Gran Canarián folytatódik a rally Európa bajnokság
ERC

E hétvégén, május 2-4. között folytatódik a 2024. évi rally Európa bajnokság, az ERC amely most a Spanyolországhoz tartozó Gran Canaria szigetére látogat a 48. Rally Islas Canarias eseményre. Ez lesz a szezon második fordulója, a futam a sziget igencsak kanyargós aszfalt útjain fog zajlani.

llarenass3_at_erccanarias23.jpg

Csütörtök 15:00-kor lesz a Santa Maria de Guia nevezetű, 3.57 km-es shakedown, majd este 20:35-kor már az első gyorsasági, egy nem egészen 2 km-es szuperspeciál lesz Las Palmasban.

Pénteken három gyorsasági vár a mezőnyre melyeket kétszer kell teljesíteniük. Ezek lesznek az Agüimes - Santa Lucía (14.83 km), a Tejeda (11.07 km) és az Artenara – Gáldar (21.15 km). Reggel napközben és este is lesz lehetőség szervizelni. A napi gyorsasági össztáv 95,9 km-t tesz majd ki.

Szombaton szintén három gyorsasági vár a mezőnyre melyeket itt is kétszer kell teljesíteniük. Név és hossz szerint az Arucas – Firgas (9.41 km), a Moya – Valleseco (27.70 km) és a San Mateo - Valsequillo (11.50 km). Péntekhez hasonlóan itt is reggel, napközben és este is lesz lehetőségük a szervizelésre. A napi gyorsasági össztáv 97,22 km lesz. A két nap alatt a 13 db gyorsasági szakasz össztávja összesen 193,12 km-t tesz ki.

A futamra 96 páros adta le a nevezését, ebből 48-an neveztek az ERC-be, köztük három magyar páros. A Csomós Miklós – Nagy Attila duó egy Skoda Fabia Rally2 Evo-val indul, míg a László Martin – Bán Viktor kettős egy Skoda Fabia RS Rally2-vel próbál szerencsét. A Herczig Patrik – Varga Kristóf páros egy Peugeot 208 Rally4-gyel vág neki a versenynek.

Az utak gyakori emelkedése és lejtése miatt a vezetőknek fokozott figyelmet kell fordítaniuk megfelelő kanyarsebességre és az ívekre, hogy megmaradjon a folyamatos és optimális lendület, ezért létfontosságú az autók pontos beállítása és a tempópontosság valamint a precíz itiner. A gyorsasági szakaszok útburkolatának egyik figyelemre méltó jellemzője a részben vulkáni lávát tartalmazó aszfalt, ami magas tapadási szintet ad még esős időben is viszont elég intenzíven koptatja a gumiabroncsokat. Mivel azonban korlátozott a lehetőség a kanyarokat történő levágásokra, az utak viszonylag törmelékmentesek maradnak.

A versenyt 1977-ben rendezték meg először, Rally El Corte Inglés néven, amihez Gran Canaria legnagyobb bevásárlóközpontja adta a nevét és pénzét. A rally 1979-ben a spanyol bajnokság részévé vált.

1982-ben a rally Európa bajnokságban a 10-es szorzójú futamok közé emelkedett, majd 2013-ban teljes körű tagjává vált a sorozatnak. A rally 2016 óta folyamatosan jelen van az ERC versenynaptárban.

A Rally de Canarias nevet átkeresztelték, és 2002-ben Gran Canaria déli részére helyezték át a versenyt, majd 2004-ben visszatért Las Palmasba. A Rally Islas Canarias címet 2009-ben fogadták el, mielőtt 2010-ben az Intercontinental Rally Challenge sorozatra váltottak volna.

A rally számos ismert futamgyőztessel büszkélkedhet, köztük Didier Auriol, Piero Liatti és Carlos Sainz, akik öt egymást követő győzelmet arattak az 1980-as években.

Az Islas Canarias a latin Insula Canaria, vagyis a Kutyák szigetéről származik, amelyet a szerzetesfókák egyik fajtájának tartottak. A Kanári-szigetek tipikus étele a ropa vieja, ami csirkéből, marhahúsból, burgonyából és babból készül.

A futamot élőben közvetíti majd az https://www.rally.tv/live_tv oldal.

Szöveg: Tommy

Fotó: https://www.fiaerc.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7018389739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása