Lekerültek az álcák a Renault Clio Rally3-ról, az első négykerékhajtású Renault Clio-ról amelyet a Renault cég Viry-Châtillon-i csapata, a Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé és a BWT Alpine F1 Team enstone-i gyára közösen tervezett.
Ezt a ralisportra szánt versenyautót most vasárnap mutatták be az újságíróknak az andorrai Pas de la Casa Circuit pályán a tavaszra tervezett verseny debütálás előtt.
A közel 5000 kilométeres teszttel járó fejlesztési program befejezése után a Renault Clio Rally3 folytatja a homologizációhoz szükséges eljárást a Nemzetközi Autószövetségnél (FIA).
Az FIA Rally piramisának 2019-es újratervezése óta a Renault elsőkerékhajtású rallyautókat épített. A 2020-ban és 2021-ben elindított Clio Rally5 és Clio Rally4 mind-mind sikeres típusnak bizonyult. Ma már az ötödik Clio generáció verziói versenyeznek a rallysportban és most megérkezett a legújabb a négykerékhajtású Renault Clio, a Rally3-as.
A Renault rally kínálata a Clio Rally3-mal bővül amely a márka első négykerék meghajtású Cliója. Az új autó gyakorlatilag a Rally5 és Rally4 Clióból van továbbfejlesztve. Leegyszerűsítve, a Rally3 autó egy Rally4-es amelyhez hátsókerékhajtást adtak hozzá. Az Alpine Racing technikai csapata ezért fel tudta használni a Cio Rally4 bevált szerkezeti elemeit és alkatrészeit a Clio Rally3 fejlesztéséhez. Ennél azért eggyel összetettebb volt ez a munka, de legalább nem a nulláról kellett elkezdeni egy versenyautót tervezni.
Jelenleg az autó homologizációs eljárása zajlik. Várhatóan idén áprilisban véget érhet a procedúra és utána elkezdődhet az autó "sorozatgyártása" és értékesítése, ezzel egyúttal konkurenciát teremtve a kategória jelenleg egyetlen résztvevőjének a Ford Fiestának.
Alább a Renault Clio Rally3 műszaki adatait láthatjátok.
Karosszéria:
Alaptípus: Renault Clio R.S. Line bukócsővel szerelve
Karosszéria megerősítés: ívhegesztett monocoque
Biztonság: Multi-point bukócső
Aerodinamika: hátsó szárny
Motor:
Típus: Renault HR13 négy hengeres, 16 szelepes
Beépítés: elől, keresztben
Lökettérfogat: 1,330 cm3
Maximum teljesítmény: 260 lóerő
Maximális forgatónyomaték: 415 Nm
Maximum fordulatszám: 7,400 ford/perc
Turbófeltöltés: 31 mm szűkítővel szerelve
Üzemanyagellátás: közvetlen befecskendezés
Elektronikus vezérlés: Life Racing
Üzemanyag: SP98 standard
Kenőanyag: Castrol
Erőátvitel:
Típus: integrált, négykerék meghajtású
Sebességváltó: Sadev ST4-82, öt sebességes szekvenciális + a hátramenet
Sebességfokozat kiválasztás: sebességváltó elektromos kioldóval MAR
Differenciálmű: elől/hátul, ZF sperrdifi
Kuplung: két tárcsás Sachs gyártmányú
Futómű és felfüggesztés:
Első és hátsó futómű felfüggesztés: Pseudo McPherson típus
Lengéscsillapítók: Bos gyártmányú, három útirányban állítható hidraulikus kivitelben
Fékek, elől aszfalton: Ø 330 mm x 28 mm, 4 dugattyús, PFC Brakes gyártmányúak
Fékek, elől murván: Ø 294 mm x 28 mm, 4 dugattyús, PFC Brakes gyártmányúak
Fékek, hátul, aszfalton és murván: Ø 294 mm x 28 mm, 4 dugattyús PFC Brakes gyártmányúak
Kézifék: Hidraulikus rendszerű
Kormányzás: Elektronikus rásegítésű
Kerekek:
Felnik: Alumínium, 6x15’’ (murván) és 7x17’’ (aszfalton)
Gumiabroncsok: Michelin
Méretek, súlyok:
Hossz, szélesség, magasság: 4,050 mm / 1,988 mm / 1,400 mm
Tengelytáv: 2,585 mm
Nyomtáv, elől / hátul: 1,520 / 1,520 mm
Üzemanyagtank: 62 literes, FIA FT3 homologizált
Száraz súly: 1,210 kg (FIA minimum)
Szöveg: Renault Sport és Tommy
Fotók: Renault Sport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.