Tegnap bemutatták az amerikai Singer, Porsche tuning cég és a brit Porsche versenyautó gyártó Tuthill közös termékét az All-terrain Competition Study (ACS) névre hallgató off-road vadállatot.
Az autót a 80-as évek legendás Rothmans dekoros rally 911-ese és a Dakaros Porsche 959-ese ihlették.
A Singer alapítója Rob Dickinson elmondta, hogy működésük során rengeteg ihletett merítettek az elmúlt évtizedben a Porsche versenysportban való szerepléséből, nagyon sokat tanultak belőle és most ezzel az autóval az All-terrain Competition Study (ACS)-val bemutathatják milyen tapasztalatokra tettek szert. A Singernél mindenki motorsport fanatikus és mélyen elhivatott volt annak érdekében, hogy ez az off-road autó létrejöhessen és egy rendkívül komoly versenytechnikát alkossanak meg vele egészen a karosszéria struktúrától a teljes mechanikus gépezetig. Az autó elkészítéséhez különös ihletet merítettünk az ikonikus Rothmans által támogatott 911 SC / RS-kből és 959-esekből, amelyek a 80-as évek közepén megnyerték többek között a Katar rallyt és a Párizs-Dakar rallyt is. Tették mindezt ügyfelük kérésére is, figyelembe véve az „öreg” 911/959-es összes, terepen szerzett győzelmét miközben az egész ACS megépítését új perspektívák és korszerű know-how-k felhasználásával alkották meg. A Singer eddigi alkotásaihoz hasonlóan most is alaposan belevetették magukat a projektbe és csak a legjobb partnerekkel akartak dolgozni. Így kerültek kapcsolatba a Williams Advanced Engineering-gel és Richard Tuthill-lal akik hasonló lelkesedéssel vetetették bele magukat az ACS megalkotásába és alaposan kivették részüket abból, hogy ez a csoda autó megvalósulhasson.
A többi Singer Porschéhoz hasonlóan az ACS is egy Porsche 911/964 sorozatú modellen alapszik, jelen esetben egy 1990-es évjáratú példány volt a kiindulási alap. Az egész karosszériát teljesen átalakították és megerősítették, hogy kibírja a terepjárás minden kínját. A külső karosszéria elemeket szénszálból készültekre cserélték, ezzel ellensúlyozva a megerősítés okozta súlytöbbletet.
Az ACS-t kerekenként két hosszú úton dolgozó lengéscsillapítóval szerelték melyek öt irányban állíthatóak, a fékek minden keréknél négydugattyúsak, hidraulikus kézifékkel kiegészítve. A kerekek 16 hüvelykesek, BF Goodrich terepabroncsokkal szerelve. Van még egy teljes méretű pótkerék is a fedélzeten, egy nagy hatótávolságú üzemanyagtartály, egy FIA által jóváhagyott teljes bukócső rendszer, versenyülések, italrendszer a sofőr és a pilóta számára valamint egy verseny GPS-rendszer.
Természetesen a motor és a hajtáslánc is kapott némi fejlesztést. A 3,6 literes léghűtéses hathengeres, turbós boxer egység jelen állás szerint 450 lóerős teljesítményt nyújt. Egy ötfokozatú, szekvenciális sebességváltóval van párosítva, amely váltókarról és kormánykerék melletti flepnikkel is vezérelhető. Az off-road autó természetesen állandó összkerék-meghajtású.
A Singer ACS-t a Dakar és a Baja 1000 versenyek szem előtt tartásával tervezték, és bár az autó egyedi megrendelés volt egy régi Singer Porsche vásárló számára, a megrendelő jóváhagyta, hogy igény esetén további példányokat gyárthassanak.
A Singer részéről biztosak benne, hogy ez a gép mindenféle off-road rajongónak elnyeri a tetszését, legyen szó akár a legmagasabb szintű versenyzésről vagy akár csak „egyszerűbb” kalandozásokról, felfedezésekről - tette hozzá Rob Dickinson. Az ACS megalkotása továbbfejlesztheti a Singer eddigi képességeit az egyedi produkciókban, az összkerék-meghajtásban, az off-road típusok fejlesztésében. Nem kizárt, hogy a jövőben több ilyen versenytanulmány is várható majd tőlük.
Szöveg: Tommy
Fotók: Singer Porsche, twitter, facebook
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.