2020 után visszakerült a rally világbajnokság versenynaptárába a Mexikó rally mely a szezon első murvás fordulója is egyben, és ami ma veszi kezdetét. Egy igazán lenyűgöző versenyről van szó melyet az ország ötödik legnagyobb városa, León lát vendégül, ami Mexikóvárostól 400 km-re északnyugatra található. A gyorsasági szakaszok a Sierra de Lobos és a Sierra de Guanajuato hegyek ritka levegőjébe és a lenyűgöző tájba kapaszkodnak fel.
Az idei bajnokság első két futama a Monte-Carlo Rally és a Svéd Rally hűvös, hideg időjárási körülmények között zajlott. De most, hogy a bajnokság begurul a nyári melegbe, a mexikói Leónba a WRC csapatok előkotorhatják a nyári sapkájukat.
Mint WRC futam, először 2004-ben rendezték a Guanajuato Rally México-t. A covid járvány okozta két év kényszer szünet után az idén ismét szerepel a versenynaptárban ez a verseny mely mindig az ember és a gép igazi próbája.
Guanajuato állam 2700 méteres tengerszint feletti magasságában a fárasztó kavicsos utakon a versenyautók nehezen kapnak levegőt, emiatt vesztenek motorteljesítményükből miközben a versenyzők a poros, homokos utakon küzdenek a stopper ellen.
Ez egyben az egyetlen rally a WRC naptárban, ahol a győztes legénységet egy pár cowboy csizmával ajándékozzák meg…
Sébastien Loeb és Sébastien Ogier az egyetlen pilóta, aki többször is megnyerte a versenyt, mindketten hat - hat győzelemmel vezetik a ranglistát.
A Mexikó rally Top 3 momentuma:
- A 30°C-hoz közelítő hőmérséklet és a nagy tengerszint feletti magasság további megterhelést jelent a motorokra, ez egy valóban brutális próbatétel az ember és a gép számára.
- Nem szabad kihagyni a karneváli hangulatot a csütörtök esti rajtceremónia során. Ezt gyorsan követik a híres guanajuatoi utcai gyorsasági szakaszok egymás utáni menetei.
- A pénteki 3. és 6. szakasz az El Chocolate, nevű egy olyan falun halad át ahol a feljegyzések szerint már közel 4000 éve használnak kakaóbabot csokoládé készítéséhez!
A szervizpark székhelye a leóni Rally Campuson található.
A verseny rövid története:
Először 1979-ben rendezték meg a rallyt, 1998-ban költözött Leónba és 2004-ben csatlakozott a WRC-hez.
A 2007-es Mexikó rali a WRC történetének legrövidebb rallye volt, a teljes táv kevesebb mint 850 km volt. Az etap / gyorsasági arány mondjuk nem volt rossz, mert a 850 km össztávból 366 km volt a gyorsasági, ami az össztáv 43 százalékát tette ki.
Sébastien Loeb zsinórban hat győzelmet aratott 2006 és 2012 között (2009-ben a rally rotáció miatt a futam kimaradt a VB sorozatból).
A 2023. évi Mexikó rallyra mindössze 31 páros adta le nevezését. Ebből 10 db autó a csúcs Rally1-es, 15 db a Rally2-es, 2 db a Rally3-as és 4 db a Rally5-ös autó.
A verseny lebonyolításban nincs újdonság. Csütörtök reggel bemelegítős shakedown majd este a rajtceremónia után a Guanajuato városban tartandó, már az értékelésbe is beleszámító gyorsasági szakasz következik kétszer egymás után, mindössze 2,5 km hosszban.
Pénteken három rendes gyorsaságit kell kétszer teljesíteniük majd este még két városi szakasz vár a mezőnyre, a napi penzum így 124 km körül alakul majd.
Szombaton is három rendes gyorsaságit kell szintén kétszer teljesíteniük a párosoknak valamint ezen a napon is lesz három rövid városi szakasz, a napi versenytáv majd 127 km-t tesz majd ki.
Vasárnapra pedig négy gyorsasági szakasz marad, ebből a napi utolsó lesz a külön pontokért is zajló power stage. A napi versenytáv így 61,5 km körül alakul majd.
A 2023-as Mexikó rally gyorsasági szakaszainak össztávja terv szerint 312,7 km lesz majd.
A bajnokság hivatalos gumibeszállítója a Pirelli a Rally1-es autóknak egyféle mintázatot szállít, kétféle keménységben. Ezek a Scorpion KX WRC-k SA (puha) és HA (kemény) keverékben. A Rally2-es versenyzők a Scorpion K-t kapják K4B (kemény) és K6B (puha) keverékben. A Rally3-as autók szintén a Scorpion K-t választhatják K4 (kemény) és K6 (puha) keverékben.
A hét órányi időeltolódás miatt kissé fárasztó lesz ezt a versenyt élőben nyomon követni, de aki érzi magában az erőt az a https://www.wrc.com/en/wrcplus/all-live/ oldalon megteheti majd.
Szöveg: Tommy és www.wrc.com
Fotók: www.wrc.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.