Teljes Citroen fölény a WTCC Hungaroringi fordulóján

blogba_22.jpg

Immár a hatodik alkalommal érkezett Magyarországra a túraautó világbajnoki sorozat vagy ahogy sokan ismerik a WTCC. Az utóbbi években több szakágból is egyre sokasodtak a panaszok a Hungaroring aszfaltjának minőségére ezért az idén fogták és újra aszfaltozták az egész versenypályát beleértve a boxutca teljes területét is. Így az elkészült aszfaltburkolat avató versenyévé is avanzsált az idei WTCC futam.

blogba_2_3.jpg

Az talán mindenki előtt közismert, hogy hazánkban roppant népszerűségnek örvend a versenysorozat köszönhetően, hogy Michelisz Norbert személyében évek óta van magyar versenyző is a mezőnyben. Az eddig a Zengő Motorsport színeiben induló Michelisz az idei évtől a gyári Honda csapatnál a JAS-nál versenyzik. Sokan aggódtak, hogy mi lesz a Zengő csapattal de a csapatvezető Zengő Zoltán két fiatal pilótával benevezett a 2016-os WTCC szezonra. Sajnos a logisztikai és anyagiak hiánya miatt egyenlőre csak Ficza Ferencnek jutott autó, Nagy Dániel még vár rá, hogy az ő autójába is megérkezzen a Mugentől a motor. Ugyanis hiába van a Zengő csapatnak két versenykész 2015-ös specifikációjú Honda Civicje ezekhez a motort nem adják el, csak bérelni lehet egy szabad szemmel is jól látható összegért. Így Nagy Dani egyenlőre utazik mindenhová a csapattal de az első három versenyhétvégén még nem tudott rajthoz állni. Ficza Ferenc is csak a Hungaroringet megelőző szlovákiai futamon tudott először versenyezni, de ott sem tudott célba érni mert kigyulladt a Honda Civic hátsó része. Ezzel lett feladata a Zengő csapatnak, hogy öt nap alatt a két autójukból össze legózzanak egy műkőképeset, hogy Ficza Ferenc legalább rajthoz állhasson hazai futamán és végre bizonyíthassa végre rátermettségét. Ez végül is sikerült is neki de erről egy kicsit később…

blogba_12_2.jpg

Köszönet a szervezőknek az idén klassz betétfutamok is színesítették a hétvége programját. Ezek közül a legingerszegényebb a lengyel KIA Lotos Cup amiben egyforma műszaki kivitelű Kia Picantókból épített versenyautókkal küzdöttek a versenyzők, őszinte leszek egyszer sem néztem meg őket, fogalmam sincs kik és mennyien indultak itt.

blogba_3_4.jpg

Egy dimenzióval fölöttük volt az FIA Európa bajnoki sorozataként tündöklő F3-as bajnokság. Ezek már izgalmasabbak voltak. Az autók szigorú szabályok között épített egyforma műszaki alapokon nyugvó versenygépek. A kasztnit a Dallara gyártja, a motorjaik kétliteres négyhengeresek és a Mercedestől a VW-től és egy Nissan származéktól vannak. A gumikat egységesen a Hankook adja. A rengeteg módon állítható szárnyak és a karosszéria nagy része karbonból készül, az autó minden egyes porcikája versenyzésre van kitalálva. A résztvevő csapatok mindegyike igen komoly kiállású, simán megállta volna a helyét bármelyik a Hungaroring paddockjában is, de helyhiány miatt a gokart pályára kényszerültek. Érdekesség, hogy ebben a sorozatban versenyzik a világ egyik legjobb F1 konstruktőrének Adrian Newey-nak a fia is, így a híres apuka is itt sertepertélt a Hungaroringen.  

blogba_17_1.jpg

A másik érdekes betétfutam a megszűnt Renault világszériából a WSR-ből megmaradt 3.5 literes V8-as motorral hajtott formula autók versenysorozata a Formula V8 3.5. Ezek kőkemény versenyautók kőkemény versenyhanggal, a pályaautózás egyik legszebb korszakának talán utolsó hírvivői. Motorjaik nagy lökettérfogatú, V8-as szívó motorral ellátott rettenetes hangú szerkezetek. Karosszériájuk karbonból és kevlárból készült, motorjuk 3.5 literes, V8-as és 530 lóerőt ad le 9250-es fordulaton. Elől - hátul nyomórudas felfüggesztésük van, elől oldalanként egy-egy gátlóval hátul két-két gátlóval szerelve, fékjeik kerámia anyagúak. A váltó félautomata kormányról kapcsolható hatgangos és hátramenettel is rendelkezik. Az autó súlya 623 kg az üzemanyagtank 110 literes.

blogba_16.jpg

Húúú egy kicsit elment a téma a WTCC-től de ezek tényleg nagyon klassz versenyautók voltak!

blogba_14_1.jpg

Visszatérve a WTCC-re és a hétvégére. Szombaton egész napos napsütésben telt a nap, ahol már megjelentek a messze földön híres Michelisz és most már Ficza fanklub akik egész napos dudálással, dobolással énekléssel szórakoztatták a versenyzőket.

blogba_1_3.jpg

A WTCC mezőnyének két szabadedzése volt szombaton, míg a délutáni órákban tartották a kvalifikációs futamokat. Ez Michelisz számára nem sikerült túl jól, az itt elért eredmények alapján a vasárnapi első futamon az ötödik helyről, míg a fő futamon a hatodik helyről rajtolhatott (volna). Ficza Ferinek az első futamban az ötödik rajthely jutott míg a fő futamban az utolsó helyről rajtolt.

blogba_9_3.jpg

Vasárnap szörnyen elromlott az időjárás, gyakorlatilag egész nap szakadt az eső és erős szél fújt. Az elmúlt évek napsütéses futamaihoz képest láthatóan kevesebben voltak, de még ez a  nézőszám is sokkal több mint ami a többi WTCC futamon összegyűlik.

blogba_21.jpg

A szakadó esőben kezdődő első futam felvezető körében aztán megtörtént az amire talán senki nem számított, nevezetesen Michelisz Norbi Hondájának kipufogójából sűrű füst tört elő és be sem tudta fejezni a felvezető kört, félre kellett állnia a pálya szélére. A mezőny többi része rendben elrajtolt és jókora keveredés lett a verseny alatt. Történt ugyanis, hogy jó páran kockáztattak és száraz versenyre számítva slick gumikkal indultak el. Ezek között volt a talpon maradt két gyári Honda és a két gyári Citroen is. Ficza Ferinek viszont vegyesen eső és intermédia gumi volt fent a Honda Civicjén ennek köszönhetően a tizenötödik rajthelyről szépen végigelőzgetve a mezőny nagy részét köztük a gyári autókat is a pontszerző kilencedik helyen ért célba. Nagyszerű teljesítmény ez tőle, a döcögősen induló szezonkezdet után bizonyíthatta, ha klappolnak a dolgok jól tud menni. Az első versenyfutamon a Sébastien Loeb Racing versenyzői Mehdi Bennani, Tom Chilton sorrendben kettős győzelmet szereztek míg Nicky Catsburg a Lada Vestával lett a harmadik helyezett. Jó kis elégtétel lehetett ez Loeb számára, akit tavaly év végén látszólag minden előzmény nélkül rúgott ki a Citroen csapat.

blogba_19_1.jpg

Közben kiderült, hogy Michelisz autójában nem végzetes a hiba csak a turbófeltöltőt kell cserélni és mehet tovább a fő futamba. Sajnos ezzel a beavatkozással megsértették a parc fermé szabályait ezért a hatodik rajtpozíció helyett csak az utolsó helyről vághatott neki a versengésnek. A fő futamban talán nem volt akkora felhőszakadás mint az első futamban, de esett az eső mindvégig. Jó kis csetepaték alakultak ki, jó pár versenyzőt büntettek boksz áthajtással. A hármas élmezőny szépen elhúzott a többiek elől miközben Michelisz Norbi félelmet nem ismerő módon feljött a hatodik helyre. Két-három körrel a vége előtt még nekiállt kakaskodni Tom Chiltonnal az ötödik pozícióért is, de aztán valszeg belátta, hogy erre már nincs ideje. Szépen száguldottak a futam vége felé mikor is az utolsó körnek nagyjából a felénél Michelisz Hondájának bal hátsó kerekénél eltört valami és az autó szinte irányíthatatlanná vált. Nagy nehezen a tizedik helyre be tudta hozni az autót, így pontszerző helyen ért be, de az nem annyit „fizet” mint a hatodik hely… Ficza Ferenc a Zengős Hondával a tizennegyedik helyre ért be. A fő futamon végül ismét kettős Citroen győzelem született csak most a gyári alakulat hozta ezt össze Lopez, Müller sorrendben. Harmadik Monteiro lett a gyári Honda Civic-kel.

blogba_18_1.jpg

Jó kis hétvégi program volt a 2016. évi magyar WTCC futam, nagyszerű betétfutamokkal és izgalmas WTCC versenyekkel, reméljük jövőre is hasonló izgalmakban lehet részünk, bár jó lenne ha a magyar vitézeknek még egy kicsit jobban kijönne a lépés.

blogba_11_1.jpg

blogba_13_1.jpg

blogba_20_1.jpg

blogba_4_4.jpg

blogba_5_4.jpg

blogba_6_4.jpg

blogba_7_4.jpg

blogba_8_4.jpg

Szöveg: Tommy

Fotó: Tommy, WTCC Press Office, Lada Sport Rosneft Media

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr98663860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása