnár Bendegúz GFS Motorsport Egyesület + 0.472 mp
- ANTOSZEWSKI Jan GFS Motorsport Egyesület + 1.886 mp
- CSÍK János GFS Motorsport Egyesület + 2.947 mp
- LENGYEL Ádám GFS Motorsport Egyesület + 5.213 mp
Touring Cars +2000 ccm
Cseh győzelem nagytúrában
A nagy túraautók tizennégy körösre sikeredett versenyén a cseh Richard Chlad jr. rajt-cél győzelmet aratott Audi R8-asával. Chlad magabiztosan utasította maga mögé a mezőnyt, honfitársát, Josef Zárubát, aki végig a második helyen autózott, valamint Marcin Jedlinskit, Mato Konopkát és Jakub Knollt, aki a futam vége felé veszítette el a harmadik helyet.
A legjobb magyar versenyző a tizenhatodik helyről rajtoló és a tizenkettedik helyen befutó Lekeny Márk lett. Bódis Kálmán a tizennegyedik, Hatvani Bálint a tizenötödik helyet szerezte meg, amivel a népes mezőny F -3500-as géposztályának győzelméért járó kupát is elhódította.
Eredmények:
- CHLAD Richard Jr. K+K Racing Team Audi R8 LMS GT3 25:08.801 perc
- ZÁRUBA Jozef Micánek Motorsport Lamborghini Huracan S + 2.050 mp
- JEDLINSKI Marcin Olimp Racing Audi R8 LMS GT3 + 18.740 mp
- KONOPKA Mato ARC Bratislava Lamborghini Huracan + 35.522 mp
- WASZEK Denisz Rock Robots Lamborghini Super + 38.571 mp
Tourenwagen Cup
Három kör után olajra léptek
Meglehetősen rövidre sikerült a Tourenwagen Cup második futama, ugyanis a pályára került olaj miatt a harmadik kör után leintették a versenyt.
A mai második futamon a tegnapi első verseny végeredménye alapján fordított sorrendben rajtolt a mezőny. A BMW E30-asok táborából így Laczkó Levente indulhatott a pole pozícióból, az ebből adódó előnyét azonban nem sokáig tudta megtartani, mert a tegnapi futamgyőztes Laczkó Lehel gyorsan megelőzte felidézve a tegnapi sorrendet.
A Hankook Racer Cup másik márkájának, a Swiftnek az eredménye is hasonlóan alakult, Kismarty-Lechner Gábor újabb győzelmet aratott a hungaroringi hétvégén, Takács Balázs, Kovács Zoltán és Király Richárd előtt.
Eredmények:
- LACZKÓ Lehel GFS Motorsport Egyesület BMW M3 E30 6:45.037 perc
- MAKAI György GFS Motorsport Egyesület BMW M3 E30 + 6.918 mp
- LACZKÓ Levente GFS Motorsport Egyesület BMW M3 E30 + 8.697 mp
- BÖLCSKEI Zsolt Dr. GFS Motorsport Egyesület BMW M3 E30 + 23.596 mp
- KISMARTY-LECHNER Gábor Zengő Motorsport Suzuki Swift + 36.960 mp
Formula cars/ Formulaautók
Másodszorra sikerült
A Formulaautók első futama első nekifutásra meglehetősen rövidre sikeredett, mert a második körben baleset miatt leállították a versenyt. Az ismétlésre a napi program végén szakítottak időt. Az első rajtkockából induló olasz versenyző, Andrea Cola az utolsó körig tartani tudta vezető helyét, de a kétszer is 1:39 perces időt futó szintén olasz Alessandro Bracalente az utolsó, tizenegyedik körben elvette tőle a dicsőséget. A harmadik helyet a szerb Paolo Brajnik őrizte a kezdetektől fogva. A magyar versenyzők közül Rónai Tamás a negyedik körben kisodródott, autója átpördült és nem folytatta tovább a versenyt. A legjobban Magyar János szerepelt, végig jól tartotta magát a mezőny közepén, végül tizediként végzett. Hefler Róbert a huszadik, Volentér Balázs a 21., Turák László a 22. lett.
Eredmények:
- Alessandro Bracalete (ITA) Pave Motorsport Dallara 21:24,494 perc
- Cola Andrea (ITA) Monolite Racing Dallara +2.736 mp
- Paolo Brajnik (SRB) PB 212 Dallara + 8.293 mp
- Andrea Benalli (ITA) Puresport Dallara + 11.523 mp
- Ricardo Perego (ITA) Twista Italia Dallara + 13.711 mp
Vasárnap az alábbiak szerint alakultak a versenyek.
Swift Cup Europe
Magabiztos osztrák győzelem a Swift Kupában
A harmadik helyről elrajtoló osztrák Christoph Zellhofer a második körben átvette a vezetést és magabiztosan meg is őrizte az utolsó, tizenegyedik körig. A második helyet a negyedik körtől Lengyel Ádám tartotta, de őt is elérte a végzet, az utolsó körben a lengyel Jan Antoszewski elvette tőle az ezüstöt. A negyedik helyre az osztrák Günther Wiesmeier, az ötödikre pedig Molnár Bendegúz futott be.
Eredmények:
- Christoph ZELLHOFER Suzuki Team Austria 27:08.697 perc
- Jan ANTOSZEWSKI GFS Motorsport Egyesület + 2.343 mp
- LENGYEL Ádám GFS Motorsport Egyesület + 2.764 mp
- Günther WIESMEIER Team Wimmerwerk MS +3.132 mp
- Molnár Bendegúz GFS Motorsport Egyesület + 4.803 mp
Touring Cars +2000 ccm
Szerencsével az élre
A nagy túraautók második futamában a cseh Richard Chlad jr. ismét verhetetlen volt, a hatodik körben átvette a vezetést honfitársától, Josef Zárubától, és elsőként haladt át a tizenhárom körös verseny végén a célvonalon. Záruba a tizenkettedik körben kénytelen volt előre engedni a lengyel Marcin Jedlinsnkit, és megelégedni a harmadik hellyel. Lekeny Márk a tizenharmadik lett, Bódis Kálmán pedig az tizenötödik helyre érkezett be. Az F-3,5 kategóriát ezen a futamon Jedlóczky L. Márk nyerte.
Így nézett ki az eredmény a futam leintésekor, de mivel Chlad öt másodperces büntetést kapott, a végeredmény módosult, és Marcin Jedlinski lett a futam győztese.
Eredmények:
- Marcin JEDLINSKI Olimp Racing Audi R8 LMS GT3 26:08.214 perc
- Jozef ZÁRUBA Micánek Motorsport Lamborghini Huracan S +1.619mp
- Richard CHLAD Jr. K+K Racing Team Audi R8 LMS GT3 +2.800 mp
- Jakub KNOLL Senkyr Motorsport BMW M6 GT3 +5.419 mp
- Miro KONOPKA ARC Bratislava Lamborghini Huracan + 5.742 mp
Nyilatkozatok:
Jedlóczky L. Márk: „Nem volt mindig felhőtlen ez a hétvége, mert kedden reggel érkezett meg a kocsi, és pénteken reggel lett kész. Sajnos a kollektív tesztre nem tudtam menni, ezt nagyon sajnáltam. Az első futamon sajnos szétment a kocsink, az aksi lemerült, és tönkretette a generátort. Ezen kívül nagyon tetszett nekem a hétvége, tesztnek jöttünk ide – a magyar bajnoki megvan. A mai nap szuper volt, megvolt a tempónk is hozzá, így készülünk az Európa-bajnokságra.”
Formula cars/ Formulaautók
A Formulaautók második versenyén a pole pozícióból induló Alessandro Bracalente megtartotta vezető helyét, sőt, a leggyorsabb köridővel be is biztosította azt. A tegnapi eseménydús nap után a mai igencsak kiszámíthatóan alakult, hiszen a kialakult sorrend körről-körre sem változott. Az egyeduralkodó olaszok – Bracalente, Cola, Benalli, Perego és Rasero – után egy szerb versenyző, majd a magyar bajnok, Magyar János érkezett a célba a hatodik és hetedik helyen.
Eredmények:
- BRACALENTE Alessandro Pave Motorsport Dallara 312 VW 25:19.079
- COLA Andrea Monolite Racing Dallara 312 Mercedes + 8.204
- BENALLI Andrea Puresport Dallara Formula 3 +21.790
- PEREGO Ricardo Twista Italia Dallara F308 + 22.959
- RASERO Dino Lorenzo Puresport Dallara 310 VW +31.232
Touring Cars -2000ccm + Lotus Cup Eastern Europe + Business VIP Kup
Krejcí duplázott
A „kistúrások” ismét gördülő rajttal indították a futamot. Az elsőként induló Petr Mandelíknek most sem volt könnyű dolga, hiszen legnagyobb riválisa, Petr Krejcí gyorsan az élre tört nem hagyva sok lehetőséget riválisainak, sőt, előnyét körről-körre egyre csak növelte. A dobogó többi pozíciója is biztos „bérlőre” talált Lekeny György és Balogh György személyében. Az utóbbi versenyzőnek azonban a verseny elején meg kellett küzdenie Gerencsér Dáviddal.
Eredmények:
- KREJCÍ Petr KT Motorsport Lotus Exige 26:15.968
- LEKENY György OpcióK ft. / BOVI Motorsport Lotus + 53.349
- BALOGH György GFS Motorsport Egyesület Lotus + 53.898
- GERENCSÉR Dávid MGAMS Kft. Peugeot 407 Sport S2 + 1.07.163
- HAVELLANT István GFS Motorsport Egyesület Lotus + 1.17.734
Szöveg, fotók: Hungaroring sajtó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.