Egy héttel ezelőtt, június 13-15. között zajlott a Humda országos rally bajnokságok aktuális fordulója, a Pécs központú, 57. Mecsek rally.
A versenyen rajthoz állt az ORB1/ORC mezőnye 60 autóval, a Historic mezőny 33 autóval, az ORB2 mezőnye 11 autóval és az ORB3 mezőny 24 autóval. A verseny beleszámított az FIA Historic rally Európa bajnokságba is, ide 19 autóval neveztek. A futam része volt az FIA CEZ bajnokságnak, az FIA CEZ Historic bajnokságnak és a Mitropa Rally Cup-nak is.
Az ORB1/ORC, a Historic és a Historic EB mezőny mindkét napon rajthoz állt, az ORB2 és az ORB3 csak pénteken versenyzett.
Pénteken az ORB1/ORC és a Historic mezőnyre három gyorsasági várt, két körben. Ezek a Hatos –Trefortpuszta (13.55 km), a Pécsvárad-Komló (17.55 km) és az Árpádtető-Camping (8.45km) voltak. A napi gyorsasági össztáv 79.1 km tett ki, nekik 14:00-kor kezdődött az első gyorsasági szakasz.
A nap végére az ORB/ORC értékelésben Csomós Miklós-Nagy Attila, Velenczei Ádám-Vánsza Zsolt, Német Gábor-Németh Gergely sorrendben ment szervizbe az élmezőny, mindhárman Skoda Fabiával. Az első és a harmadik páros között mindössze 8 másodperc különbség volt csupán, tehát ment az adok, kapok rendesen, olyan nagyon nem tudták egymás elhagyni. Az ekkor negyedik helyen álló Turán Frigyesék már bő 25 másodperccel maradtak el Német Gáboréktól.
A Historicban magabiztosan, több mint egy perccel vezetett az ifj.Érdi Tibor-Kerék István duó a Ford Sierrával. Őket követte az olasz Zippo-Nicola Arena páros egy Audi Quattroval és a harmadik helyen fejezte be a pénteket a Varga Zoltán-Endrész István kettős a zöld BMW M3-mal.
Az ORB2 mezőnye péntek reggel 7:18-kor kezdett, rájuk a Hatos –Trefortpuszta (13.55 km) várt háromszor, a Pécsvárad-Zobákpuszta (11.60 km) egyszer és a Pécsvárad-Komló (17.55 km) szintén egyszer. Nekik 69.8 km hosszban alakult a versenytávjuk.
A roppant sovány mezőnyben a Baksai László-Erdei Zoltán kettőse a Lada VFTS-sel, négy gyorsaságin is a leggyorsabban bizonyult és magabiztosan, majd fél perc előnnyel nyerte az ORB2-ben a Mecsek rallyt. Őket követte a Rónavölgyi Endre-Aczél András - Honda Civic trió, a dobogó legalsó fokára pedig a Tamás Gyula-Strakon Bence páros állhatott fel a Peugeot 208-cal, Rónavölgyiéktől majd 23 másodperc hátránnyal.
Az ORB3 péntek reggel 7:53-kor kezdett, a Hatos –Trefortpusztát (13.55 km) háromszor, míg a Pécsvárad-Zobákpusztát (11.60 km) egyszer teljesítették. Az ő versenyük 52.25 km-t tett ki.
Stabil versenyzéssel, némiképp az ellenfelek hibáinak, problémáinak is köszönhetően, egy szakasz győzelem nélkül nyert a Kovács Dominik-Kovács Zoltán páros egy Opel Astrával, a Rimár Tamás-Csicsely Pál – Honda Civic trió előtt, 8.7 másodperc előnnyel. A harmadik helyen végzett a Kosztolányi László–Horváth Szimonetta duó egy karikalámpás Lada 2101-gyel.
Szombaton az ORB1/ORC, a Historic és a Historic EB mezőnyre ismét három gyorsasági szakasz várt, ismét kétszeri teljesítéssel. Ezek voltak a Golgota-Hetvehely (10,65 km), az Abaliget-Árpádtető (19,55 km) és a Trefortpuszta-Hatos (13.15 km). A napi versenytáv 86.70 km volt, a Historic mezőnyök 8:50-kor kezdtek, az ORB1/ORC pedig 10:05-kor.
Az ORB/ORC-ben dominált Bútor Róbert a Citroen C3 WRC-vel, a napi hatból négy gyorsaságin ő volt a leggyorsabb és az összetettben is feljött a harmadik helyre, de ahogy szokta, a verseny végén most is leadta a menetlevelét, hogy ne szóljon bele a bajnokságba, így ő ismét nem került értékelésre. Az ORB/ORC értékelésben végül nyert a Csomós Miklós-Nagy Attila duó, őket követte a Velenczei Ádám-Vánsza Zsolt páros 5.3 másodperc hátránnyal. Szegény Német Gáborék az utolsó előtti gyorsaságin - a második helyen állva - lecsúsztak az útról és látványosan, de állítólag műszakilag nem annyira vészesen összetörték a Skoda Fabiát. A harmadik helyen így a Turán Frigyes-Zsíros Gábor kettős ért célba a VW Polo R5-tel, több mint egy perc hátránnyal.
A Historicban az ifj.Érdi Tibor-Kerék István duó legyőzhetetlen volt a Ford Sierrával, a napi hatból öt gyorsasági nyertek meg. Második helyen ért célba a közönség kedvenc Varga „Cigány” Zoltán-Endrész István kettős a zöld BMW M3-mal, ifj. Érdiéktől bőven több mint két perc hátránnyal. A dobogó legalsó fokára az olasz Zippo-Nicola Arena páros állhatott fel az Audi Quattroval.
Jó mulatság és jó verseny volt az idei, immár 57. Mecsek rally.
A következő hazai rally bajnoki futam az aszfaltos utakon zajló Székesfehérvár rally lesz, július 13-14. között ahol ismét rajthoz állhat az ORB/ORC, az ORB2, az ORB3 és a Historic mezőny is.
Szöveg: Tommy
Fotó: STom Fotó - Sándor Tamás, MNASZ, www.rallye2.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.