Herczig Norberték nyerték a Veszprém ralit (is)

20160611_133736.jpg

Június második hétvégéjén, 10-12- között rendezték a nyolcfordulós első osztályú Magyar rali bajnokság negyedik futamát a Veszprém ralit. Az első két aszfaltos futam után ez volt a második murvás futam, ami a bajnokság legnehezebbikének, de legalábbis az autókat leginkább igénybe vevő fordulójának számít. Ezért a versenyrendezőség az MNASZ-szel együttműködve azt ajánlotta fel a versenyzőknek, hogy tekintettel a futam nehézségére másfélszeres pontokat adnak minden pontszerző helyen célba érő versenyzőnek. A rali nehézségei többek között abból adódnak, hogy a rendkívül kemény köves, murvás gyorsaságik nagy része a jól ismert Veszprém környéki katonai tank gyakorló lőtér területen van kijelölve. Egy másik dolog ami nem szokta megkönnyíteni a  csapatok dolgát az a júliusi meleg nyári időjárás. Ez az idén egy kicsit lazábbra sikerült, mert kb. egy hónappal előrébb hozták a Veszprém ralit mint ahogy azt a korábbi években megszokhattuk. Ennek ellenére a szombati napon szép napos és meleg idő volt így a versenyzőknek lehetett izzadniuk a versenyautóikban. Délután aztán megjött az eső ami vasárnap is hullott néha így lehetett agyalni a megfelelő gumitípus kiválasztásában.  

20160611_095846.jpg

Az idei Veszprém ralira az első osztályban 52 páros nevezett ezek közül a jelenlegi csúcsgépeknek számító R5-ös autókból 11db volt. Sajnos a versenyt megelőző hivatalos teszten történt egy sajnálatos és súlyos baleset. A Ford Fiesta R5-tel versenyző Hadik András mellé beült a korábbi rali Európa bajnok Bessenyey Zoltán akivel estek egy tisztességeset. Ami a nagy baj, hogy a pletykák szerint Bessenyey nem vagy nem megfelelően övezte be magát minek következtében megroppant vagy eltört egy csigolyája amit műteni kellett. Bessenyeyvel és az esettel kapcsolatban hírzárlatot rendeltek el így hivatalosan még senki sem tájékoztatta a nagyközönséget, hogy mi is történt. Az biztos, ahhoz, hogy Bessenyeyt kiszedjék a versenyautóból azt úgy szét vágták, hogy a fene se tudja meg lehet-e vagy van-e értelme megjavítani… Mindenesetre Bessenyey Zoltánnak jobbulást kívánok én is és bízzunk benne, hogy maradandó egészségkárosodás nélkül felépül a balestből.

20160611_100249.jpg

Szóval az 52 párosból és a 11db R5-ös autóból maradt 51 páros és 10db R5-ös autó. Ismét rajthoz állt a 2004-es abszolút magyar rali bajnok a közönség egykori és talán mostani nagy kedvence Turi Tamás is egy Subaru Impreza R4 fedélzetén. A versenyzőpárosokra szombaton 7db míg vasárnap 6db gyorsasági várt majd 177km össztávban.

20160611_110824.jpg

A szombat reggel illetve az első kör hozott pár érdekességet. Az első gyorsot Kovács Antalék nyerték meg, míg a kettest és a hármast a Skoda Fabia R5-tel induló Ranga Péterék húzták be. Ezzel át vették a verseny vezetését ami egészen a negyedik gyors végéig tartott. Az ötödik gyorson ugyanis széthullott valami Rangáék autójának jobb hátsó futóművénél így kiállni kényszerültek a versenyből. Innentől kezdve viszont helyreállni látszott a „rend” mert Herczig Norberték elkezdték a gyorsokat nyerni és ezzel át is vették a vezetést a versenyben. Mögöttük ifj. Tóth Jánosék és Kazár Miklósék sorakoztak.

20160611_112428.jpg

A szombati nap után az alábbiak szerint alakult az élmezőny sorrendje,

i_nap.JPG

Vasárnap reggel folytatódott Herczigék diadalmenete mert a napi hat gyorsból négyet ők nyertek meg amivel az ötödik után már 1perc 15-tel vezettek de az utolsó gyorson csak a 19. időt autózták így az előnyük szűk 16 másodpercre apadt. De ez így is előny maradt ezért a Herczig Norbert – Igor Bacigál kettős megszerezte sorozatban az idei negyedik futamgyőzelmét. Mögöttük a második helyen értek célba Ollé Sándorék a Ford Fiesta S2000-el míg a  harmadik helyen Balogh Jánosék a Mitsubishi Lancer Evo 9-cel. Kazár Miklósék vasárnap kiestek a versenyből mikor az út szélén álló autójuknak neki ment egy helyközi buszjárat és ezzel kitörte a Ford Fiesta R5 első futóművét de még a kuplung is megsérült az autón. Janikáék a Lőtéren összeszedtek két defektet amivel visszacsúsztak a 11. helyig, innen kezdtek visszamászni az összetettben. Ez a hatodik helyig sikerült nekik.

20160611_133149.jpg

A 2016. évi Veszprém rali az alábbiak szerint fejeződött be,

vege.JPG

Következő verseny a Székesfehérvár rali lesz július 29-31. között.

20160611_140242.jpg

Szöveg és fotó: Tommy

Eredményjelző: www.rallylive.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr98813326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása