Az elmúlt hétvégén volt a rally világbajnokság idei negyedik fordulója a Korzika rally. A klasszikusan aszfaltpályákon zajló verseny lebonyolítása nem hozott újdonságot. Azaz csütörtökön bemelegítés vagy shakedown, pénteken két gyors kétszer (125km), szombaton három gyors két körben (137km) és vasárnap egy röpke 55km-es valamint a 16km-es külön pontokért is zajló power stage várt a mezőnyre. Az imént leírtakból is látszik, hogy itt egy kicsit másképp vannak a gyorsaságik kijelölve. Nincs belőlük túl sok, amik vannak azok pedig jobbára igencsak hosszúak. Példának okáért az egyik pénteki majd 50km-es volt, de a szombatiak között is akadt egy 35km-es, a vasárnapi 55km-esről nem is beszélve. Érdekesség, hogy erre a gyorsra volt aki 76 oldalas itinert írt! Gondolom a többieknek sem volt sokkal kevesebb az információ. Azzal együtt, hogy a verseny aszfalton zajlik a korzikai útburkolat híresen gumizabáló típus. Sok helyen nem túl jó minőségű, rázós, érdes felületűek az utak. A másik ami Korzikán nagyon tud fogyni az az autók fékberendezése. A versenyt a tízezer kanyar versenyének is szokták hívni, a futam során gyakorlatilag alig akad egyenes útszakasz.
A gyári autók létszáma nem változott. A Hyundainál Neuville, Mikkelsen és Sordo szállt csatába míg Paddon most pihenőn volt. A Citroennél Meeke és Loeb bizonyíthatott, a Toyotánál abszolút semmi változás, azaz Tanak, Latvala és Lappi álltak rajthoz. A Fordnál Ogier és Evans mellett most Bouffier kapta a harmadik gyári autót, a csapatnál Phil Mills ült be erre a versenyre Evans mellé mert a Mexikóban megsérült Daniel Barrit még nem épült fel teljesen. A WRC mezőnyén kívül versenyeztek a WRC2 és a WRC3 kategória mezőnye is.
Ezen a versenyen vetették be elsőször éles körülmények között a Citroen új R5-ös autóját amit a WRC-hez hasonlóan a C3-ból fejlesztettek ki. Az autót gyári színekben a Stéphane Lefebvre - Gabin Moreau kettős hajtotta, míg a privát „színűt” a Yoann Bonato - Benjamin Boulloud páros, akik ezen a versenyen élvezték a gyári szervizbázis támogatását is.
A Svéd rallyn Ogier által és a Mexikó rallyn Neuville által a power stage-en bemutatott taktikázásnak gyorsan elejét vette az FIA. Ezentúl aki nem rajtol el a saját rajtidejében az nem kap külön pontokat a power stage-en.
A verseny rajtja és a szervizpark Bastiában, a befutó pedig Ajaccióban volt.
Pénteken a kettes gyorson Loebék elvétettek egy bal kanyart és beestek az út menti árokba. Az ott lévő nézők segítségével megpróbálták kiszedni az autót, de az csak még mélyebbre esett az árokba így ők kiszálltak a pénteki versengésből. A többi gyári autó túl élte az első napot, mindenkinek megvolt a maga baja de Ogierék a nap végére összeszedtek egy derék fél perc előnyt Neuvillék előtt. Az első nap végén így állt az első tíz helyezett,
- Ogier - J. Ingrassia Ford Fiesta WRC 1:19:39.0
- Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +33.6
- Meeke - P. Nagle Citroën C3 WRC +38.7
- Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +44.2
- Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +1:13.5
- Evans - P. Mills Ford Fiesta WRC +1:13.8
- Sordo - C. del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +1:14.4
- M Latvala - M. Anttila Toyota Yaris WRC +1:25.0
- Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +1:29.2
- Bouffier - X. Panseri Ford Fiesta WRC +1:44.8
A WRC2-ben a Kopeczky (Skoda Fabia), Bonnato (Citroen C3), Veiby (Skoda Fabia) sorrend alakult ki. A WRC3-ban pedig Folb, Franceschi, Bergkvist sorrendben kergették egymást a Ford Fiesta R2T-vel.
Szombaton Loebék a szuperraly szabálynak köszönhetően visszaálltak a versenybe. Annyira, hogy a hatból három gyorsot meg is nyertek és látszik rajta, hogy még képes lenne a futamgyőzelemért is harcolni ez most itt Korzikán nem adta ki neki. Az első gyorson egy elhibázott balkanyar abszolválás után Lefebvre csapta oda a vadiúj C3 R5-öt egy romos épületnek, alaposan lerendezve így az autó bal oldalát. A napi negyedik gyorson Bouffier Fiesta WRC-jében megállt a motor míg Latvala egy fához vágta oda a Yaris jobb oldali C oszlopának környékét. Tette mindezt olyan alapossággal, hogy még a bukócső is megsérült az autóban így nekik nem kellett már vasárnap visszaszállniuk a versenybe. A napi utolsó gyorson a Citroenes Meeke is le esett az útról a C3 WRC-vel, állítólag navigátorhiba miatt, így ő is bukta a napot és csak szuperrallyval térhetett vissza vasárnap. Ugyanezen a gyorson a WRC2-ben a Skodás Veiby-nek a szakaszon egyesben maradt a váltója és így szenvedte végig a szervizig hátralévő utat.
Szombat este így nézett ki az élmezőny állása,
1 |
S. Ogier |
J. Ingrassia |
Ford Fiesta WRC |
2:43:07.7 |
2 |
O. Tänak |
M. Järveoja |
Toyota Yaris WRC |
+44.5 |
3 |
T. Neuville |
N. Gilsoul |
Hyundai i20 Coupe WRC |
+44.6 |
4 |
E. Lappi |
J. Ferm |
Toyota Yaris WRC |
+54.9 |
5 |
D. Sordo |
C. del Barrio |
Hyundai i20 Coupe WRC |
+1:46.7 |
6 |
E. Evans |
P. Mills |
Ford Fiesta WRC |
+1:49.8 |
8 |
A. Mikkelsen |
A. Jæger |
Hyundai i20 Coupe WRC |
+2:13.5 |
A WRC2 mezőnyben a Kopeczky (Skoda Fabia), Bonnato (Citroen C3), Andolfi (Skoda Fabia), sorrend alakult ki. A WRC3-ban Franceschi, Folb, Devine sorrendben folytatódott az üldözés a Ford Fiesta R2T-kel.
Vasárnapra már csak két gyorsasági maradt. Az elsőnek még a fele sem volt tréfa és ezt most lehet szó szerint érteni. Az ugyanis 55km volt ami semelyik rallyn nem vicc így a korzikai kanyargós utakon sem. Ezt végül Tanak nyerte meg a Yaris WRC-vel de hát végül is ez is csak az egyik gyorsasági volt, nem adtak érte külön pontot. Adtak viszont az utolsó power stage-en az első ötnek, 5, 4, 3, 2, 1 arányban. Ott a Lappi, Loeb, Ogier, Meeke, Tanak sorrendben osztották ki az extra bajnoki pontokat.
A Korzika rallyt a hétvégét végig domináló Sebastien Ogier - Julien Ingrassia kettős nyerte meg a Ford Fiesta WRC-vel, tisztességes 36 másodperc előnnyel. A bajvívás végeredménye az alábbiak szerint alakult ki,
1 |
S. Ogier |
J. Ingrassia |
Ford Fiesta WRC |
3:26:52.7 |
2 |
O. Tänak |
M. Järveoja |
Toyota Yaris WRC |
+36.1 |
3 |
T. Neuville |
N. Gilsoul |
Hyundai i20 Coupe WRC |
+1:07.5 |
4 |
D. Sordo |
C. del Barrio |
Hyundai i20 Coupe WRC |
+2:02.6 |
5 |
E. Evans |
P. Mills |
Ford Fiesta WRC |
+2:06.1 |
6 |
E. Lappi |
J. Ferm |
Toyota Yaris WRC |
+2:33.5 |
7 |
A. Mikkelsen |
A. Jæger |
Hyundai i20 Coupe WRC |
+2:43.4 |
8 |
J. Kopecky |
P. Dresler |
Škoda Fabia R5 |
+10:34.8 |
9 |
K. Meeke |
P. Nagle |
Citroën C3 WRC |
+10:40.5 |
10 |
Y. Bonato |
B. Boulloud |
Citroën C3 R5 |
+12:26.0 |
|
|
|
|
|
A WRC2 mezőnyben maradt a Kopeczky (Skoda Fabia), Bonnato (Citroen C3), Andolfi (Skoda Fabia) sorrend a verseny végére, ők állhattak fel a dobogóra. A WRC3-ban a Franceschi, Folb, Bergkvist triót illette meg a dobogóra állás lehetősége.
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai Motorsport, Citroen Racing, M-Sport, Toyota Gazoo Racing, Skoda Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.