A Milánóban székelő JAS Motorsport bemutatta a 2023-as szezonra fejlesztett vadonatúj Honda Civic Type R TCR-t túra versenyautóját. Az új versenyautó amely a nyáron bemutatott legújabb FL5 Type R szériamodellre épül az elődjei által elért sikerekre épít amióta a Type R márka 2015-ben debütált a TCR versenyzésben.
Az autó legfontosabb jellemzői közé tartozik a vadonatúj külső kialakítás és az új aerodinamikai csomag a megfelelő leszorítóerő előállítására, az új futómű a fokozott kanyarstabilitásért és a bukócsővel megerősített karosszéria a versenyző biztonságáért. De továbbfejlesztették a féket és a sebességváltót valamint a kétliteres négyhengeres turbómotort is. Ugyan a mindennapi használatra egyszerűsítve, de a felsoroltak mind jelen vannak az új Honda Civic Type R sorozatgyártású verziójában is.
Az ergonómiailag kifinomult pilótafülke a legújabb FIA globális biztonsági szabványoknak megfelelően készült és egy kifinomult többcsatornás vezetői információs LCD kijelzővel rendelkezik mely minden eddiginél magasabb szintű információkat képes adni a versenyzőnek.
A Honda NSX GT3 Customer Racing Programban megszerzett tudásból merítve az új Honda Civic Type-R-ből tudnak adni majd hosszútávú versenyekre optimalizált kivitelt is azon ügyfelek számára akik olyan bajnokságokban terveznek indulni mint a VLN, a 24h Series, az IMSA Michelin Pilot Challenge vagy bármi egyéb hosszú távú versenyeken való részvétel.
Szükség esetén kiegészítő világítás, vezetőhűtés és blokkolásgátlós fékrendszer is rendelkezésre állhat éppúgy mint az alaposan átdolgozott gyors tankoló rendszer és a kifinomultabb versenyzőtájékoztató LCD kijelző mely valós időben még több releváns információt tud nyújtani a versenyzőnek.
Az autót december 5-én, az olaszországi Cervesina városában, a Tazio Nuvolari versenypályán kezdte el nyúzni a Honda Racing pilótája, Nestor Girolami. Az új autó most egy alapos pálya alapú teszt- és fejlesztési programon fog átesni mielőtt az első példányokat átadnák az ügyfeleknek.
Az új Honda Civic Type R TCR a Honda és a JAS Motorsport közötti hosszú és sikeres együttműködést folytatja amely 1998-ban kezdődött és tovább erősödött amikor 2001-ben a milánói székhelyű céget választotta a Honda az első Civic Type R kifejlesztésére pálya- és rally versenyzéshez. Azóta a JAS által kifejlesztett Civic segítette a Hondát abban, hogy 2013-ban az FIA túraautó világbajnoka legyen, majd partnercsapatait abban, hogy 398 TCR-futamgyőzelmet és 74 bajnoki címet szerezzenek vele szerte a világban.
Az előző generációs Honda Civic Type R TCR-t 2019-ben és 2020-ban is az Év TCR modelljének választották. A 2022-es év az eddigi legsikeresebb lett az leköszönő modell pályafutása során, 77 futamgyőzelemmel és 19 bajnoki címmel Európában, Ázsiában, Dél-Amerikában és Óceániában valamint második lett az FIA WTCR túraautó világkupa sorozatban is.
Az új Honda Civic Type R TCR csatlakozik a jelenlegi 25 modellt és több mint 1100 autót tartalmazó listához, amelyek alkalmasak a TCR versenyzésre világszerte. Az autó ügyfeleknek való kiszállítása 2023 áprilisában kezdődik.
Mads Fischer, a JAS Motorsport TCR projekt vezetője így nyilatkozott: „Örömmel és izgatottan várjuk, hogy bemutathassuk a vadonatúj Honda Civic Type R TCR-t amelyet a JAS Motorsport tervezett és gyártott az olaszországi Arlunóban található létesítményünkben. Valamint őszinte köszönetünket szeretnénk kifejezni a Hondának amiért továbbra is áldását adja erre a projektre és a TCR-programon keresztül továbbra is elkötelezettek a globális vásárlói versenyzés iránt melyre hihetetlenül büszkék vagyunk. Az új Civic Type R TCR jelentős fejlesztéseket tartalmaz a karosszéria, a motor, a kerékfelfüggesztés és a fékek terén miközben az NSX GT3 és a Civic Type R TCR ügyfél versenyprogramok során megszerzett széleskörű tudást felhasználtuk az eddigi legbiztonságosabb és leginkább vezetőbarát pilótafülke létrehozásában.”
Szöveg: JAS Motorsport, Tommy
Fotók: JAS Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.