A jelenkori rallyautó piramisban, a Rally3-as géposztályban eddig egyetlen autó volt megvásárolható, az M-Sport Poland-nál gyártott Ford Fiesta.
Ennek most vége ugyanis az elmúlt napokban a Nemzetközi Autómobil Szövetség, az FIA lehomologizálta a Renault Clio Rally3-ast, az első négykerékmeghajtású Renault Clio versenyautót. Ez volt az utolsó mérföldkő a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé Viry-Châtillon-i csapata és a BWT Alpine F1 Team enstone-i gyára által közösen tervezett Renault Clio Rally3 versenyen való bemutatkozása előtt.
Az autót már tavaly is sokat tesztelték, de idén januártól már a homologizációra pontosított verziót űzték, hajtották 5000 km-en keresztül, illetve tesztelési célból a francia murvabajnokság nyitófutamán, előfutóként is mentek vele.
A Renault Customer Racing képviselője szerint az új modell „kíváncsiságot, lelkesedést és nagy érdeklődést váltott ki a rally versenyzőkből, a szakmából és a rajongókból is. Három héttel az első bevetése után az ötödik generációs Renault Clio legújabb sportváltozata befejezte a homologizációs eljárást a nemzetközi motorsport irányító testületnél. Mától kezdve a Renault Clio Rally3 számos rallyn indulhat, a nemzeti bajnokságoktól kezdve a rally világbajnokságig.”
A Renault Customer Racing kifejtette, hogy a „Clio Rally3-as fejlesztése során merítettek Viry-Châtillon-i és Dieppe-i műszaki csapatok tapasztalataiból és know-how-jából annak érdekében, hogy az új versenyautó hatékony, megbízható és megfelelő teljesítményű legyen. A Castrol, a Renault ügyfélprogramjainak régi partnere, döntő szerepet játszott az autó fejlesztésében a motor- és sebességváltó kenés optimalizálása érdekében, ami különösen fontos a négykerék-meghajtású autók esetében. De a gumiabroncsgyártó Michelin is garanciát jelent a versenyképességre. A Clio Rally3-at a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé üzem szereli össze, az autókat Sabelt kagylóülésekkel látták el, amelyek megfelelnek az FIA új (10 évig érvényes) homologizációjának, a biztonsági övek hatpontos kivitelűek.
A négyhengeres, 1,3 literes TCe 16 szelepes turbófeltöltésű közvetlen befecskendezéses motorral hajtott Clio Rally3 260 lóerő és 415 Nm forgatónyomaték leadására képes. Az ötfokozatú szekvenciális váltót a Sadev szállítja. A sperrdifiket a ZF, a kéttárcsás kuplungot a Sachs, az elektronikát a Life Racing, a három utas lengéscsillapítók pedig a BoS-tól érkeznek. Elől aszfalton Ø 330 x 28 mm, 4 dugattyús, murván Ø 294 x 28 mm, 4 dugattyús fékeket a PFC Brakes szállítja. Hátul minden esetben Ø 294 x 28 mm méretű fék lesz az autón. Az autó külső aerodinamikai elemeit a Renault csoporton belül a Viry-Châtillon-i üzem és az enstone-i BWT Alpine F1 Team közösen tervezte meg a Renault Clio Rally3-nak.
Ez a homologizáció egyúttal megnyitja az utat a már több mint 40 vásárlót vonzott modell első leszállítása előtt. Az autó versenyen debütálása remélhetőleg követi a Clio Rally5 és a Clio Rally4 sikeres pályáját, amely két autó bevezetése óta referenciája az elsőkerék meghajtású rallyautók piacának immár 2020 és 2021 óta."
A Clio Rally3-at privát csapatok és versenyzők számára tervezték és már megrendelhető a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé-től. Az autó aszfaltos vagy murvás változatának ára nettó 122.000.- €, francia rendszámmal együtt, összeszerelt és festett kivitelben.
Szöveg: Tommy és Renault Sport
Fotók: Renault Sport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.