Már csak négyet kell aludni és csütörtök reggel, mint az elmúlt tizenhárom év októberében mindig az idén is újraindítják az időgépet a San Marinói köztársaságban. Az indítás oka, mint mindig a Rallylegend, a rali sport egyik legnagyobb ünnepe.
A verseny hivatalos programja szerint csütörtökön gépátvétel lesz, péntek reggel shakedown, napközben autogram osztás, este hét óra után pedig négy gyorsaságival elkezdődik a versengés. Szombaton hat gyorsasági vár a mezőnyre illetve a versenyközpont területén és környékén rengeteg egyéb találkozó, évfordulós események (40 éves a VW Golf GTI, az ALITALIA a rali sportban, beszélgetés Marcus Grönholm-mal és Luis Moyával a VW 2017-es WRC terveiről) és egész napos bazár. Vasárnapra négy gyorsasági vár a mezőnyre majd kora délután befutó.
A nevezési lista immár véglegesnek mondható. E szerint idén is ígéretes versenynek nézünk elébe, bár pont azokból az autókból van egyre kevesebb amik miatt nyolc éve elkezdtünk ide kijárni, a B csoportos szörnyekből. Sebaj, van helyettük egyre több klasszikus 2,0 literes WRC és Maxi KitCar a kilencvenes évekből és a kétezres évek elejéről. Az idén a 2006-ig gyártott versenyautók állhatnak rajthoz. Természetesen iszonyat sok egyéb autó lesz megint, 1968-tól napjaink legújabb WRC típusáig minden.
Az indulók neve immár nem titok. Az előfutókkal együtt 163 rajtszámot osztanak ki az idei évben. Had említsek meg pár versenyzőt akik neve azért jelent valamit a rali sportot ismerőknek.
Az előfutó VW Polo WRC-t a kétszeres rali világbajnok Marcus Grönholm vezeti, a Hyundai Motorsport Italia színeiben idén is rajthoz áll a jelenlegi Hyundai gyári pilóta Hayden Paddon egy Hyundai i20 WRC-vel. Ismét itt lesz a sportág két négyszeres világbajnoka, Juha Kankkunen és az N csoport egykori ásza Gustavo Trelles, mindketten Lancia Delta Integrale-val indulnak. Nem először teszi tiszteletét az egykori Európa bajnok, sokszoros gyári versenyző a német Armin Schwarz egy A-s Toyota Celica ST165-tel. Idén az előfutók között megy egy Lancia 037-tel a kétszeres rali világbajnok Massimo „Miki” Biasion. Elsőként áll rajthoz a Rallylegenden az egykori félelmetes aszfaltmenő Gilles Panizzi egy Peugeot 306 Maxi KitCar-ral, az 1998-as Európa bajnok Andrea Navarra egy A-s Subaru Impreza-val, az olasz bajnok Piero Longhi egy Toyota Celica GT-4-gyel. Szintén első bálozó lesz San Marinóban Alister McRae a Hyundai és a Mitsubishi korábbi gyári pilótája aki néhai bátyja A-s Subaru Legacy-jával fog támadni. Egy Vauxhall Chevette nyergében startvonalra áll az egykori Angol rali bajnok Russell Brookes is.
Idén ünneplik a Fiat 131 Abarth 40. szülinapját és az Alitalia legendás jelenlétét a rali sportban. Erre emlékeznek többek között Markku Alénnel, Sandro Munarival, Timo Salonennel, Tony Carelloval és Cesare Fiorioval.
Fentebb felsoroltakon kívül itt lesz sok már ismert és kedvelt versenyző. Christof Klausner Ausztriából a hosszú Audi Quattrojával vagy Paolo Diana a rettenetes hangú és erejű Fiat 131 Abarthjával. Nem gyenge autókkal itt lesz a teljes Colombini família San Marinóból, Denis, Marcello és Luca. Az elmúlt évekhez hasonlóan szépszámú küldöttség érkezik Csehországból is a Skoda és egyéb WRC-k különféle evolúcióival.
Szerencsére évről évre szurkolhatunk magyar versenyzőpárosoknak is. Az idén kisebb létszámmal jelennek meg hazánk fiai, de így is lesz két páros. A Tóth Balázs – Bodolai Róbert kettős Lada VFTS-sel, míg a Hódosi Gábor – Hollósi Barnabás páros egy Lada 21074 típussal próbál szerencsét a 14. Rallylegenden.
A versenyre a világ legkülönbözőbb tájairól, 22 országból több mint 200 média akkreditációs kérelem érkezett be. Az, hogy gyakorlatilag komplett Európából jelen lesznek a média képviselői talán nem meglepő, de még Japánból és Mexikóból is érkeznek újságírók a világ egyik legkülönlegesebb rali ünnepére.
Minden további lényeges információ megtalálható a Rallylegend hivatalos weboldalán a http://www.rallylegend.com/en/ oldalon.
Szöveg: Tommy
Fotók: internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.