Most hétvégén lesz a WRC Szardínia rally
WRC, WRC2, WRC3

Pénteken kezdődik és vasárnapig tart a 2024-es rally világbajnokság aktuális fordulója a Rally Italia, azaz a Szardínia rally mely a versenynaptár hatodik idei helyszíne. A verseny a sziget klasszikusan murvás utjain fog zajlani. A verseny 2004-ben váltotta az addigi olasz rally VB futamot a Sanremo rallyt. A gyors, de keskeny utak szélét fák, bokrok, sziklák szegélyezik így nem szabad hibázni, mert egy megpörgés vagy túlcsúszás komoly kárt okozhat az autókban. Mint a legtöbb murvás rallyn itt is minden nap első körében szenvedni fognak az elől rajtolók az úttakarítással, a második körben pedig az addigra kifordított sziklák és kövek okozhatnak majd problémát. A várhatóan 25-30 C fok körüli időjárás pedig komoly kihívások elé állítja a versenyzőket is, mert az autókban ennél jóval melegebb lesz. És a nagy meleg az autókat is jobban megviseli mind a motort mind a sebességváltót is figyelembe véve. 

szardinia.jpg

A szervizpark, a versenyközpont az idén Alghero festői kikötőjében lesz Szardínia nyugati partján.  

A Szardínia rally legsikeresebb két versenyzője a két Sebastien-, Loeb és Ogier, ők mindketten négyszer tudtak itt futamot nyerni.

A rally világbajnokságon az idei évtől engedélyezik, hogy egy verseny rövidebb, kompaktabb legyen a szokásos formulánál, mindössze 48 óra alatt lezajlik egy ilyen futam, a Szardínia rally lesz a debütáló esemény.

Ez azt jelenti, hogy csütörtök este lesz az ünnepélyes rajtceremónia, majd péntek reggel 8:01-kor kezdődik a shakedown szakasz az Ittiri melletti rallykrossz pályán, ami 2.08 km hosszú lesz és 12:00-ig tart majd. Utána Algheroban a szervizparkban lesz lehetőség egy kis csavarozgatásra mielőtt péntek délután kezdetét veszi a verseny.

E szerint pénteken két gyorsasági szakasz vár a mezőnyre melyeket kétszer (Osilu – Tergu 25.65 km és a Sedini – Castelsardo 13.26 km) kell teljesíteniük.  A két kör között csak egy gyűjtő és tankoló zóna vár a mezőnyre és a második kör után, este lesz egy 45 perces szerviz lehetőségük. A napi össztáv bő 255 km lesz, ebből majd 78 km a gyorsaságik hossza.

01_4.jpg

Szombaton négy gyorsasági szakasz, vár a mezőnyre. Mindegyiket kétszer kell teljesíteniük, de nem egymás után a négyet, hanem délelőtt kettőt egymás után (Tempio Pausania 12.03 km, Tula –Erula 22.61 km), majd délután is lesz kettő (Monte Lerno – Monti di Ala 25.33 km és a Coiluna – Loelle 14.53 km) amit egymás után kell megfutniuk.  Délelőtt csak tankoló zóna és gyűjtő vár a mezőnyre, az első négy gyorsasági után pedig egy kis technikai és gumicsere zóna, de szervizpark nem lesz! A délutáni négy gyorsasági közben is csak a tankolási lehetőség adódik nekik, majd este 20:27-kor lesz Algheroban a 45 perces szervizpark kezdete. A szombati össztáv majdnem 588 km lesz, míg a gyorsaságik hossza 149 km körül alakul majd. Ezzel ez lesz a rally leghosszabb napja.

Az utolsó vasárnapi napra két gyorsasági szakasz (Cala Flumini 12.55 km és a Sassari - Argentiera 7.10 km) vár a talpon maradt párosokra melyeket ezen a napon is kétszer kell teljesíteniük. Szerviz lehetőség egyáltalán nem lesz csupán a tankoló zónák és a némi pihenést biztosító gyűjtők várnak a mezőnyre. A verseny és a nap utolsó gyorsaságija lesz a külön pontokért is zajló Power Stage. A napi össztáv itt 192 km körül alakul, ebből mindössze 39.3 km-t tesz majd ki a gyorsaságik össztávja. A Szardínia rally három napja alatt mindösszesen 16 db gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, picivel több, mint 266 km hosszban. A rally össztávja 1035 km-t tesz ki.

A verseny rajtszámos nevezési listáján 87 db autó szerepel, ebből 8 db a csúcs kategóriás Rally1-es autó. Ez három Toyotát (Ogier, Evans és Katsuta), három Hyundai-t (Neuville, Tanak és Sordo) valamint két Fordot (Fourmaux és Munster) jelent.

A Rally2-es autókból 45 db áll rajthoz olyan pilótákkal, mint Solberg, Rossel Gryazin, Ciamin, Lopez, Pajari, Korhonen, Lindholm vagy Solans és a többiek. Közülük majd mindenki nevezett valamelyik WRC2-es bajnoki értékelésbe. Az autók között lesz Ford Fiesta, Skoda Fabia RS, Toyota Yaris, Citroen C3, Hyundai i20 és még egy Peugeot 208 is.

A még mindig turbós és négykerékmeghajtású Rally3-as autókból 27 db-ot neveztek, Ebből 4 db a Renault Clio, a többi Ford Fiesta.   

Maradt még öt Rally4-es Peugeot 208 és kettő Rally5-ös Renault Clio, mondhatni, hogy ők csak kedvtelésből vagy kalandvágyból indulnak, ugyanis az ő géposztályaikat nem értékelik a rally világbajnokságon.

f1422d6b-c55f-148f-084d-2705ade99cab.jpg

Magyar egység nincs a nevezési listán.

A rally világbajnoki sorozat gumiabroncs beszállítója a Pirelli erre a futamra is elvisz pár ezer darab versenygumit.

A Rally1-es autók az előző Portugál rallyn debütált vadiúj murvagumi párost, a Pirelli Scorpion KX WRC kapják. A kemény keverékű gumit HB-vel jelölik, míg a lágy keverékű gumikat SB-nek hívják.

Az alsóbb kategóriás Rally2-es (R5) és a Rally3-as autók a Pirelli Scorpion K gumikat kapják. Kemény keverékben, K4C jelöléssel a Rally2-es autóknak és K4A jelöléssel a Rally3-as autóknak. A Rally2-es autók lágy keverékét K6B-nek hívják, míg a Rally3-as autók K6A néven kapják a lágy keverékű gumikat.

https://www.rally.tv/live_tv oldalon lesz élő közvetítés, aki tudja nézze, biztos jó verseny lesz ez.

Szöveg: Tommy

Fotó: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, www.wrc.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr5218415175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása