Egerhez hasonlóan a Skoda Fabia R5-tel versenyző Vincze Ferenc – Bacigal Igor kettős nyerte meg a Miskolc rallyt is. De ez azért ennél egy kicsit bonyolultabb volt…
A program szerint pénteken volt a hagyományos prológ a miskolci salakmotor pályán ami nem számított bele a verseny értékelésébe. Ennek ellenére volta pár versenyző aki ezt vagy nem tudta, vagy leszállt a lila köd a fejében mert már itt a salakmotor pályán kukára törte autóját vagy legalábbis munkát intézett az ennek minden bizonnyal nagyon örülő szervizeseknek… Mindegy is, volt ilyen régen is, nem újdonság ez csak nekem fura ez a mentalitás, de hozzáteszem én sosem versenyeztem, nem tudom mi zajlik ilyenkor egy versenyző agyában.
Na a prológ után szombaton viszont volt egy igen tömör és menetelős egy napos Miskolc rally. A Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt (7,3km), a Garadna – Mályinka (18,4km), a Sáta – Sajómercse (19,95km) és a Parasznya – Lyukóbánya (5,8km) gyorsaságik várták a párosokat. A rally1 mezőnye háromszor vágott neki a rally2 és a Historic pedig kétszer teljesítette a távot.
Izgalmasra sikeredett a reggel, ugyanis leszakadt az ég és minden pálya egy merő víz és sár lett. Lehetet matekozni, hogy milyen gumival induljanak neki az első körnek. Ugyanis a harmadik gyorson (Sáta) miután a mezőny fele átment rajta elállt az eső és kisütött a nap, úgyhogy elkezdett száradni a pálya. Viszont a Mályinkain a sűrű erdőben hiába nem esett az eső a nap nem tudott túl erősen sütni így ott még délután négy óra felé is csúszós saras volt minden kanyar.
Az időeredményekbe én nem akarok belemenni, akit ez részleteiben érdekel az nézze meg a https://q8oils.rallylive.hu/ oldalt, egyszerűbb és pontosabb mintha én írogatnám ezt le. Az abszolút elsőséggel kapcsolatban csak annyit, hogy a hatodik gyors után Turánék vezettek Vinczéék előtt 0,1 másodperccel, de a hetediken Turánék bent hagytak bő 24 másodpercet onnan kezdve pedig Vincééknek csak célba kellett érniük, a többiek időben nem veszélyeztették az elsőségüket.
A versenyen rengetegen kiestek, sokan műszaki probléma miatt, de sokan baleset miatt adták fel a futamot. Volt köztük egy két jókora csattanás, pld. Bodolaiék Mályinkán vagy Pap Arniék, de tudomásom szerint emberi egészségben nem történt károsodás a lemezt meg ki lehet lakatolni. Mindenesetre az utolsó előtti sátai gyorson már egy láthatóan és érezhetően megcsappant mezőnyt láthatott a nagyérdemű közönség. A tavalyi bajnok Hadik Andrásnak már megint a sátai gyorsaságival gyűlt meg a baja. Az első körben mikor leértek Borsodbótára a bal oldali kormányösszekötő eltört/szétesett és az irányíthatatlan autóval félre kellett állniuk, veszélyesen súrolva egy villanyoszlopot is ami most nem dőlt ki. Kár érte mert sok baja nem lett az autónak. A szervizesek hoztak egy új alkatrészt, azt a helyszínen kicserélték és máris fel tudtak vele állni a trélerre, hogy elvigyék az autót. Nekik nem kezdődött jól az idei évük, Egerben egy szenzor hiba miatt álltak félre már az elején most meg ez, messze még a szezon vége, de mivel a Szombathely rally elmarad kezd nekik elúszni ez az év.
A rendezők egyik nagy húzása volt szerintem, hogy elhívták előfutónak az olasz Paolo Dianát aki a félelmetes erejű és hangú Fiat 131 Abath-jával szórakoztatta a népet. Sajnos csak négy gyorsasági erejéig mert a kuplung széthullott az autóban így ők ott befejezték a rallyt. Mindenesetre jó kezdeményezés egy Paolo Dianát vagy egy hozzá hasonló, hazánkban is népszerű és jól ismert versenyzőt meghívni és színesíteni vele az adott rendezvényt.
Az állandó indulók mellett ismét rajthoz állt Bútor Róbert a Peugeot 306 Maxi Kit Car-ral. Még mindig jól szól az az autó és Bútor is ügyesen megy vele, nem félte azt használni a saras, csúszós pályákon sem.
Aki nosztalgiára vágyott az is megtalálhatta számítását, a Historicban két Trabant is volt valamint Wartburg és Moszkvics is. És még a Rally2-ben is indult egy Trabant.
Az R5-ös autók közül a Ford Fiesták és a Hyundai i20 nagyon jó hangosak, versenyautósak. A Skoda Fabiák jóval csendesebbek, míg a Citroen C3-nak féktávon, gázelvételnél van érdekes rotyogó hangja. Jó ez, hogy többféle gyártmány van a mezőnyben mert így össze lehet hasonlítgatni őket, lehet okoskodni, hogy ki szerint melyik miért jobb. A Peugeot 208 kupások Eger után itt is jól mentek, gyorsan bevállalósan nyomták a gázt. És persze a Ladások nagy többsége is hozta a formáját legyen szó bármelyik kategóriáról.
A rally1 végeredménye az alábbiak szerint alakult,
A rally2 mezőny így végzett,
A Historicos autók pedig e szerint értek célba,
Összességében jó kis verseny volt ez az idei Miskolc rally, és annak ellenére, hogy rengetegen kiálltak a versenyből nem nagyon volt időbeli csúszás. Az utolsó előtt gyorsasági kb. 15-20 perccel indult később a tervezetthez lépest, ami figyelembe véve a körülményeket szép eredmény a verseny szervezőitől.
Mivel a Szombathely rally elmarad így a következő versenyig lesz majd másfél hónap szünet, addig lehet renoválni a Miskolcon megsérült autókat. A lényeg, legközelebb Székesfehérvár rally lesz 2019. június 07 – 09. között.
Szöveg: Tommy
Fotók: Tommy, www.duen.hu, Paolo Diana facebook
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.