Az október 26-29. közötti rally világbajnoki futamon, a mindenkinek vadiúj Közép-Európa rallyn debütálhat az M-Sport Ford csapatának frissített Ford Fiesta Rally2-es versenyautója. A frissítés a motor hűtését érinti és ez egy 18 hónapos fejlesztési folyamat utolsó állomása lesz.
Richard Millener csapatfőnök beszélt a DirtFish-nek a legújabb változtatásokról, amelyek lezárják az autó 18 hónapos fejlesztési és evolúciós folyamatát.
„Fokozatosan végeztük az autó fejlesztését és vezettük be a változtatásokat, mint például az új hátsó kerékfelfüggesztést, az új lengéscsillapítókat és sokat dolgoztunk az autó beállításain” – mondta Millener. „A srácok keményen dolgoztak az elmúlt 18 hónapban. A puzzle utolsó darabja egy frissített hűtőcsomag, amely az FIA-hoz került homologizálásra.”
„Amennyiben a homologizáció sikerül a frissített autót indítani szeretnénk a Közép-Európa Rallyn Adrien Fourmaux-val a volánnál. Remélhetőleg összeáll az elmúlt 18 hónapos fejlesztési munka minden része és a Ford Fiesta Rally2 rajt és versenykész állapotba kerül. „Az autó végülis jól teljesített az elmúlt néhány rallyn, reméljük, ez csak előnyt ad majd neki.”
Az egyetlen külsőleg is látható változás az első lökhárítóban lesz, de a lemezek alatt rengeteg dolog megváltozott.
„Ez a mostani változtatás csekély előnyt jelent teljesítmény szempontjából, mert nagyon szigorúak a szabályozások, és valójában mindenki autója nagyon hasonló.” – mondta Millener
„Az idei szezon során megmutattuk, hogy az autó még mindig versenyképes tud lenni minden útfelületen, és úgy gondolom, hogy ez a hűtési csomag frissítés lehetővé teszi, hogy a turbó feltöltő rendszer hőmérsékletét egy kicsit alacsonyabban tarthassuk, ami egy kicsit több előnyt adhat meleg körülmények között.”
"Igen, lehet, hogy nem az október végi Közép-Európa rally lesz a legjobb bemutatkozó / tesztversenye az új hűtőrendszernek, hiszen itt jó eséllyel nem lesz trópusi hőmérséklet, de ez végtére is az előnyünkre is válhat hiszen csak extra időt kapunk a beállítások kipróbálására és megbizonyosodhatunk róla, hogy az autó folyamatosan optimálisan működik. Azt hiszem, ez segít nekünk az újabb előrelépések tekintetében.”
A Ford Fiesta Rally2 ebben a szezonban még nem nyert futamot a WRC2-ben. Épp Adrien Fourmaux volt az, aki az idei Szardínia Rallyn dominálta a WRC2-t, de az utolsó power stage szakaszon összetörte az autóját. Cserébe a Finn Rallyn legalább sikerült neki a második helyen végeznie.
A francia versenyző viszont uralta az idei brit rally bajnokságot egy Ford Fiesta Rally2-vel és meg is nyerte azt.
Szöveg: www.dirtfish.com és Tommy
Fotók: www.dirtfish.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.