A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a közelgő 2025-ös Dakar rallyra egy erős, hat autóból álló csapattal készül, amely egyesíti a TOYOTA GAZOO Racing és a TOYOTA GAZOO Racing Dél Afrika (TGRSA) szakértelmét és tehetségét. Az előbbi kettőt egészíti még ki a TEAM LAND CRUISER TOYOTA AUTO BODY (TLC) és a HINO TEAM SUGAWARA melyek szintén készen állnak a 2025-ös Dakar rally kihívására.
A 2025-ös Dakar rallyt a Toyota csapat két különálló egységgel próbálja meghódítani. A Toyota Motor Europe képviseletében a TOYOTA GAZOO Racing színeiben a feltörekvő versenyző sztárokat nevezik be, a brazil Lucas Moraest, jobbján a spanyol Armand Monleon-nal, valamint az USA-béli Seth Quintero-t és német navigátorát Dennis Zenz-t. Ez a két fiatalos duó testesíti meg a TGR fiatal tehetségek gondozásának filozófiáját, ezzel páratlan tapasztalatot és fejlődési lehetőséget biztosítva számukra a rally raid világában.
A Toyota a 2024-es Rally Raid Világbajnokságon (W2RC) elért sikerükre is építkezik, ahol Lucas Moraes és Seth Quintero segítségével a Toyota megnyerte a gyártók bajnokságát. A csapat azzal az eltökéltséggel indul Dakarba, hogy továbbvigye és megvédje a W2RC bajnoki győzelmét. A 2025-ös W2RC bajnoki szezon nyitófordulójaként a Dakar rally kritikus fontosságú a bajnokság szempontjából, így egy erős eredmény létfontosságú a csapat bajnokságbéli törekvéseihez.
A 2025-ös Dakar rallyn továbbra is a TGR főszponzora marad a spanyol olajipari óriás a Repsol. Ez a partnerség a TGR fenntartható innovációk iránti elkötelezettségét is tükrözi. A Repsol ismét bemutathatja szakértelmét a megújuló üzemanyagok terén, amelyek kulcsszerepet játszanak a Toyota több utas technológiai stratégiájában, a karbon semlegesség jövőbeli támogatását a motorsportokban. A Repsol márka büszkén jelenik meg a TGR autókon és a csapatruházaton, szimbolizálva a fenntartható motorsportra vonatkozó közös jövőképet, amely előmozdítja a megújuló energia megoldások iránti törekvést.
A TOYOTA GAZOO Racing Dél Afrika (TGRSA) egy négy autóból álló csapatot indít. Köztük a dél-afrikai Giniel de Villiers-t, jobbján a német és Dirk von Zitzewitz-cel, a dél-afrikai Henk Lategan / Brett Cummings párost, a szintén dél-afrikai Guy Botterill / Dennis Murphy duót és a dél-afrikai Saood Variawa-t francia navigátorával Francois Cazalet-val.
A TGR és a TGRSA csapatok kombinálásával egy ütőképes hat autós felállás jön létre, és várhatóan a 2025-ös Dakar Rally egyik legsokoldalúbb és legkiegyensúlyozottabb csapatát alkotja majd, amely a fiatalos energiát több évtizedes tapasztalattal ötvözi egyforma színekben.
Félig meddig a nagy Toyota csapat égisze alatt fog versenyezni a 2025-ös Dakar Rallyn a TEAM LAND CRUISER TOYOTA AUTO BODY (TLC) az FIA Széria osztályban, két Land Cruiser 300 GR SPORT-tal és egy HINO 600-ason alapuló rally kamionnal a TEAM SUGAWARA is csatlakozik hozzájuk.
Az egyik Land Cruiser-rel a japán/francia Akira Miura / Jean-Michel Polato kettőse, míg a másikkal a francia Ronald Basso / Jean Pierre Garcin duó száll csatába.
A Hino kamionnal a japán Teruhito Sugawara / Hirokazu Somemiya / Yuji Mochizuki alkotta trió fog versenyezni.
A Toyota GR DKR HILUX EVO műszaki adatait alább olvashatják, nem tréfa számok ezek.
Motor típus: V35A széria utcai benzinmotor alap a Land Cruiser 300-ból, 2 db turbófeltöltővel szerelve, MOTEC motorvezérlővel elektronikával
Max. teljesítménye: 264 kW / 360 Lóerő
Max. forgatónyomaték: 620 Nm
Váltó: 6 sebességes szekvenciális váltó, Sadev gyártmányú
Differenciálművek: mindhárom korlátozottan önzáró sper difi
Kuplung: két tárcsás kerámia, 215 mm átmérőben
Autó váza: acélcsőből épített csővázas
Karosszéria borítás: Toyota Hilux Double Cab Pick-Up-ra emlékeztető, teljesen kompozit, karbon
Tengelytáv: 3.140 mm
Nyomtáv: 2.025 mm
Hossz: 4.810 mm
Szélesség: 2.300 mm
Magasság: 1.890 mm
Felni méret: 17 colos Speedline
Gumiméret: 37 colos (kb. 1m átmérőjű!), BF Goodrich
Önsúly: 2.010 kg
Üzemanyag tank: FT3 biztonsági tank, 540 literes
Első, hátsó futómű: dupla kereszt lengőkaros, 350 mm rugóúttal
Szöveg és fotók: Toyota Gazoo Racing
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.