Be kell tudni osztani a gumikat a Kanári-szigeteken!
A 42. Rally Islas Canarias az ERC sorozat idei második futama és ez az a verseny, ahol az aszfalt tapadására nem lehet panasza egyik indulónak sem. Éppen ez az extrém tapadás okozza mindenkinek a legnagyobb fejtörést: az autót úgy kell beállítani, hogy a lehető legtovább bírják a versenyabroncsok a megterhelést. A Botka Rally Team párosa túl van a teszten és a kvalifikáción, ahol a legjobb magyarként szerepeltek. Dávidék pénteken kezdik a versenyt Gran Canarián!
Hétfőn már a spanyol szigeten volt a csapat, hiszen a hivatalos teszttel vette kezdetét az aszfaltos spanyol EB futam. Fontos volt ez a teszt, hiszen az újjáépített autót éles körülmények között itt tudták kipróbálni Dávidék. „A kocsival minden rendben volt, tökéletesen működött, csak a beállításokkal kellett foglalkozunk. Kaptunk alap értékeket az autóhoz, azt finomítottuk. Összességében hasznos volt a teszt, bár a végére rosszul lettem, a pályabejárás alatt orvoshoz kellett mennem.” – mesél a hét történéseiről a pilóta. „Még az Azori-szigeteken, az autó mentésekor megfázott a fülem, erős fülgyulladást kaptam, ami nem lett rendesen kikúrálva és most, hogy újra magas hegyekre jöttünk fel, újra begyulladt. Az orvosnál kaptam egy hatalmas injekciót és most szedem a gyógyszereket, bízom benne, hogy nem jön újra elő ez a szédülés.”
Igaz, hogy a csapat már többször szerepelt ezen a versenyen, mégsem lehet előny a korábbi pályaismeret, hiszen a szervezők új szakaszokat, vagy a régieket ellenkező irányban jelölték ki az idei versenyre. Még a kvalifikációs szakasz is teljesen máshol volt, mint korábban.
Csütörtökön került sor a shakedown-ra és azt követően a kvalifikációra, ahol a csapat folyamatosan állítgatta a kocsit. „Annyira melegíti a gumikat a versenyautónk, hogy ezt próbáljuk valahogy orvosolni.” – mondta Dávid. – „Minden nekifutás előtt állítottunk rajta, de így sem sikerült a megfelelően beállítanunk, hiszen folyamatosan elmelegedett a gumi és a három szakasz után - ami alig volt több összesen 10 kilométernél - szinte teljesen elkoptak az abroncsaink.”
A kvalifikáción a 15. helyezést érte el a Botka - Mesterházi duó, ami murvás versenyen a legrosszabb lenne, hiszen ők választanak utoljára rajtpozíciót a legjobb 15 közül. Szerencsére aszfalton kevesebb a jelentősége a rajtsorrendnek, ennek megfelelően nincs elkeseredve a csapat, hiszen a különbségek nem voltak nagyok. „Kicsit odaért az autónk jobb hátulja a szalagkorláthoz, de így is alig egy másodperccel voltunk lemaradva a 7.helytől és a legjobb magyarként végeztünk és másodikként rajtolunk a pénteki versenynapon.”
Még a kvalifikáció után is állítottak az autón. „Bízom benne, hogy sikerült egy olyan beállítást találnunk, amivel végig tudunk egy húzós tempóval menni a pénteki napon.” Az látszik: a legfontosabb az lesz, ki tudja jól beosztani a gumijait! Dávid szerint: „Nem lehet 100 százalékon menni, nagyon kell vigyázni a gumikra, hiszen a meghatározott mennyiségen túl nem lehet többet felhasználni és az adott körökben is több, mint 50 versenykilométert kell kibírnia egy-egy szettnek… Be kell tudni osztani a gumikat! Úgy kell beállítani az autót, hogy ne egye meg az abroncsokat… Eddig ez még nem jött össze, de folyamatosan változtatunk és remélem sikerülni fog megtalálni a középutat!”
A csapat tehát pénteken kezdi a versenyt, amikor nyolc gyorsasági szakasz és több, mint 100 versenykilométer vár rájuk.
A hivatalos weboldal linkje: http://www.rallyislascanarias.com
Szöveg és fotó: Botka Rally Team
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.