Hayden Paddon nyerte az Argentín WRC futamot

Múlt hétvégén, április 21-24. között volt az idei rally VB negyedik fordulója az Argentin rally.

80046419-98b4-4b06-a39c-4d9ef5075c8f.jpg

A verseny három (csütörtöki prológgal együtt négy) napja során 18 db gyorsasági és majd 365 gyorsasági kilométer várt a mezőnyre. Mindössze 28 páros neve szerepelt a rajtlistán, a nagyok között nem volt meglepetés, mindenki a már bevált párosait állította csatasorba. Az idei évet a 2017-es autó fejlesztésére koncentráló Citroen hivatalosan nem jött el Argentínába, de két privát helyi menő DS3 WRC-vel szerepelt a versenyen, egyikük, Marcos Ligato neve a viszonylag ismertebb.

01_2016-04-25_vwms_newsletter2016_03.jpg

A versenyt a szombati nap közepéig a VW-s Latvala vezette, mögötte loholt a Hyundai hármas számú versenyzője az új-zélandi Hayden Paddon és a VW-s Ogier. Aztán elindult a 14. gyors ahol a 21. km környékén Latvala esett egy istentelen nagyot és kiesett a versengésből. Ugyan a szerelők csodát tettek és talpra állították Latvala VW Polo R-WRC-jét amivel vissza tudott állni a vasárnapi gyorsokra de érdemi munkát már nem tudott végezni, sőt a Power Stagen ismét megállt az autója így Latvala sajnos ismét pont nélkül távozott a rallyról.

04_2016-wrc-04-dr1-4577.jpg

Ellentétben Latvalával a Hyundaios Paddon végig remekelt a hétvégén és miután Latvala kiesett a versenyből végig meg tudta őrizni vezető pozicíóját és a Power Staget is behúzva megnyerte az Argentin rallyt egyben első abszolút WRC futamát.

b4e82174-0721-4dc7-9ea0-f2b73a26ef9d.jpg

Mögötte Latvalát leszámítva az összes gyári autó pontszerző helyen ért célba. A privát Citroen DS3 WRC-vel induló Marcos Ligato a hetedik lett, míg a szintén privát, de Ford Fiesta WRC-vel menő Henning Solberg a kilencedik helyen ért célba. Az utolsó, 10. pontszerző helyet a Skoda Fabia R5-tel versengő Nicolas Fuchs csípte meg magának.

4af28da3-9b63-445c-b3bb-8a92c150dae8.jpg

A verseny végeredménye az alábbiak szerint alakult ki,

  1. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, 3h 40m 52.9s
    02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 14.3s
    03. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1m 05.2s
    04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1m 17.1s
    05. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 56.7s
    06. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 9m 29.5s
    07. Marcos Sebastián Ligato/Rubén García (RA/RA), Citroën, + 9m 39.2s
    08. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 10m 16.0s
    09. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford, + 10m 48.5s
    10. Nicolás Fuchs/Fernando Mussano (PE/RA), Škoda, + 24m 42.8s

d6f389cc-81a2-41a3-821e-f39bebaebdca.jpg

Következő futam már Európában lesz, a Portugál rali május 19-22. között.

Szöveg: Tommy

Fotók: M-Sport, Hyundai Motorsport, VW Motorsport

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr558672180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása