A Közép-Európa rallyn debütálhat a frissített Ford Fiesta Rally2
WRC, WRC2, ERC

Az október 26-29. közötti rally világbajnoki futamon, a mindenkinek vadiúj Közép-Európa rallyn debütálhat az M-Sport Ford csapatának frissített Ford Fiesta Rally2-es versenyautója. A frissítés a motor hűtését érinti és ez egy 18 hónapos fejlesztési folyamat utolsó állomása lesz.

Richard Millener csapatfőnök beszélt a DirtFish-nek a legújabb változtatásokról, amelyek lezárják az autó 18 hónapos fejlesztési és evolúciós folyamatát.

„Fokozatosan végeztük az autó fejlesztését és vezettük be a változtatásokat, mint például az új hátsó kerékfelfüggesztést, az új lengéscsillapítókat és sokat dolgoztunk az autó beállításain” – mondta Millener. „A srácok keményen dolgoztak az elmúlt 18 hónapban. A puzzle utolsó darabja egy frissített hűtőcsomag, amely az FIA-hoz került homologizálásra.”

„Amennyiben a homologizáció sikerül a frissített autót indítani szeretnénk a Közép-Európa Rallyn Adrien Fourmaux-val a volánnál. Remélhetőleg összeáll az elmúlt 18 hónapos fejlesztési munka minden része és a Ford Fiesta Rally2 rajt és versenykész állapotba kerül. „Az autó végülis jól teljesített az elmúlt néhány rallyn, reméljük, ez csak előnyt ad majd neki.”

ffiesta_evo.JPG

Az egyetlen külsőleg is látható változás az első lökhárítóban lesz, de a lemezek alatt rengeteg dolog megváltozott.

„Ez a mostani változtatás csekély előnyt jelent teljesítmény szempontjából, mert nagyon szigorúak a szabályozások, és valójában mindenki autója nagyon hasonló.” – mondta Millener

„Az idei szezon során megmutattuk, hogy az autó még mindig versenyképes tud lenni minden útfelületen, és úgy gondolom, hogy ez a hűtési csomag frissítés lehetővé teszi, hogy a turbó feltöltő rendszer hőmérsékletét egy kicsit alacsonyabban tarthassuk, ami egy kicsit több előnyt adhat meleg körülmények között.”

"Igen, lehet, hogy nem az október végi Közép-Európa rally lesz a legjobb bemutatkozó / tesztversenye az új hűtőrendszernek, hiszen itt jó eséllyel nem lesz trópusi hőmérséklet, de ez végtére is az előnyünkre is válhat hiszen csak extra időt kapunk a beállítások kipróbálására és megbizonyosodhatunk róla, hogy az autó folyamatosan optimálisan működik. Azt hiszem, ez segít nekünk az újabb előrelépések tekintetében.”

ffiesta_evo2.JPG

A Ford Fiesta Rally2 ebben a szezonban még nem nyert futamot a WRC2-ben. Épp Adrien Fourmaux volt az, aki az idei Szardínia Rallyn dominálta a WRC2-t, de az utolsó power stage szakaszon összetörte az autóját. Cserébe a Finn Rallyn legalább sikerült neki a második helyen végeznie.

A francia versenyző viszont uralta az idei brit rally bajnokságot egy Ford Fiesta Rally2-vel és meg is nyerte azt.

Szöveg: www.dirtfish.com és Tommy

Fotók: www.dirtfish.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr9718234085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása