Az elmúlt hétvégén Lengyelországban zajlott az idei 14 fordulós rali világbajnokság hetedik versenye a 73. Rajd Polski.
A verseny négy napja során 21db gyorsasági várt a 63 autót számláló mezőnyre 306km távban. A versenynek Turán Frigyes és Zsíros Gábor részvételével ismét volt magyar indulója, ők a már ismert Ford Fiesta R5-tel vágtak neki a WRC2 mezőnyének.
Az első gyorsaságit szokás szerint csütörtök este tartották, ez egy mindössze 2,5km-es közönségcsalogató páros verseny volt, mindenki célba ért, nem történt semmi különös.
Pénteken aztán elkezdődött az igazi csatározás, négy pályát kellett kétszer megfutni plussz este az előző napi szuperspeciált egyszer, ez így majd 122 versenykilométert tett ki. A nap gyakorlatilag a Hyundaios Paddonék, a félgyári Fordos Tanakék és a VW-s Mikkelsenék versengéséről szólt. Ők hárman ütötték vágták egymást és a nap végére Tanak, Mikkelsen, Paddon sorrend alakult ki. A nap végi kis szuperspeciált Ogier nyerte, de a többin az előbb említett három úriember győzedelmeskedtek. Érdekes sztori kezdett kialakulni Tanak menetelésével kapcsolatban. Míg az úgynevezett gyári Fordok, Camilli és Ostberg vezetésével a 9. és 10. helyre voltak jók, a korábban itt versenyző Tanak a félgyári Fiestával és a főszponzor kínai DMack gumijaival elkezdte alaposan elkalapálni az egész díszes gyári WRC mezőnyt.
A nagyok közül ezen a napon senki nem esett ki, mindegyik gyári autó célba ért, az élmezőny sorrendje az alábbiak szerint alakult,
01. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, 1h 01m 23.0s
02. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 4.2s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 10.2s
04. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 16.3s
05. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20.4s
06. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 36.6s
07. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën, + 39.4s
08. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 41.1s
09. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 58.6s
10. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 1m 06.7s
Az igen népes WRC2 mezőnyében Suninen (Skoda Fabia R5), Lappi (Skoda Fabia R5) és Evans (Ford Fiesta R5) hármas sorrend alakult ki, Turán Frigyesék a 16. helyen zárták a napot.
Szombaton 3db gyorsasági következett melyeket szintén kétszer kelletet teljesíteni és a már szokásos nap esti szuperspeciált egyszer. A napi gyors össztáv kb. 125km volt. Folytatódott Tanakék csörtetése, az első három gyorsot megnyerte majd a napi utolsót is. A maradék három gyorson Mikkelsen, Lefebvre és JML osztozkodtak. Nap végére maradt a Tanak, Mikkelsen, Paddon sorrend. A VW-s ászok JML és Ogier nem bírtak beleszólni az élmezőny csatáiba, maradtak a 4. és 5. pozícióban. Neuville is tisztes távolságból a negyedik helyről figyelte az előtte zajló eseményeket. Volt pár emberke, akik az itinerekre panaszkodtak főleg, hogy azok túl lassúnak bizonyultak és akadt panasz a tapadási problémákra is. Tekintve a Lengyel rali pályáin látható irgalmatlan tempót kész csoda, hogy nem esett ki senki, az összes WRC célba ért a szombati napon, akik a lentebb látható sorrendben végeztek,
01. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, 2h 05m 37.2s
02. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 21.3s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 27.8s
04. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 43.5s
05. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 1m 04.5s
06. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1m 08.1s
07. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën, + 1m 21.2s
08. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 1m 33.2s
09. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 2m 10.6s
10. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 2m 14.9s
A WRC2 mezőnyében volt pár fetrengés, Fuchsék felborultak, de folytatni tudták a versenyt viszont a norvég Marius Aasenék javíthatatlanra törték a Ford Fiesta R5-öt. A kategória élmezőnye Lappi, Suninen és Evans sorrendben alakult, Turán Frigyesék a 12. helyen zárták a napot.
A befejező vasárnapi versengésre 2db gyorsasági maradt, ezeket kétszer kellett teljesíteni a párosoknak és az utolsó gyorsasági volt a külön pontokért is zajló Power Stage.
Az előző napokon mutatott teljesítménye alapján szinte mindenki biztosra vette már Tanakék győzelmét. Valószínűleg a komplett M-Sport imádkozott Tanakékért mert utoljára 2012-ben tudtak Ford Fiesta RS WRC-vel VB futamot nyerni. Az első két gyors után még teljes volt a Ford körüli eufória és egyre feszültebben figyelte mindenki az eredményjelzőket, de a napi harmadik egyébként utolsó előtti gyorson Tanakék összeszedtek egy jobb első defektet ami elrendezte a győzelmi esélyeiket. Csak a 11. helyen végeztek ezzel Mikkelsen átvette tőle a vezetést és még a Power Stage-en is csak a 9. helyig jutott ezzel majdnem elbukta a második helyét is. Majdnem három napnyi eszement száguldás és abszolút magabiztos vezetés végén egy átkozott defekt vetett véget Tanakék első és a Ford hőn áhított következő VB futam győzelmének.
A verseny első két napja ragyogó napsütésben telt, de vasárnap szakadó eső várta a mezőnyt. Ezért amilyen szerencsésen alakultak a dolgok és alig hullott ki valaki a mezőnyből az utolsó nap alaposan megtizedelte versenyzőket. A Citroen DS3 WRC-vel induló Lefebvre az autó bal hátsó futóművét csapta ki, Sordoék Hyundai i20 WRC-jében megállt a motor míg a WRC2 mezőnyéből jó páran kicsúsztak vagy felborultak, megfőtt az autók motorja és ezzel a verseny feladására kényszerültek.
A plussz pontokért zajló Power Stage Ogier, JML, Neuville sorrendben végződött de a versenyt és ezzel pályafutása második VB futamgyőzelmét az Andreas Mikkelsen-Andreas Jaeger duó szerezte meg. A verseny végső sorrendje pedig az alábbiak szerint alakult ki,
01. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, 2h 37m 34.4s
02. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 26.2s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 28.5s
04. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 29.3s
05. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 33.8s
06. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 40.3s
07. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 2m 01.4s
08. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 3m 04.6s
09. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 5m 23.1s
10. Teemu Suninen/Mikku Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 5m 53.3s
A WRC2-ben Suninen, Evans és Lappi sorrendben alakultak a dobogós helyezések. Turán Frigyesék a verseny végére a pontszerző 9. helyen értek célba.
A Lengyel rali után a világbajnokság sorrendje az alábbiak szerint néz ki,
1. Sébastien Ogier, 143 pont; 2. Andreas Mikkelsen, 92 pont; 3. Hayden Paddon, 72 pont; 4. Jari-Matti Latvala, 68 pont; 5. Dani Sordo, 68 pont; 6. Mads Østberg, 62 pont; 7. Thierry Neuville, 61 pont; 8. Ott Tänak, 52 pont; 9. Kris Meeke, 26 pont; 10. Eric Camilli, 24 pont
1. Volkswagen Motorsport, 196 pont; 2. Hyundai Motorsport, 135 pont; 3. M-Sport, 100 pont; 4. Volkswagen Motorsport II, 99 pont; 5. Hyundai Motorsport N, 78 pont; 6. DMACK, 58 pont; 7. Jipocar Czech National Team, 18 pont; 8. Yazeed Racing, 6 pont
Következő futam a szezon másik őrült versenye a Finn rali lesz július 28-31. között.
Szöveg: Tommy
Fotók: M-Sport, VW Motorsport, Hyundai Motorsport, www.wrc.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.