Az 1955-ös Mille Miglia volt a legkeményebb autóverseny a második világháború után. Ennek állít emléket a világ legnagyobb olyan autókiállítása, az április 6-10. között rendezendő 28. Esseni Techno Classica ahol a klasszikus, veterán és vintage járgányoké a főszerep.
A tervek szerint több olyan autó itt lesz ami résztvett az 1955. május 1-én rajtoló Brescia-Róma-Brescia útvonalon zajló majd 1600 km-es versengésben.
Ezek egyike lehet Juan Manuel Fangio Mercedes 300 SLR-je amivel a mester szenzációs második helyezést ért el úgy, hogy az 1600 km-t navigátor nélkül, egyedül száguldotta végig! Az autó a 658-as rajtszámot kapta ami Fangio akkori rajtidejét jelöli.
A következő legendás autó amit talán láthatunk az a Ferrari 750 Monza mely a hatodik helyezett lett és itt lesz a Porsche 550 Spyder amivel Wolfgang Seidel és Helm Göckler a nyolcadik helyen értek célba. Remélhetőleg el tudják hozni azt a Maserati A6GCS-t amivel a negyedik helyen gurultak át a célvonalon.
A Mercedes két 300 SLR-rel kettős győzelmet szerzett a versenyen. Stirling Moss és Denis Jenkinson egy új idő rekorddal és 157.6 km / órás átlagsebességgel nyertek a fentebb már említett Juan Manuel Fangio előtt aki egyedül teljesítette a távot. Ellentétben a 300SL-lel amit a jól ismert sirályszárnyas ajtókkal szereltek a 300 SLR egy kétüléses roadster volt aminek alapját az akkori F1 autókhoz hasonló alumíniumból hegesztett csőváz adta.
Szöveg: Tommy
Fotók: www.siha.de
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.