Drámai befutó a Lengyel rali VB futamon

fb_img_1467443236115.jpg

Az elmúlt hétvégén Lengyelországban zajlott az idei 14 fordulós rali világbajnokság hetedik versenye a 73. Rajd Polski.

01_2016-wrc-07-dr3-0278.jpg

A verseny négy napja során 21db gyorsasági várt a 63 autót számláló mezőnyre 306km távban. A versenynek Turán Frigyes és Zsíros Gábor részvételével ismét volt magyar indulója, ők a már ismert Ford Fiesta R5-tel vágtak neki a WRC2 mezőnyének.

177a0247-3be3-4fb2-b773-6a74d67d94e1.jpg

Az első gyorsaságit szokás szerint csütörtök este tartották, ez egy mindössze 2,5km-es közönségcsalogató páros verseny volt, mindenki célba ért, nem történt semmi különös.

27502_13532970_1139549936066599_1531303070982158384_n.jpg

Pénteken aztán elkezdődött az igazi csatározás, négy pályát kellett kétszer megfutni plussz este az előző napi szuperspeciált egyszer, ez így majd 122 versenykilométert tett ki. A nap gyakorlatilag a Hyundaios Paddonék, a félgyári Fordos Tanakék és a VW-s Mikkelsenék versengéséről szólt. Ők hárman ütötték vágták egymást és a nap végére Tanak, Mikkelsen, Paddon sorrend alakult ki. A nap végi kis szuperspeciált Ogier nyerte, de a többin az előbb említett három úriember győzedelmeskedtek. Érdekes sztori kezdett kialakulni Tanak menetelésével kapcsolatban. Míg az úgynevezett gyári Fordok, Camilli és Ostberg vezetésével a 9. és 10. helyre voltak jók, a korábban itt versenyző Tanak a félgyári Fiestával és a főszponzor kínai DMack gumijaival elkezdte alaposan elkalapálni az egész díszes gyári WRC mezőnyt.

2a08f4d2-a34a-4fa4-bd12-db302769ce68.jpg

A nagyok közül ezen a napon senki nem esett ki, mindegyik gyári autó célba ért, az élmezőny sorrendje az alábbiak szerint alakult,

01. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, 1h 01m 23.0s
02. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 4.2s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 10.2s
04. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 16.3s
05. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20.4s
06. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 36.6s
07. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën, + 39.4s
08. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 41.1s
09. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 58.6s
10. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 1m 06.7s

Az igen népes WRC2 mezőnyében Suninen (Skoda Fabia R5), Lappi (Skoda Fabia R5) és Evans (Ford Fiesta R5) hármas sorrend alakult ki, Turán Frigyesék a 16. helyen zárták a napot.

5343d1c3-b932-4b11-851c-fc1991a1c419.jpg

Szombaton 3db gyorsasági következett melyeket szintén kétszer kelletet teljesíteni és a már szokásos nap esti szuperspeciált egyszer. A napi gyors össztáv kb. 125km volt. Folytatódott Tanakék csörtetése, az első három gyorsot megnyerte majd a napi utolsót is. A maradék három gyorson Mikkelsen, Lefebvre és JML osztozkodtak. Nap végére maradt a Tanak, Mikkelsen, Paddon sorrend. A VW-s ászok JML és Ogier nem bírtak beleszólni az élmezőny csatáiba, maradtak a 4. és 5. pozícióban. Neuville is tisztes távolságból a negyedik helyről figyelte az előtte zajló eseményeket. Volt pár emberke, akik az itinerekre panaszkodtak főleg, hogy azok túl lassúnak bizonyultak és akadt panasz a tapadási problémákra is. Tekintve a Lengyel rali pályáin látható irgalmatlan tempót kész csoda, hogy nem esett ki senki, az összes WRC célba ért a szombati napon, akik a lentebb látható sorrendben végeztek,

01. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, 2h 05m 37.2s
02. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 21.3s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 27.8s
04. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 43.5s
05. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 1m 04.5s
06. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1m 08.1s
07. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën, + 1m 21.2s
08. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 1m 33.2s
09. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 2m 10.6s
10. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 2m 14.9s

A WRC2 mezőnyében volt pár fetrengés, Fuchsék felborultak, de folytatni tudták a versenyt viszont a norvég Marius Aasenék javíthatatlanra törték a Ford Fiesta R5-öt. A kategória élmezőnye Lappi, Suninen és Evans sorrendben alakult, Turán Frigyesék a 12. helyen zárták a napot.

b84ade8a-8540-49c3-b895-9c3b585cf098.jpg

A befejező vasárnapi versengésre 2db gyorsasági maradt, ezeket kétszer kellett teljesíteni a párosoknak és az utolsó gyorsasági volt a külön pontokért is zajló Power Stage.

fb_img_1467291668492.jpg

Az előző napokon mutatott teljesítménye alapján szinte mindenki biztosra vette már Tanakék győzelmét. Valószínűleg a komplett M-Sport imádkozott Tanakékért mert utoljára 2012-ben tudtak Ford Fiesta RS WRC-vel VB futamot nyerni. Az első két gyors után még teljes volt a Ford körüli eufória és egyre feszültebben figyelte mindenki az eredményjelzőket, de a napi harmadik egyébként utolsó előtti gyorson Tanakék összeszedtek egy jobb első defektet ami elrendezte a győzelmi esélyeiket. Csak a 11. helyen végeztek ezzel Mikkelsen átvette tőle a vezetést és még a Power Stage-en is csak a 9. helyig jutott ezzel majdnem elbukta a második helyét is. Majdnem három napnyi eszement száguldás és abszolút magabiztos vezetés végén egy átkozott defekt vetett véget Tanakék első és a Ford hőn áhított következő VB futam győzelmének.

fb_img_1467365615642.jpg

A verseny első két napja ragyogó napsütésben telt, de vasárnap szakadó eső várta a mezőnyt. Ezért amilyen szerencsésen alakultak a dolgok és alig hullott ki valaki a mezőnyből az utolsó nap alaposan megtizedelte versenyzőket. A Citroen DS3 WRC-vel induló Lefebvre az autó bal hátsó futóművét csapta ki, Sordoék Hyundai i20 WRC-jében megállt a motor míg a WRC2 mezőnyéből jó páran kicsúsztak vagy felborultak, megfőtt az autók motorja és ezzel a verseny feladására kényszerültek.   

fb_img_1467365635906.jpg

A plussz pontokért zajló Power Stage Ogier, JML, Neuville sorrendben végződött de a versenyt és ezzel pályafutása második VB futamgyőzelmét az Andreas Mikkelsen-Andreas Jaeger duó szerezte meg. A verseny végső sorrendje pedig az alábbiak szerint alakult ki,

01. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, 2h 37m 34.4s
02. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 26.2s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 28.5s
04. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 29.3s
05. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 33.8s
06. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 40.3s
07. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 2m 01.4s
08. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 3m 04.6s
09. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 5m 23.1s
10. Teemu Suninen/Mikku Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 5m 53.3s

fb_img_1467637606691.jpg

A WRC2-ben Suninen, Evans és Lappi sorrendben alakultak a dobogós helyezések. Turán Frigyesék a verseny végére a pontszerző 9. helyen értek célba.

fb_img_1467365640918.jpg

A Lengyel rali után a világbajnokság sorrendje az alábbiak szerint néz ki,

1. Sébastien Ogier, 143 pont; 2. Andreas Mikkelsen, 92 pont; 3. Hayden Paddon, 72 pont; 4. Jari-Matti Latvala, 68 pont; 5. Dani Sordo, 68 pont; 6. Mads Østberg, 62 pont; 7. Thierry Neuville, 61 pont; 8. Ott Tänak, 52 pont; 9. Kris Meeke, 26 pont; 10. Eric Camilli, 24 pont

1. Volkswagen Motorsport, 196 pont; 2. Hyundai Motorsport, 135 pont; 3. M-Sport, 100 pont; 4. Volkswagen Motorsport II, 99 pont; 5. Hyundai Motorsport N, 78 pont; 6. DMACK, 58 pont; 7. Jipocar Czech National Team, 18 pont; 8. Yazeed Racing, 6 pont

fb_img_1467365656627.jpg

Következő futam a szezon másik őrült versenye a Finn rali lesz július 28-31. között.

img_20160630_200043.jpg

img_20160630_195834.jpg

04_2016-wrc-07-hem2-1166.jpg

08_2016-wrc-07-hem1-1137.jpg

27502_cmxx4lmweaeeu3o.jpg

fb_img_1467638123854.jpg

fb_img_1467443200670.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: M-Sport, VW Motorsport, Hyundai Motorsport, www.wrc.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr78871124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása