Velenczei, Várnai, Fenyvesi és Wirtmann nyerték a Székesfehérvár rallyt
ORB1, ORB2, ORB3, Historic, MNASZ

A július 13-14-i hétvégén zajlott a Humda Országos rally bajnokság aktuális fordulója a Székesfehérvár rally mely egy full aszfaltos futam volt és az összes bajnoki értékelésbe beleszámított. Ennek megfelelően rajthoz állt az ORB/ORC, a Historic, az ORB2 és az ORB3 is.

Az ORB/ORC mezőny már szombaton elkezdte a versengést, az Oroszlány gyorsasági várt rájuk a maga 17.3 km hosszával melyet háromszor kellett teljesíteniük valamint ezek után még egy Székesfehérvár belvárosában rendezendő szuperspeciál egészítette ki a programot, utóbbin viszont nem mérték az időt, az csak a nézőknek szólt. Reggel, napközben és este is volt szerviz lehetőség, a napi gyorsaságik össztávja 53.5 km körül alakult. A rettenetes hőségben tartó napi versengés után Velenczei Ádám, Német Gábor, Klausz Kristóf, Bútor Róbert és Osváth Péter sorrendben fejezte be a napot az élmezőny. Csomós Miklósék két gumidefektet is benyaltak így ők eléggé hátul voltak, konkrétan a 19. helyről várták a vasárnapot. Turán Frigyesék a VW Polo R5 műszaki hibája miatt feladták a szombati küzdelmet, ők vasárnap a szuper rally szabállyal tértek vissza.

Az ORB/ORC mezőnyre vasárnap három gyorsasági szakasz várt. A Pusztavám 7.6 km hosszban háromszor, a Kőhányás 12.7 km hosszban szintén háromszor, itt az utolsó volt a külön pontokért is zajló power stage. Valamint a Bakonycsernye 9.6 km hosszban, ezt kétszer kellett teljesíteniük. Reggel, napközben és koradélután adódott szervizlehetőség, a napi gyorsaságik össztávja 80 km körül alakult, a két nap alatt 133 km körül volt a gyorsaságik hossza.

A tíz gyorsaságiból négyen Csomós Miklós bizonyult a leggyorsabbnak a Skoda Fabia RS Rally2-vel, hárman Bútor Róbert a Citroen C3 WRC-vel és egyet nyert Német Gábor Skoda Fabia RS Rally2-vel. Klausz Kristófék a 8. gyorsaságin egy bal kanyarban megpördültek és le estek az útról, elég látványosan összetörték a Skoda Fabia R5-öt, de nekik nem lett semmi bajuk. A versenyt közben végig vezette Velenczei Ádám így óvatos versenyzéssel és 22 másodperc előnnyel, Vánsza Zsolt navigátorával megnyerték a Székesfehérvár rallyt. Második helyen végzett a Német Gábor – Németh Gergely kettős és a harmadik helyen ért célba az Osváth Péter – Májer Dávid duó, mindhárman Skoda Fabia R5-tel.    

adamka_1.jpg

Az ORB2 mezőny csak vasárnap versenyzett és ugyanazt kellett teljesíteniük, mint az ORB-nek. Azaz, a 7.6 km-es Pusztavámot háromszor, a 12.7 km-es Kőhányást szintén háromszor, itt is az utolsó volt a power stage. Valamint a Bakonycsernyét 9.6 km hosszban, ezt kétszer kellett teljesíteniük. Reggel, napközben és délután is volt szervizlehetőség, a gyorsaságik össztávja 80 km körül alakult.

A futamot végül magabiztos versenyzéssel, három gyorsaságit nyerve, 39 másodperc előnnyel megnyerte a Várnai Dávid – Szabó Tamás kettős egy Ford Fiesta R2T-vel. Második helyen végzett a Baksai László – Erdei Zoltán páros egy Lada VFTS-sel, míg a harmadik helyen a Strider Zoltán – Borsfai Dávid duó végzett egy Peugeot 208 R2-vel.

varnai.jpg

Az ORB3 is csak vasárnap versenyzett, ugyanazokon az utakon, mint a fentebb már leírt egyéb kategóriák csak nekik kevesebbszer kellett ezeket teljesíteniük. Ezek szerint a 7.6 km-es Pusztavámot kétszer, a 12.7 km-es Kőhányást szintén kétszer valamint a Bakonycsernyét 9.6 km hosszban, ezt is kétszer kellett megfutniuk és itt a második alkalom volt nekik a power stage. A versenyt a második gyorsaságitól vezető Fenyvesi Péter – Szabó Beu Beatrix kettős nyerte meg egy Lada 2101-gyel, ők három gyorsaságin is a leggyorsabbnak bizonyultak. Előnyük 12.6 másodperc volt a második helyen célba érő Oberling krisztián – Mitnyik János duó előtt, akik egy Suzuki Swift Gti-vel száguldottak. Az ORB3 dobogójának legalsó fokára a Rácz Gábor – Gyöngyösi Marcell páros állhatott fel egy Lada VFTS-sel.

fenyvesi.jpg

A Historic mezőny is csak vasárnap versenyzett és nekik is ugyanazt kellett teljesíteniük, mint az ORB-nek. Azaz, a 7.6 km-es Pusztavámot háromszor, a 12.7 km-es Kőhányást szintén háromszor, valamint a Bakonycsernyét 9.6 km hosszban, ezt kétszer kellett teljesíteniük. A Historicnak nem volt külön pontokért zajló power stage szakasza. Reggel, napközben és délután volt szervizpark, de nekik az öreg autókra való tekintettel, szükség esetén minden gyorsasági végén megengedett a szervizelés, a gyorsaságik össztávja 80 km körül alakult.

A hazai Historic bajnokságban mostanában mindent nyerő ifj. Érdi Tiborék épp Ausztriában versenyeztek az Európa bajnokságon ezért akár mondhattuk volna, hogy a másik Historic nagymenőnknek, Wirtmann Ferencéknek csak be kellett gurulnia a célba, de ez eggyel összetettebb volt most. Ugyan Wirtmannék négy gyorsaságit megnyertek a nyolcból, de a másik négyen Rónay Lászlóék voltak a leggyorsabbak, bár azt hozzá kell tenni, hogy Wirtmannék gyakorlatilag végig vezették a versenyt és végül Kerekes József navigátorával, 44.6 másodperc előnnyel és a Ford Escort RS-sel megnyerték a Székesfehérvár rally Historic értékelését. Második helyen végzett a Rónay László – Csuri András duó egy Toyota Celica ST165-tel míg a harmadik helyen a Szombathelyi Péter – Heffner Gergő páros ért célba egy Lada VFTS fedélzetén.  

wirtmann_3.jpg

Az ORB/ORC mezőnyben 37 nevezés érkezett, a Historicban 14 páros, az ORB2-ben 24 páros, míg az ORB3-ban 30 versenyzőpáros adta le a nevezését. Mivel mindegyik bajnoki mezőny rajthoz állt igen csak színes volt az autó felhozatal. A régi Ford Escorttól az új Ford Fiestáig, a Lada VFTS-től a Rally2-es autókig, de Bútor Róbert révén még egy Citroen C3 WRC is színesítette a mezőnyt.

A következő ORB futam a II. WHB Győr rally lesz, szeptember 6-8. között

Szöveg: Tommy

Fotók: MNASZ, DuEn, www.rallye2.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7418451957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása