Vincze, Czékmány, Lenkey és ifj. Érdi nyerték a Mecsek rallyt
ORB, MNASZ

A múlt hétvégén, június 23-24. között rendezték meg a Humda országos rally bajnokságok aktuális fordulóját a Pécs környékén zajló 56. Mecsek rallyt.

A versenyen rajthoz állt az ORB1/ORC mezőnye 77 autóval, az ORB3 mezőny 35 autóval, a Historic mezőny 36 autóval és az ORB2 mezőnye 25 autóval. A verseny része volt az FIA Historic rally Európa bajnokságnak is, ide 20 autóval neveztek. A futam beleszámított az FIA CEZ bajnokságba, az FIA CEZ Historic bajnokságba és a Mitropa Rally Cup-ba is.

Az ORB1/ORC és a Historic mezőny mindkét napon rajthoz állt, az ORB3 csak pénteken versenyzett, míg az ORB2 szombaton tette magát próbára.

vincze_f.jpg

Az időterv szerint pénteken az ORB1/ORC és a Historic mezőnyre három gyorsasági várt, két körben. Ezek a Mandulás – Árpádtető (10 km), az Alsómocsolád - Mecsekpölöske (14,1 km) és a Komló – Hosszúhetény (11,4 km) gyorsaságik voltak. A napi gyorsasági össztáv 71 km-t tett volna ki. Az ORB3 mezőnyre a komlói szakasz csak egyszer várt így ők nem hat, hanem öt gyorsaságin mérték volna össze magukat, nekik nem egész 60 km lett volna a gyorsaságik össztávja.

Azért van ez a sok feltételes mód az előzőekben leírtakban, mert miután az ORB1/ORC és a Historic mezőny pénteken roppant forróságban teljesítette az első három gyorsaságit az időjárás előrejelzésekben leírt, várhatóan nagy vihar miatt a versenyrendezőség lefújta a második kört.  A teljesített három gyorsasági alapján péntek este a Bútor Róbert (Citroen C3 WRC), Velenczei Ádám (Skoda Fabia RS), Vincze Ferenc (Skoda Fabia R5), Turán Frigyes (VW Polo R5) és Ranga Péter (Skoda Fabia R5) sorrendben fordult az ORB1/ORC élmezőnye. A Historicban ifj. Érdi Tibor (Ford Sierra Cosworth), Lucky (Lancia Delta Integrale 16V), Karl Wagner (Porsche 911 SC), Wirtmann Ferenc (Ford Escort RS) és Michael Putz (Porsche 911 SC) sorrend alakult ki ezen a rövidre vágott első versenynapon, de rájuk legalább várt még egy szombat a maga hat gyorsaságijával.  

lenkey.jpg

Sajnos az ORB3 mezőnye eléggé pórul járt, mert ők az öt gyorsaságiból csak hárman tudtak versenyezni. Ugyanis az ő harmadik gyorsaságijukat egy versenybalesetben rossz helyen álló autó miatt etappá nyilvánították majd a napi utolsó, ötödik gyorsaságijuk a vihar miatti lefújás áldozatává vált. Ezzel nekik véget is ért a versengés, mert ők csak pénteken mehettek, szombaton az ORB2 mezőnye „váltotta” őket. A mindössze három mért gyorsasági szakasz alapján az ORB3 mezőnyét a Lenkey Ákos - Drótos Cintia kettős nyerte Lada 2101-gyel. Második lett a Korom Zsolt – Kovács József duó Lada 2107-tel míg a dobogó aljára a Békési Richárd – Bernát Martin Zsolt páros állhatott fel egy BMW 320-szal. Az ORB3 élmezőnye az alábbiak szerint fejezte be a Mecsek rallyt,

orb3_vege_2.JPG

Péntek este aztán meg is érkezett a vihar Pécsre és környékére, de olyan nagy bajt és károkat talán nem okozott, mint amekkorát bele láttak az időjósok. Arra mindenesetre jó volt, hogy lehűtötte kicsit az időt és a tetőtől talpig tűzálló ruhába és bukósisakba öltözött versenyzők nem szenvedtek annyira a versenyautókban. No meg arra is jó volt az eső, hogy a gyorsaságikat alaposan megöntözte, ami nem tette könnyebbé a Mecsek rally pályáinak teljesítését. A kiírások szerint szombaton az ORB1/ORC, az ORB2 és a Historic mezőnyre három gyorsasági szakasz várt, ismét két körben (azaz, hogy most tényleg két körben). Név szerint az Árpádtető – Abaliget (19,40 km), a Mecsekpölöske elág – Alsómocsolád (14,7 km) és a Hetvehely – Golgota (10,9 km). A napi gyorsasági össztáv 90 km volt. A pénteken még másodiknak forduló Velenczei Ádámék a szombati első gyorsaságin leestek az útról a vadiúj Skodával így a Citroen WRC-vel magabiztosan autózó Bútor Róberték mögött főleg Vincze Ferenc, Turán Frigyes és Klausz Kristóf gyepálta egymást, néha beleszólt ebbe Ranga Péter és Hadik András. Az utolsó lehetőségnél Bútor Róberték - úriember módjára, hogy ne szóljanak bele az éves bajnokságba - ahogy szokták leadták a menetlevelüket és nem mentek be a célba. Az 56. Mecsek rally ORB1/ORC abszolútban nyert a Vincze Ferenc – Percze Nándor duó Skoda Fabia R5-tel. Második helyen végzett a Turán Frigyes – Farnadi Ágnes páros egy VW Polo R5-tel és harmadik lett a Klausz Kristóf – Papp Tamás kettős egy Skoda Fabia Rally2 Evo-val. Az ORB1/ORC élmezőnye az alábbiak szerint fejezte be a Mecsek rallyt,

orb1_orc_vege.JPG

A Historic kategóriában mind az EB, mind az OB mezőnyében magabiztos győzelmet szerzett az ifj. Érdi Tibor – Kerék István kettős a Gr. A-s Ford Sierra Cosworth-tal. Majd másfél perccel elmaradva követte őket az olasz Lucky – Fabrizia Pons duó egy szintén Gr. A-s Lancia Delta Integrale 16V-vel. Harmadikként végzett az osztrák  Karl Wagner – Gerda Zauner páros egy Porsche 911 SC-vel. A Historic élmezőnye az alábbiak szerint fejezte be a Mecsek rallyt,

historic_vege_6.JPG

erdi_3.jpg

Az ORB2-ben eleinte Geiger Máté (Lada 2101), Czékmány Norbert (Peugeot 208 R2), Zsebe Gábor (Skoda Felicia Kitcar) és Molnár Zoltán (Citroen C2) gyepálták egymást. A harmadikon műszaki hiba miatt Zsebéék kiszálltak a csatából és az lecsökkent főleg Geiger Máté és Czékmány Norbert párharcává. Az ORB2 mezőnyét az eső is elkapta a délután során emiatt voltak csúszósabb, trükkösebb részek. A teljesített hat gyorsasági után nyert a Czékmány Norbert - Takács Gábor páros Peugeot 208 R2-vel, szorosan mögöttük lett második a Geiger Máté – Csanády Sándor duó egy Lada 2101-gyel míg a harmadik helyen a Molnár Zoltán – Bakos István kettős ért célba a Citroen C2-vel. Az ORB2 élmezőnye pedig az alábbiak szerint fejezte be a Mecsek rallyt,

orb2_vege_2.JPG

czekmany.jpg

Szöveg: Tommy

Fotó: https://www.duen.hu/,  ifj. Érdi Tibor facebook, Korda Racing facebook, rallye2.hu

Eredmények: https://rallylive.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7418155384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása