Holnap azaz november 18-án kezdődik az idei rally világbajnoki szezon utolsó futama a Monza rally. A futam amint tavaly úgy idén is tartalék futamként szerepelt a versenynaptárban és ahogy tavaly, úgy idén is a Covid miatt törölt Japán rally helyett iktatták be.
A verseny alapvetően aszfaltos utakon fog zajlani, de a Monza pályán belüli részeken minimális mértékben előfordulhat murvás felület is. Csütörtökön a Monza pályán este hatkor kezdődik a shakedown és erre a napra nincs is más program. Pénteken reggel két gyorsasági erejéig felmegy a mezőny a Bergamo feletti hegyekbe és ott teszi magát próbára. A két gyorsaságit kétszer kell teljesíteniük és nem lesz a két kör között szervíz lehetőség csak tankoló zóna illetve átcsoportosító. Délután a Monzai pályán alakítanak ki nekik három gyorsaságit, itt lesz lehetőség szervízelésre is. A napi penzum bő 106 km-t tesz ki.
Szombat reggel szintén Bergamohoz közel lesz két hegyi gyorsasági melyeket a péntekihez hasonlóan szintén kétszer kell teljesíteniük és ugyanúgy nem lesz a két kör között szerviz lehetőség csak tankoló zóna illetve átcsoportosító. Délután szintén a Monzai pályán lesz két további gyorsasági szakasz és itt lesz lehetőség szervízelésre is. A napi versenytávjuk majd 109 km lesz.
Vasárnap nem megy fel a mezőny a hegyekbe hanem Monzában lesz három gyorsasági szakasz, ebből a harmadik a külön pontokért zajló power stage. Ezen a napon nem egészen 40 km vár a párosokra.
A rally világbajnoki cím itt fog eldőlni a két Toyotás, Sebastien Ogier és csapattársa Elfyn Evans között. Ogier a nyolcadik bajnoki címét, míg Evans az elsőt nyerheti meg.
Szintén most fog eldőlni a csapat bajnoki cím is a majd 50 ponttal vezető Toyota és a Hyundai között.
A versenyre 82 páros nevezett, ebből tíz WRC autó lesz mely autóknak ez lesz a búcsúfellépése ugyanis 2022-ben jönnek helyettük a hybrid Rally1-es autók. A tíz WRC legénységében nincs nagy meglepetés, a nevezési lista már rég nyilvános. Amit bizonyára mindenki tud már, hogy a családi okok miatt visszalépő Ott Tanak helyett a finn Teemu Suninen indul a Hyundai i20 WRC-vel. Érdekesség még, hogy ez lesz az utolsó kétkerék meghajtású autóknak is kiírt rally VB futam, mert jövőre már csak összkerék meghajtású gépeknek írnak ki világbajnoki sorozatot.
A Pirelli 5.000 db gumit szállít a Monza rallyra. A Spanyol rallyn sikeresen bemutatkozott kemény keverékű PZero abroncs itt is bevetésre kerül. A WRC autóknak száraz utakra a PZero RA WRC gumi áll majd rendelkezésükre kemény (HA) és puha (S) kivitelben. Esőre a Cinturato RWB ajánlják, míg ha ne adj isten hó is esik a hegyekben (mint tavaly) akkor pedig a szög nélküli Sottozero STZ-B-t lehet igénybe venni. A Rally2-es (R5) autóknak a PZero RA5-öt adják kemény keverékkel és az RA7+-t puha keverékkel.
A versenyről mindenféle hasznos információt megtalálhattok a https://www.acirallymonza.com/ helyen és a https://www.wrc.com/en/ oldalon ahol az élő közvetítéseket is nyomon lehet majd követni.
Szöveg: Tommy
Fotók: M-Sport, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, Pirelli
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.