Petter Solberg rajthoz áll a rally EB-n!
ERC

A 2003-as rally világbajnok Petter Solberg, aki még olyan figurák ellen versenyzett, mint Richard Burns, Carlos Sainz, Tommi Makinen, Marcus Grönholm vagy épp Sebastien Loeb bejelentette, hogy leporolja versenyzőkesztyűjét és június 13-15. között rajthoz áll a soron következő rally EB-ERC futamon a svédországi murvás utakon zajló Skandináv rallyn.

Petter a család tulajdonában lévő Volkswagen Polo GTI R5-tel fog indulni, azzal, amivel a most 22 éves fia, Oliver a tavalyi évben megnyerte ezt a versenyt. Petter utoljára 2019-ben rallyzott, akkor a rally VB-n indult a Wales rallyn.

solberg.jpeg

Arra a kérdésre, hogy mi késztette visszatérésre az ERC-be és arra, hogy a teljes versenyhétvégét végigcsinálja a karlstadi rendezvényen, Solberg azt mondta: „Hívott… minden alkalommal, amikor a műhelyben voltam, az autó azt mondta, hogy használjam. Ezt nem hagyhattam figyelmen kívül. Ismersz engem, ismered a családom – számunkra a rally jelent mindent. Tavaly elvittem anyámat egy körre a Citroën C4 WRC-vel a Skandináv rally egyik szakaszán. Ez klassz volt, és közben Oliver jól szórakozott és szépen megnyerte a versenyt. Szeretnék egy kicsit szórakozni. A rally nagyon közel áll hozzánk, sok barátunk és családunk van a közelben, és természetesen jön velünk a Monster Energy, a Pirelli és a Castrol is. Fogjuk a Polót és ezt együtt csináljuk meg.”  

Solberg tavaly a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia Legends szekciójában szerepelt, amely egyfajta betétfutam volt és csak néhány kiválasztott gyorsasági szakaszt fedett le, beleértve a Colins Stage-et és a híres ugratót, a Colin's Crest Arena szakaszt.

solberg1.jpg

„Ezt most élvezni kell” – mondta Solberg. „A prioritás az, hogy az autót – az első VW Polo R5-öt, az egyes alvázszámút – vezessük, hogy mosolyt keltsünk és adjak valamit a Norvégiából érkező rally rajongóknak és azoknak, akik a világ minden tájáról nézik az ERC-t. Tavaly keményen dolgoztunk, segítettünk a szervezőket ennek a rendezvénynek a felépítésében, de ez így van jól. Mint mindig, most is mindent megteszünk, hogy ez a rally még jobb legyen.”

„Nem azért megyek oda, hogy nyerjek, hanem azért, hogy élvezzem a vezetést. Tudjuk, hogy sok nagyon gyors pilóta van az ERC-ben – ez egy pokoli verseny. Kemény lesz. Öt éve, hogy a Wales rallyn (WRC2-t nyertem, és összesítésben 10. lettem) utoljára rallyztam, azóta semmit. A sebesség hihetetlen az Európa bajnokságban és nem lehet csak úgy egyszerűen visszatérni.”

solberg2.jpg

Profi karriere során Solberg nagyrészt brit navigátorokkal dolgozott együtt. Most itt Svédországban, a svéd Jonas Andersson fog neki navigálni, aki főállásban Gus Greensmith partnere a rally VB-n a WRC2 kategóriában. „Ez egy szép kaland lesz” – mondta Solberg. „Közel lakunk, de korábban nem versenyeztünk együtt. Nagyon várom már, hogy újra az autóban legyek, ami nagyon különleges érzés. Nézd meg Carlos Sainz-ot, hihetetlen, hogy megnyerte a Dakart, és azt csinálja, amit csinál. Ő volt a csapattársam 1999-ben, nagy és különleges ember volt számomra a karrierem során, és még mindig nagyon inspiráló személy. Olyan izgatott vagyok. Mondd meg mindenkinek, hogy visszatérek."

jonas-andersson.jpg

Petter Solberg 26 évvel ezelőtt már versenyzett az ERC-ben itt Svédországban. Akkor, 1998-ban második helyen végzett egy Toyota Celica GT-Four-ral a Kristianstad központú dél Svéd rallyn és ahol Cato Menkerud volt a navigátora, aki utána Henning Solbergnek lett sok éven át tartó hű társa.

Petter Solberg az aktív, profi WRC karriere során gyári versenyzője volt a Fordnak, a Subarunak, de sokat versenyzett a Citroën különböző WRC autóival is. 190 rally VB futamon állt rajthoz, 13 futamgyőzelmet szerzett és 2003-ban megnyerte a rally világbajnokságot.

Szöveg: Tommy, www.wrc.com, https://www.fiaerc.com/

Fotók: www.wrc.com, https://www.fiaerc.com/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3418412851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása