Rajtra kész az új turbómotoros Ford Fiesta R2

A május 1-i homologizációt követően a hétvégi Portugál rally VB futamon fog debütálni versenykörülmények között az új Ecoboost motoros Ford Fiesta R2 versenyautó a Drive DMACK Fiesta Trophy keretein belül.

c7878228-422d-4c7c-809e-4d634f9030bf.jpg

Az autóban a legnagyobb különbség az eddigiekhez képest, hogy az 1.6 literes szívó motort lecserélték egy 1.0 literes három hengeres turbó motorra ami ezzel az első autó lett ami az új szabályok szerint épült R2-s rallyautó  amit így homologizáltak. Az autó fejlesztése 2014-ben kezdődött, a fejlesztések alatti tesztek Wales-ben és az M-Sport pályáin zajlottak. Ezeken részt vett a tavalyi bajnok Sander Parn, az M-Sport gyári pilótája Elfyn Evans, a korábbi JWRC menő John MacCrone és az M-Sport házi tesztpilótája Matthew Wilson is.

5c719649-d885-45c2-ab05-7de0c9b86d26.jpg

A korábban már háromszor az év motorjának választott erőforrásból fejlesztett versenymotor teljesítménye eléri a 180 lóerőt és 250 Nm a forgatónyomatéka. Az autóban természetesen megtalálhatóak a kötelező versenyfelszerelések úgy is mint a bukócső, a tűzoltó berendezés, a spéci váltó és fékberendezés. A tovább fejlesztett aerodinamikai csomaggal együtt jön a Ford Fiesta legújabb arculata is mely az utcai kocsikon is látható. 

Az Európába visszatérő WRC mezőnyben Portugáliában találkozhat először a közönség a vadiúj Ford Fiesta R2 típussal és bizakodhat látványos csatákban.

Egyébként az M-Sport volt akik annak idején először építettek R5 kategóriában rally autót, most pedig szintén úttörő szerepre vállalkoztak azzal, hogy bemutatták az új 1.0 literes, turbós R2-es versenyautójukat.

Szöveg: Tommy

Fotók: M-Sport

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr767474324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása