Most hétvégén lesz a WRC Lengyel rally
WRC, WRC2, WRC3

Hét év kihagyás, 2017. után, e hétvégén, június 27-30. között visszatér Lengyelországba a rally világbajnokság, a WRC sorozat.

Ezzel kezdetét veszi a nyár három nagy tempójú murvás rallyjának időszaka. Most júniusban a Lengyel rally, júliusban a Lett rally majd augusztusban követi őket a Finn rally.

wrc_kep.jpg

Korábban a Lengyel rally volt a bajnokság egyik leggyorsabb, leglátványosabb és talán leglazábban rendezett futam. Értem itt azt, hogy a nézők sokszor talán túl közel voltak engedve a gyorsasági szakaszok széléhez, ami sosem volt biztonságos dolog, de a mostani nagy sebességű versenyautók világában még inkább veszélyes dolog. Nézői szempontból ez nyilván egy jó dolog volt, mert mondhatni testközelből élvezhették a rallyt, de ez ritkán vezet jó eredményre így többek között ennek is köszönhetően elvették a lengyelektől a versenyrendezés jogát.

De most visszatér a Mikolajki környéki tavakhoz a rally világbajnokság, hogy a szezon egyik leglátványosabb murvás rallyját élvezhesse versenyző és néző egyaránt. Mikołajki festői városát gyakran „Észak gyöngyeként” emlegetik Lengyelországban, a Mazuria-tóvidék szívében. A város kompakt mérete és infrastruktúrája megfelelően illeszkedik a rally szervizparkjához, ahol a csapatok felállíthatják a bázisaikat és ahonnan majd irányítják a versenyzőket, szerelőket és mindenki mást, aki részt vesz a csapat sikerében. A Lengyel rally a világ egyik legrégebbi versenye, először 1921-ben rendezték meg, de 1973-ban, amikor elindult a rally világbajnokság ez is része volt annak. Utána több évtizedes kihagyást követően 2009-ben tért vissza a rally világbajnokság Lengyelországban, majd 2014-2017 között volt a bajnokság egyik állomása.yaris_7.jpg

A Lengyel rally komoly technikai kihívások elé állítja a pilótákat a gyors, csúszós murvás szakaszaival, amelyek lenyűgöző tájakon kanyarognak. A precizitás és az alkalmazkodóképesség kulcsfontosságú a versenyzők részéről, mivel igen változatos terepen kell majd versenyezniük, és amely táj ennek a meseszép eseménynek a jellegzetességévé vált. Az utak felülete inkább homokosabb jellegű, sokkal puhább, lazább, mint a kemény Finn utak, és ha esni fog az eső, akkor komoly sártengerré tudnak válni. Az utakon jó sok látványos ugrató van és a napi második körre a laza homokos utak igencsak ki tudnak nyomvályúsodni, ami megnehezíti a pilóták dolgát.

A verseny lebonyolítása nem hoz újdonságot, az ezt megelőző Szardínia rallyn debütált kompakt verseny formula helyett ezúttal a mostanában megszokott, 4 napos rend szerint lesz az lebonyolítva.

Azaz, csütörtök reggel 10:01-kor az 5,1 km hosszú Lubiewo nevű bemelegítő shakedownon kezdenek a versenyzőpárosok.

Ezt követi ugyanezen a napon 17:00-kor a rajtceremónia, majd 19:05-kor már az első, a versenybe is beleszámító nyúlfarknyi, 2.5 km hosszú Mikolajki Arena 1-gyel kezdetét veszi a bajvívás.

Pénteken három gyorsasági vár a mezőnyre melyeket mondhatni szokás szerint két körben kell teljesíteniük. Ezek lesznek a Stanczyki derék 29.4 km hosszban, a Wieliczki12.9 km hosszban és az Olecko 13.2 km-rel. Miután ezt két körben megcsinálta a mezőny este ismét teljesíteniük kell a rövidke Mikolajki Arena-t. Ezen a napon csupán tankoló és gumicsere zónák valamint az átcsoportosítók várnak a mezőnyre, napközbeni szerviz lehetőség nem lesz, azt csak este tudják majd igénybe venni. A napi össztáv 544 km körül alakul majd, ebből 113.5 km lesz a gyorsaságik mennyisége.

Szombaton alapvetően ismét három rendes gyorsasági vár a srácokra, amiket itt is kétszer kell teljesíteniük. Név szerint a Swietajno 18.5 km-rel, a Goldap 19.9 km hosszban és a nap leghosszabb gyorsaságija a Czarne a maga 22.4 km-vel. A két kör közé itt is beiktatták a 2.5 km hosszú Mikolajki Arenat. Ezen a napon napközben és este is lesz szerviz lehetőségük, azon kívül a tankolási lehetőség vár rájuk. A napi össz penzum közel 637 km tesz majd ki, ebből 124.1 km körül alakul majd a gyorsaságik hossza, ezzel ez lesz a rally leghosszabb napja.

Az utolsó, vasárnapi versenynapon is két gyorsasági vár a megmaradt mezőnyre, melyeket itt is kétszer kell majd teljesíteniük. Ezek lesznek a Gmina Mragowo 20.80 km hosszban és a Mikolajki 11.2 km hosszban. A második körben a második Mikolajki lesz a külön pontokért is zajló power stage szakasz. Napközbeni szerviz lehetőség nem lesz, csupán a tankoló zónák és az átcsoportosítók várnak rájuk. A vasárnap versenytáv 190 km körül alakul, ebből csupán 64 km-t tesz ki majd a gyorsaságik hossza.

A Lengyel rally hétvégéjén 1375 km-t autókázik majd a mezőny, ebből 304 km lesz a 19 db gyorsasági aránya.

i20_6.jpg

A verseny nevezési listáján 44 db autót láthatunk Ebből 9 db lesz a csúcskategóriás Rally1-es autó. Ez három Toyotát (Evans, Ogier, Katsuta), három Hyundait (Tanak, Neuville, Mikkelsen) és három Fordot (Fourmaux, Munster, Sesks – az övében most nem lesz hybrid rendszer, de a Lett rallyn már igen) jelent. Lesz még 23 db Rally2-es autó, olyan versenyzőkkel, mint Solberg, Pajari, Gryazin, Greensmith, Korhonen vagy a helyi hős Kajetanowicz. De lesz még 11 db Rally3-as autó, ebből 3 db a Renault Clio, a többi Ford Fiesta. És mindössze 1 db Rally4-es Peugeot 208 képviseli majd az elsőkerék meghajtású géposztályt. 

Az idén év végén elköszönő Pirelli ide is elvisz jó pár darab gumiabroncsot, az idén, a Portugál rallyn debütált vadiúj gumikeverékekből. A várható időjárás és a laza, homokosabb gyorsasági útminőség miatt a Rally1-es autóknak a puhább, Scorpion KX WRC SB keverék lesz a főbb gumitípus, ebből lehet majd többet felhasználni. Persze ha valakinek a kemény, Scorpion KX WRC HB keverékű gumiabroncs kell, akkor az is rendelkezésre fog állni, főleg a hosszabb, durvább talajú pályákra.

A Rally2-es autók a Scorpion K6B-t (puha) és az új K4C (kemény) keverékből válogathatnak. A Rally3-as autók a K6A (puha) és a K4A (kemény) keverékből válogathatnak.

pirelli_8.jpg

Aki nem tud a helyszínen szurkolni az nézze a https://www.rally.tv/live_tv-t, látványos verseny lesz ez!

Szöveg: Tommy

Fotók: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorport, Pirelli, www.wrc.com

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr4718435079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása