Az elmúlt hétvégén a svédországi Höljesben volt a 2024. évi FIA rallykrossz EB és VB nyitó hétvégéje.
A hétvége során, a világbajnoki mezőnyben megmérkőzött egymással a World RX1 ahol a legerősebb, négykerék meghajtású csúcsgépek versenyeznek egymás ellen. Itt pár éve bevezették az tisztán elektromos meghajtású autókat, de az a csapatoknak is nagyon sokba került és a nézők is elmaradtak a pálya mellől. Úgyhogy az idei évben a technológiák csatája címmel újra ide engedik a hagyományos belső égésű, turbó motorral szerelt autókat, igaz ezeket már szintetikus üzemanya hajtja, nem kőolaj származék, de hangjuk és a szaguk a régi, rendes versenyautókét idézik, és ez kell a népnek, ők erre gerjednek, nem az elektromos meghajtásra!
Mellettük, szintén a világbajnoki értékelésben indult az RX2e ahol csak elektromos meghajtású egyen autók versenyeznek.
Az Európa bajnoki mezőnyben a csúcsot szintén a négykerékmeghajtású, hagyományos belső égésű, turbó motorral szerelt autók, a supercar-ok képviselik, itt szépszámú magyar érdekeltség is volt, többek között Benyó Máté, Koncseg Zoltán, Kárai tamás, Mózer Attila és Mózer Márk személyében.
Az Európa bajnoki mezőny másik kategóriája az EuroRX3 amiben gyakorlatilag a régen Super1600-nak hívott autók mennek, ezekben 1.6 literes szívómotor van, elsőkerék meghajtásúak, rendes versenyautók ezek is, csörög, zörög, durrog, lángol mindegyik.
Már csak a technológiák csatája miatt is talán mindenki által legjobban várt mezőnyben, a World RX1-ben szombaton nyert az „öreg” belsőégésű motorral hajtott VW Poloval a hatszoros rallykrossz világbajnok svéd Johan Kristoffersson, második lett a szintén svéd Klara Andersson a CE Dealer Team elektromos autójával, míg a harmadik helyen is egy svéd, Gustav Bergström végzett egy elektromos VW Poloval.
A vasárnapot szintén a svéd Johan Kristoffersson nyerte meg, ismét fricskát mutatva az elektromos autóknak. Őt követte a finn Niclas Grönholm a CE Dealer Team elektromos autójával, míg a harmadik helyen Kristoffersson csapattársa, a norvég Ole-Christian Veiby végzett egy szintén belső égésű motorral szerelt VW Poloval.
Az RX2e döntőjében a svéd Nils Andersson volt a leggyorsabb, utána következett a szintén svéd Mikaela-Ahlin Kottulinsky majd az észt Marko Muru végzett a dobogó legalsó fokán.
A EuroRX1 döntőjét a brit Patrick O’Donovan nyert meg a Peugeot 208 WRX-szel, második lett a finn Mika Liimatainen egy Hyundai i20-szal míg a harmadik helyen a lengyel Damian Litwinowicz ért célba egy Audi S1-gyel. A magyarok közül csupán Koncseg Zoltán jutott a döntőbe, de azt ő sem tudta befejezni.
A EuroRX3 döntőjébe két magyar versenyző is eljutott. A döntőt a német Nils Volland nyerte Audi A1-gyel, második lett a portugál Joao Ribieiro szintén Audi A1-gyel míg a harmadik helyen Kovács Sámuel végzett a Korda Racing Skoda Fabiájával. A másik magyar, Körmöczi Balázs a hatodik helyen fejezete be a döntőt egy VW Poloval.
Következő rallykrossz Európa és világbajnoki helyszín nem máshol lesz, mint Nyirádon, a vörös katlanban, a július 26-28-i hétvégén. Aki tud menjen rallykrosszt nézni mert már az EB is nagy dolog volt, hogy Nyirádra látogatott, de a VB most jön először. Biztos nagy csinnadratta lesz, aki szereti ezt a sportot, ne hagyja ki.
Szöveg: Tommy
Fotók: https://www.fiaworldrallycross.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.