Újra itthon versenyez Botka Dávid! – Csapatépítő szezonjuk lesz az idei
ORB, MNASZ

A 2018-as esztendő nem nevezhető sikerévnek a Botka Dávid életében. A szezon elején elszenvedett hatalmas bukás rányomta a bélyegét az egész évadra és év végére szétesett a Botka Rally Team. Dudu nem adja fel, két versenyautót is üzemeltetnek és szeretne újra egy összeszokott csapatot felépíteni, ahol folyamatosan gyorsulva újra be tud lépni az európai rally porondra.

_ftf2631.jpg

„Itthon versenyzünk idén!” – szokatlan ez a kezdőmondat Botka Dávidtól, aki éveken keresztül főként a külföldi bajnokságokra helyezte a hangsúlyt a versenyzésében. „Tavaly az év elején elszenvedett baleset és az azt követő, hosszan elhúzódó egészségügyi problémám miatt teljesen kiestem a ritmusból, szétesett a csapat és egy kicsit a motivációból is vesztettem. Nem láttam értelmét annak, hogy nekivágjunk így egy teljes EB szezonnak.”

Két, versenyképes Skoda Fabia R5 áll a műhelyben, de a szezon kezdete előtt nincs csapatfőnök, nincs koordinátor, nem teljes a csapat. „Annak idején, mikor megnyertük az Európa-bajnoki címünket, akkor abban voltunk erősek, hogy nagyon összeforrott csapattal tudtunk odaállni minden versenyre. Most ezt nulláról kell kezdeni…”

_ftf1876.jpg

Dávidot nagyon motiválja, hogy ismert pályákon versenyezhet. „Azért is döntöttem az itthoni futamok mellett, mert szeretnék újra felgyorsulni és ezeken az ismert pályákon hamarabb ki tudom autózni a kocsit és gyorsabban fogok tudni menni majd a kinti versenyeken is. Fontos az is, hogy lesz időnk tesztelni. Most is, Eger előtt még kétszer fogunk tesztelni, mérnökkel, mindennel. Az EB szezonban nem nagyon volt időnk semmire, egyik futam a másik után jött, mire hazaért az autó szinte már indulhattunk is a következő megmérettetésre.”

Nagyon sűrű évnek néz elébe a Botka Rally Team. Mind a két autónak a naptára már szinte tele van. „Német Lackó megy sokat, itthon is, külföldön is. A Mitropa Kupában is fognak majd menni vele, sőt szerintem én is el fogok indulni egy-két Mitropás futamon. Romániában is fogunk versenyezni, onnan is van érdeklődés az egyik autóra és engem is mindig hívnak a rendezők. Tavaly az volt a terv, hogy 6-7 ERC futamon menjünk, aminek majdnem a fele meghiúsult. Szeretnék idén 10 - 15 futamra elmenni, hogy összerázódjon az új csapat. Annak idején volt olyan évadunk, amikor 18 futamon indultam. Innen lehet lendületet szerezni…”

Botka Dávid a Magyar Országos Rallye Bajnokság minden futamán ott akar lenni 2019-ben. „Emellett három EB futamon is indulni fogunk. A Barum és a Cyprus Rally két, számomra nagyon kedves futam, és persze a Nyíregyháza Rally is idén már az EB naptár része. Az a cél, hogy kiderüljön, hogy ezen a három versenyen az új csapat helyt tud e állni nemzetközi szinten is.

Van motivációm végre! Szeretném megszerezni a magyar bajnoki címet!
Olyanom még úgysem volt, soha! :)”

A csapat március 15-ét egy hosszú teszttel ünnepli Zobákpusztán, hogy aztán másnap elindulhasson a szezon a PannonKlinika Teszt Rallye-val, majd az első OB futam, az Eger Rallye előtt még egy újabb teszt vár a fiúkra.

„Jön a cseh mérnökünk, haladunk lépésről lépésre előre, hogy újra felgyorsuljunk!

Most Kuti Péterrel indulok Orfűn, Mesterházi Márk újra idén visszaül a terep-rallyeba is és mivel több verseny ütközik a rally naptárral, ezért megbeszéltük Petivel, hogy ahol Márk nem tud ott lenni, ott vele megyek. Tapasztalt navigátor Ő is, biztos vagyok benne, hogy eredményesek lehetünk együtt is. Várom már, hogy újra autóba ülhessek!

A Skodánk új designt kapott, remélem mindenkinek annyira fog tetszeni, mint amennyire nekem tetszik!”

A PannonKlinika Teszt Rallye hagyományosan szezonnyitója a magyar rallye-nak. Igaz, hogy 'csak' amatőr futam, nem része a bajnokságnak, mégis sokan itt próbálják ki először vagy az új autójukat, vagy az új beállításokat, vagy az új navigátort.

A Botka Dávid - Kuti Péter - Skoda Fabia R5 trióra 6 gyorsasági szakasz és 42 versenykilométer vár Orfűn.

Szöveg és fotók: Botka Rally Team

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr8114687136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása