Az Audi Sport ügyfélprogram ügyosztálya bemutatta az új szériás utcai Audi A3 Limousine alapjaira épített TCR kategóriás versenyautóját.
A tervezők szerint ez az autó sokkal inkább versenyautó mint elődje volt, sokkal robosztusabb és biztonságosabb lett.
Az első generációs Audi RS3 LMS sikereit követő és az Audi Sport várakozásai szerint jóval sikeresebb új TCR versenyautóját a vírus para miatt csak egy virtuális premieren mutatták be az Audi Sport Neuburg an der Donau központjában.
Az Audi Sport ügyfélverseny osztálya szerint, „Az Audi RS3 LMS második generációja minden téren új fejlesztésekkel jelentkezik, egy még jobb minőségű belépő szintű versenyautót gyártani, azt minden téren optimalizálni az ügyfelek kéréseit, visszajelzéseit szem előtt tartva minden területen. Ennek ellenére a modellt továbbra is relatíve olcsón (autósport szintjén értve ezt) lehet megvásárolni és karbantartani, viszont magasabb szintű biztonságot nyújt, és akár 340 LE maximális teljesítmény elérésével bőséges vezetési élményt tud nyújtani.”
Julius Seebach, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója és az Audi Motorsportért felelős munkatársa elmondta: „Hangsúlyozzuk, hogy a motorsport fontos az Audi közúti termékeinek fejlesztése során ezért ezt az autót is tökéletesre fejlesztve kívánjuk piacra dobni. Ezért a képeken még egy álcázott versenyautót mutattunk be, mielőtt a végleges, gyártásba kerülő modell végső formája kialakul. Az Audi RS3 LMS-sel egyértelműen elkötelezettek vagyunk az ügyfélversenyzés iránt, az új modellel folytatni szeretnénk az első generáció figyelemre méltó sikersorozatát.”
Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélverseny vezetője elmondta: „Az új Audi RS3 LMS-ünk nagy és felelősségteljes örökséget kap a vállára. A legújabb modellünk fejlesztési céljainak középpontjában az ügyfelek álltak. Legyen szó köridőkről vagy beállítási lehetőségekről, a biztonságról vagy a pilótafülke ergonómiájáról: egy olyan autót szeretnénk kínálni a csapatoknak, amely a korábbiaknál is inkább versenyautó, és amelynek használata során sok gyakorlati előnyre tehet szert a versenyző és az autó üzemeltetője is, ide értve a gazdaságos, megbízható és hosszútávú üzemeltetés lehetőségét. Új sebességváltójával, fejlett futóművével és sok más műszaki megoldásával az RS3 LMS a korábbinál is erősebb versenyautó-karakterrel rendelkezik. Nagyon sok olyan ötlettel álltunk elő, amelyek az ügyfél versenyzőknek kedveznek. Az alváz/karosszéria kinematikájának egyedi változtatásai most percek alatt elvégezhetők, és ha időbeli nyomás alatt kell teljesíteni a szerelőknek, mérnököknek (pld. a kvalifikációk során) akkor ez előnyt jelent nekik. Ergonomikusabb lett a pilótafülke ami még jobban segíti, támogatja a sofőrt. Az autó inkább versenyautó, mint korábban, robusztusabb és biztonságosabb.”
Az első generációs Audi RS3 LMS-ből összesen 180 darabot építettek, az autó kilenc futamgyőzelmet aratott a WTCR sorozatban, plusz az FIA WTCR újonc versenyzői díját 2020-ban Gilles Magnus nyerte meg.
Az első generációs Audi RS3 LMS WTCR-ben elért eredményei,
Győzelmek száma: 9 db (Berthon, Coronel, Shedden, Vernay, Vervisch)
Pole pozíciók: 7 db (Berthon, Magnus, Shedden, Vernay, Vervisch)
Leggyorsabb körök: 14 alkalom (Berthon, Magnus, Vernay, Vervisch)
Trófeák, bajnokságok: 1 db (Magnus, 2020 FIA Rookie Driver Award)
Szöveg: Tommy
Fotók: https://www.fiawtcr.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.