A Toyota 2024-es Dakar rally csapata
Dakar rally, Toyota

A Toyota Gazoo Racing csapat bemutatta a 2024-es Dakar rallyra valamint a 2024-es Rally Raid világbajnokságra fejlesztett Toyota GR DKR Hilux EVO T1U versenyautóját.

1213-01_001.jpg

A csapat öt autóval vág neki a Dakar rallynak, közülük két páros újonc lesz. Ez lesz a legnagyobb létszámú csapat, amelyet a TGR valaha is csatasorba állított az ikonikus Dakar rallyn és a TGR most keverheti Giniel de Villiers páratlan tapasztalatait Lucas Moraes és Seth Quintero tagadhatatlan gyors tempójával. A csapat azt is megerősítette, hogy mind Lucas Moraes, mind Seth Quintero, navigátoraikkal együtt versenyezni fognak az FIA Rally Raid Világbajnokság (W2RC) 2024-es szezonjában. A 2024-es Dakar rally, a 2024-es Rally Raid világbajnokság, a W2RC első fordulója is lesz, és mint ilyen, kritikus verseny lesz a TGR két szerződött versenyzőpárosának a Lucas Moraes / Armand Monleon valamint a Seth Quintero / Dennis Zenz duó számára. Ez a két páros azon lesz, hogy a szezonnyitó Dakar rally jól sikerüljön számukra, annak érdekében, hogy az azt követő négy fordulós bajnokságnak jól megalapozzanak. A bajnokság további futamai:

  • Abu Dhabi Desert Challenge (2024. február 25. – március 2.)
  • BP Ultimate Rally-Raid Portugália (2024. április 2-7.)
  • Desafio Ruta 40 Argentínában (2024. június 2-8.)
  • Rally of Morocco (2024. október 5-11.)

Míg ez a két páros a Dakar rally után a W2RC győzelemért is küzdeni fog, addig a három dél-afrikai pilóta a rendkívül izgalmas dél-afrikai rally raid sorozatban (SARRC) indul majd, amely egyben a fő tesztprogramként is szolgál a GR DKR Hilux EVO T1U folyamatos fejlesztése érdekében.

A Dakar rallyn induló versenyzőpárosok és rajtszámaik a következőkben felsoroltak lesznek,

  • 206 - Lucas Moraes / Armand Monleon
  • 209 - Giniel de Villiers / Dennis Murphy
  • 216 - Seth Quintero / Dennis Zenz
  • 226 - Saood Variawa / Francois Cazalet
  • 243 - Guy Botterill / Brett Cummings

Az új autó 100 mm-rel szélesebb az elődjénél és számos finomítást tartalmaz. Az autó kerékfelfüggesztésére különös figyelmet fordítottak, a klímaberendezést pedig áthelyezték a nagyobb hatékonyság érdekében. Emellett az autót új, jobb hatásfokú hűtőcsomaggal látták el. Az új autó fejlesztése során a Toyota a minőségre, a tartósságra és a megbízhatóságra összpontosított. Ennek érdekében az év során az autót folyamatosan fejlesztették és a TGR csapatai közel 30 000 kilométert futottak és teszteltek, többek között a Namíbiai és Kalahári sivatagban valamint a 2023-as W2RC és SARRC bajnokságokban.

1213-01_002.jpg

Az üzemanyag beszállító, spanyol Repsol cég 70%-ban megújuló tartalmú üzemanyagot szállít a TGR-nek, fejlett bioüzemanyagok felhasználásával, melynek a karbon lábnyomát legalább 70%-kal csökkentették a hagyományos benzinhez képest. Ezeket a megújuló üzemanyagokat a madridi Repsol Technology laboratóriumban fejlesztették, tervezték és gyártották megújuló hulladék anyagból, például használt étolajból. Az üzemanyag az ISCC EU fenntarthatósági rendszere szerint tanúsított létesítményekben készül és az alapanyagok valamint a gyártási folyamatok megfelelnek az Európai Megújuló Energia Irányelv fenntarthatósági követelményeinek.

A Dakar rally 2024 január 5-én kezdődik, egy rövid prológgal az északi Alula város közelében. A prológot hat nehéz szakasz követi, köztük egy innovatív „48 órás Chrono” szakasz, amely lényegében egy meghosszabbított maratoni szakasz lesz. Ezt követi a hagyományos pihenőnap, amelyre ismét a szaúdi fővárosban, Rijádban kerül sor (2024. január 13.). Hat további szakaszt követően tér vissza a rally az ország északi részébe mielőtt a verseny január 19-én, Yanbu tengerparti városában végetér.

A 2024-es évre továbbfejlesztett, rettenetes méretű, erejű és hangú Toyota GR DKR HILUX EVO T1U műszaki specifikációi így néznek ki:

Motor: V35A szériájú motor

Alapmotor: Land Cruiser 300

Motor fajta: benzines Twin Turbo

Turbó szűkítő: FIA előírásai szerint

Teljesítmény: 264 kW/360 Le, 5.300 ford/perc

Forgatónyomaték: 620 Nm

Motormenedzsment: Motec gyártmányú

Váltó: 6 sebességes, szekvenciális, Sadev gyártmányú

Differenciálművek: mindegyik (elől, középen, hátul) korlátozott zárású

Kuplung: két tárcsás, 215 mm-es kerámia  

Váz felépítése: csővázas

Tengelytávolság: 3.140 mm

Nyomtáv: 2.025 mm

Hossz: 4.810 mm

Szélesség: 2.300 mm

Magasság: 1.890 mm

Üres tömeg: 2.010 kg, FIA előírás szerinti, minimum száraz súly

Karosszéria: Toyota Hilux Dupla kabinos Pick-Up, Full kompozit kialakításban

Első futóművek: dupla kereszt lengőkaros, 350 mm rugóúttal

Hátsó futóművek: dupla kereszt lengőkaros, 350 mm rugóúttal

Kerekek: Speedline Evo Course, 17 coll méretben

Gumiabroncsok: BF Goodrich, 37 coll külső átmérő méretben

Üzemanyagtank: FT3 biztonsági tank, 540 literes méretben

Üzemanyag: Repsol

1213-01_003.jpg

Szöveg: Tommy és TGR

Fotók: Toyota Gazoo Racing

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr118280643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása