Vincze Ferenc nyerte a 25. Miskolc Rallyt (is)

20190427_092228.jpg

Egerhez hasonlóan a Skoda Fabia R5-tel versenyző Vincze Ferenc – Bacigal Igor kettős nyerte meg a Miskolc rallyt is. De ez azért ennél egy kicsit bonyolultabb volt…

20190427_090519.jpg

A program szerint pénteken volt a hagyományos prológ a miskolci salakmotor pályán ami nem számított bele a verseny értékelésébe. Ennek ellenére volta pár versenyző aki ezt vagy nem tudta, vagy leszállt a lila köd a fejében mert már itt a salakmotor pályán kukára törte autóját vagy legalábbis munkát intézett az ennek minden bizonnyal nagyon örülő szervizeseknek… Mindegy is, volt ilyen régen is, nem újdonság ez csak nekem fura ez a  mentalitás, de hozzáteszem én sosem versenyeztem, nem tudom mi zajlik ilyenkor egy versenyző agyában.

20190427_090621.jpg

Na a prológ után szombaton viszont volt egy igen tömör és menetelős egy napos Miskolc rally. A Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt (7,3km), a Garadna – Mályinka (18,4km), a Sáta – Sajómercse (19,95km) és a Parasznya – Lyukóbánya (5,8km) gyorsaságik várták a párosokat. A rally1 mezőnye háromszor vágott neki a rally2 és a Historic pedig kétszer teljesítette a távot.

20190427_110501.jpg

Izgalmasra sikeredett a reggel, ugyanis leszakadt az ég és minden pálya egy merő víz és sár lett. Lehetet matekozni, hogy milyen gumival induljanak neki az első körnek. Ugyanis a harmadik gyorson (Sáta) miután a mezőny fele átment rajta elállt az eső és kisütött a nap, úgyhogy elkezdett száradni a pálya. Viszont a Mályinkain a sűrű erdőben hiába nem esett az eső a nap nem tudott túl erősen sütni így ott még délután négy óra felé is csúszós saras volt minden kanyar.    

20190427_105814.jpg

Az időeredményekbe én nem akarok belemenni, akit ez részleteiben érdekel az nézze meg a https://q8oils.rallylive.hu/ oldalt, egyszerűbb és pontosabb mintha én írogatnám ezt le. Az abszolút elsőséggel kapcsolatban csak annyit, hogy a hatodik gyors után Turánék vezettek Vinczéék előtt 0,1 másodperccel, de a hetediken Turánék bent hagytak bő 24 másodpercet onnan kezdve pedig Vincééknek csak célba kellett érniük, a többiek időben nem veszélyeztették az elsőségüket.

20190427_090422.jpg

A versenyen rengetegen kiestek, sokan műszaki probléma miatt, de sokan baleset miatt adták fel a futamot. Volt köztük egy két jókora csattanás, pld. Bodolaiék Mályinkán vagy Pap Arniék, de tudomásom szerint emberi egészségben nem történt károsodás a lemezt meg ki lehet lakatolni. Mindenesetre az utolsó előtti sátai gyorson már egy láthatóan és érezhetően megcsappant mezőnyt láthatott a nagyérdemű közönség. A tavalyi bajnok Hadik Andrásnak már megint a sátai gyorsaságival gyűlt meg a baja. Az első körben mikor leértek Borsodbótára a bal oldali kormányösszekötő eltört/szétesett és az irányíthatatlan autóval félre kellett állniuk, veszélyesen súrolva egy villanyoszlopot is ami most nem dőlt ki. Kár érte mert sok baja nem lett az autónak. A szervizesek hoztak egy új alkatrészt, azt a helyszínen kicserélték és máris fel tudtak vele állni a trélerre, hogy elvigyék az autót. Nekik nem kezdődött jól az idei évük, Egerben egy szenzor hiba miatt álltak félre már az elején most meg ez, messze még a szezon vége, de mivel a Szombathely rally elmarad kezd nekik elúszni ez az év.

20190427_085829.jpg

A rendezők egyik nagy húzása volt szerintem, hogy elhívták előfutónak az olasz Paolo Dianát aki a félelmetes erejű és hangú Fiat 131 Abath-jával szórakoztatta a népet. Sajnos csak négy gyorsasági erejéig mert a kuplung széthullott az autóban így ők ott befejezték a rallyt. Mindenesetre jó kezdeményezés egy Paolo Dianát vagy egy hozzá hasonló, hazánkban is népszerű és jól ismert versenyzőt meghívni és színesíteni vele az adott rendezvényt.

58374394_2203887006347709_6503783562318184448_n.jpg

Az állandó indulók mellett ismét rajthoz állt Bútor Róbert a Peugeot 306 Maxi Kit Car-ral. Még mindig jól szól az az autó és Bútor is ügyesen megy vele, nem félte azt használni a saras, csúszós pályákon sem.

Aki nosztalgiára vágyott az is megtalálhatta számítását, a Historicban két Trabant is volt valamint Wartburg és Moszkvics is. És még a Rally2-ben is indult egy Trabant.

20190427_110722.jpg

Az R5-ös autók közül a Ford Fiesták és a Hyundai i20 nagyon jó hangosak, versenyautósak. A Skoda Fabiák jóval csendesebbek, míg a Citroen C3-nak féktávon, gázelvételnél van érdekes rotyogó hangja. Jó ez, hogy többféle gyártmány van a mezőnyben mert így össze lehet hasonlítgatni őket, lehet okoskodni, hogy ki szerint melyik miért jobb. A Peugeot 208 kupások Eger után itt is jól mentek, gyorsan bevállalósan nyomták a gázt. És persze a Ladások nagy többsége is hozta a formáját legyen szó bármelyik kategóriáról.

20190427_105346.jpg

A rally1 végeredménye az alábbiak szerint alakult,

rally1.JPG

A rally2 mezőny így végzett,

rally2_1.JPG

A Historicos autók pedig e szerint értek célba,

historic_2.JPG

Összességében jó kis verseny volt ez az idei Miskolc rally, és annak ellenére, hogy rengetegen kiálltak a versenyből nem nagyon volt időbeli csúszás. Az utolsó előtt gyorsasági kb. 15-20 perccel indult később a tervezetthez lépest, ami figyelembe véve a körülményeket szép eredmény a verseny szervezőitől.

duen_miskolcrallye2019_csn175.jpg

Mivel a Szombathely rally elmarad így a következő versenyig lesz majd másfél hónap szünet, addig lehet renoválni a Miskolcon megsérült autókat. A lényeg, legközelebb Székesfehérvár rally lesz 2019. június 07 – 09. között.

20190427_092407.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Tommy, www.duen.hu, Paolo Diana facebook

20190427_105717.jpg

  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr8514793650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása